Luca De Angelis, Fabio De Biase: Δυο Iταλοί φοιτητές έγιναν viral σ' όλο τον κόσμο επειδή απλά το ζήτησαν μέσω μιας φωτογραφίας!

Θέλουμε να μελετήσουμε τη δύναμη του Facebook και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να γίνει viral. Γιατί ένας χρήστης του Facebook κοινοποιεί, σχολιάζει ή κάνει απλά like στη δική μας απλή φωτογραφία. Θέλουμε να μελετήσουμε τη δυναμική και τις αδυναμίες του περιεχομένου και του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου.
facebook

Το αγαπώ το Facebook. Ένας απ' τους λόγους είναι αυτά τα δύο παιδιά που έγιναν παγκόσμιο viral επειδή απλά ανέβασαν μια φωτογραφία που τους απεικονίζει να ζητούν likes και shares με αφορμή την έρευνα που κάνουν σχετικά με τη δύναμη του πιο ισχυρού δικτύου κοινωνικής δικτύωσης. Ένας άλλος, είναι ότι μέσω του ίδιου δικτύου μπόρεσα, μέσα σε λίγα λεπτά, να τους βρω και να μιλήσω μαζί τους!

-Αυτή τη στιγμή, βλέπω στο Facebook πως η φωτογραφία σας έχει 55.722 likes και 9.859 κοινοποιήσεις. Περιμένατε ότι θα γίνετε viral τόσο γρήγορα;

-Για να είμαστε ειλικρινείς δεν περιμέναμε αυτή την ανταπόκριση! Γνωρίζαμε τη δύναμη του κοινωνικού δικτύου και αναμέναμε ένα κάποιο αποτέλεσμα, αλλά όχι σ' αυτό το μέγεθος.

-Ποιος είναι ο σκοπός και τι θέλετε ν' αποδείξετε;

-Θέλουμε να μελετήσουμε τη δύναμη του Facebook και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να γίνει viral. Γιατί ένας χρήστης του Facebook κοινοποιεί, σχολιάζει ή κάνει απλά like στη δική μας απλή φωτογραφία. Θέλουμε να μελετήσουμε τη δυναμική και τις αδυναμίες του περιεχομένου και του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου.

-Η φωτογραφία σας «ταξίδεψε» από Ανκόνα σε Ταϊλάνδη, Αυστραλία, Ρωσία και άπειρα ακόμα μέρη σ' όλο τον κόσμο. Ποια κοινοποίηση ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη;

-Ναι, έγιναν κοινοποιήσεις από αναπάντεχα μέρη όπως: Γροιλανδία, Χαβάη, Γαλλική Πολυνησία, Αλάσκα, Σρι Λάνκα, Κιργιστάν, Λάος, Ουζμπεκιστάν. Έχουμε στ' αλήθεια ενθουσιαστεί βλέποντας αυτά τα μέρη. Το καλύτερο, ωστόσο, είναι ότι λαμβάνουμε «live» φωτογραφίες από κόσμο μέσω Facebook. Για παράδειγμα, έχουμε λάβει ένα εκπληκτικό ηλιοβασίλεμα από Μαϊάμι, μια συγκλονιστική εικόνα απ' τη Γροιλανδία γεμάτη με χιόνια και μια υπέροχη ανατολή ήλιου στην Αυστραλία.

-Υπάρχει κάποια προθεσμία για το πείραμά σας;

-Ναι, το «πείραμα» θα διαρκέσει έναν μήνα. Στη συνέχεια, θα συγκεντρώσουμε όλα τα μέρη και θα φτιάξουμε έναν χάρτη. Θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε γιατί είχαμε περισσότερα σχόλια από Ευρώπη, Αργεντινή, Βραζιλία, Ταϊλάνδη ή γιατί ενώ αρχικά δεν είχαμε καμία ανταπόκριση απ' την Ταϊλάνδη τώρα έχουμε πάρα πολλά σχόλια από Μπανγκόκ. Θέλουμε να κάνουμε μια τέτοιου είδους σύγκριση και να βγάλουμε ένα τελικό συμπέρασμα σχετικά με τη δύναμη του Facebook, του περιεχομένου, του networking και των social media γενικότερα.

-Είστε φανατικοί με το Facebook; Πόσες ώρες την ημέρα περνάτε σ' αυτό το κοινωνικό δίκτυο;

-Όχι, δεν είμαστε φανατικοί και συνήθως δεν κάνουμε post κάθε μέρα. Περνάμε αρκετό χρόνο σ' αυτό, αλλά χρησιμοποιούμε επίσης πολύ το Instagram και το Linkedin. Μας ενδιαφέρουν πολύ τα social media διότι έχουν γίνει κομμάτι της ζωής μας.

-Ποιο θεωρείτε ότι είναι το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Facebook;

-Μιλώντας από καθαρά επαγγελματική πλευρά, το εντυπωσιακό στη δύναμη του Facebook είναι ότι μπορείς να ιδρύσεις μια επιχείρηση και να βγάλεις χρήματα μέσω αυτής. Στη σημερινή εποχή, οι άνθρωποι επηρεάζονται πάρα πολύ απ' τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Επομένως, μπορείς να δημιουργήσεις νέες ανάγκες και νέα προϊόντα και στη συνέχεια -μέσω του Facebook αλλά και του Instagram- να τα επικοινωνήσεις και να τα διαδώσεις σ' όλο τον κόσμο.

Από την ανθρώπινη πλευρά, το πιο εντυπωσιακό είναι σίγουρα η αίσθηση της χρησιμότητας. Η φωτογραφία μας είναι πάρα πολύ απλή και η χρησιμότητά της δεν είναι κοινωνική, αφορά μόνο την έρευνά μας. Δεν κάναμε, για παράδειγμα, μια κοινοποίηση για ιατρική βοήθεια σχετικά με μια ασθένεια ή για κάτι αντίστοιχο. Σ' αυτή την περίπτωση, παρατηρήσαμε μια γενική αίσθηση βοήθειας προς τον άλλο (και σ' εντελώς αγνώστους σαν κι εμάς).

-Διάβασα ότι είστε φοιτητές Οικονομικών και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Θεωρείτε πως το Facebook θα είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο στη μελλοντική σας καριέρα;

-Φυσικά. Απλά σκεφτείτε το ρόλο ενός social media marketing manager. Τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Πρέπει να το εκμεταλλευτούμε όλο αυτό.

-Και αφού το Facebook μας φέρνει κοντά, πείτε μου μερικά πράγματα για την Ανκόνα: Γιατί πρέπει κάποιος να την επισκεφτεί και ποια είναι τα δικά σας αγαπημένα μέρη;

-Κατ' αρχάς είναι πολύ ωραίο να διαβάζουμε σχόλια στα οποία άνθρωποι μοιράζονται τις αναμνήσεις τους για την Ανκόνα. Για παράδειγμα, διαβάζουμε πως αρκετοί έχουν έρθει για καλοκαιρινές διακοπές, ενώ κάποιος μας έστειλε πως ο προπάππους του ήταν απ' την Ανκόνα. Είναι η πρωτεύουσα της περιοχής Marche αλλά είναι μια μικρή πόλη που όπως συνειδητοποιήσαμε είναι αρκετά γνωστή σ' όλο τον κόσμο. Κάποιος που ζει στην Ανκόνα μπορεί ν' απολαύσει τις παραλίες το καλοκαίρι, αλλά και την ορειβασία στο βουνό το χειμώνα. Μπορείς να κάνεις πολλά όπως ν' απολαύσεις το ιταλικό φαγητό -από φρέσκα θαλασσινά μέχρι street food. To ακόμα καλύτερο είναι πως βρίσκεται πολύ κοντά στη χώρα σας.

-Πείτε μου ένα πράγμα που γνωρίζετε για την Ελλάδα.

-Πιτόγυρο με τζατζίκι φυσικά. Έχετε φανταστικό φαγητό και χρυσαφένιες παραλίες. Έλληνες και Ιταλοί μοιάζουμε πολύ κι έχουμε παρατηρήσει ότι είστε πολύ φιλικοί.

-Θα ήθελα να μοιραστείτε το πιο τρελό σας όνειρο για το μέλλον.

-Θα θέλαμε να βρούμε δουλειά σε μια ιταλική εταιρεία που θα έχει έδρα της μια χώρα του εξωτερικού.

-Και το πρώτο πράγμα που θα κάνετε μόλις απαντήσετε τις ερωτήσεις...

-Θα δώσουμε άλλη μια συνέντευξη για ένα τοπικό κανάλι. Ευχαριστούμε πολύ, θα σας δούμε κάποια μέρα στην Ελλάδα! Ciao!

*Το κείμενο δημοσιεύθηκε αρχικά στο publiSHIT magazine