Οι μαθητές της Καβάλας μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά και να στήνουν επιχειρήσεις

Απαντώντας στην ανάγκη των καιρών για νέα εκσυγχρονιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα, 22 μαθητές της Β΄ τάξης του 5ου ΓΕΛ Καβάλας, ανέλαβαν και πραγματοποίησαν υπό την εποπτεία υπευθύνων καθηγητών, στο πλαίσιο του παγκόσμιου εκπαιδευτικού προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση»,που υλοποιείται από το «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, τη δική τους επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της διατροφής, με τίτλο «ΥΓΑΙΑ SNACKS» (Υγεία + Γαία). Συγκεκριμένα, η εταιρεία παρήγαγε χειροποίητες μπάρες δημητριακών με μύρτιλο, αρώνια, goji berry, εμπλουτισμένες με ξηρούς καρπούς της ελληνικής γης.
archive

Απαντώντας στην ανάγκη των καιρών για νέα εκσυγχρονιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα, 22 μαθητές της Β΄ τάξης του 5ου ΓΕΛ Καβάλας, ανέλαβαν και πραγματοποίησαν υπό την εποπτεία υπευθύνων καθηγητών, στο πλαίσιο του παγκόσμιου εκπαιδευτικού προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση», που υλοποιείται από το «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece», τη δική τους επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της διατροφής, με τίτλο «ΥΓΑΙΑ SNACKS» (Υγεία + Γαία). Συγκεκριμένα, η εταιρία παρήγαγε χειροποίητες μπάρες δημητριακών με μύρτιλο, αρώνια, goji berry, εμπλουτισμένες με ξηρούς καρπούς της ελληνικής γης. Η ανάληψη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας ήταν ιδιαίτερα προκλητική, αλλά συνάμα και πρωτόγνωρη τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Πολλά τα ερωτηματικά που εξ αρχής τη συνόδευσαν, όπως: πόσο θα ανταποκριθούν οι μαθητές, πόσοι εξωτερικοί συνεργάτες θα συνδράμουν, ποια η εθελοντική συμβολή, ποιες οι χορηγίες και οι οικονομικοί πόροι, πώς θα πετύχει το εγχείρημα σύνδεσης μιας εικονικής επιχείρησης με την πραγματικότητα;

Παρ΄ όλα αυτά, οι σκέψεις αυτές εξοβελίστηκαν, αναλογιζόμενοι τα οφέλη μιας τέτοιας προσπάθειας τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε κοινωνικό - συλλογικό επίπεδο. Έτσι, τ΄ αποτελέσματα αυτού του εγχειρήματος, παρά τις κάποιες δυσκολίες, μόνο θετικά μπορούν να χαρακτηριστούν, γιατί δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να κοινωνικοποιηθούν σε συνθήκες διαφορετικές απ΄ αυτές της παραδοσιακής μαθητικής τάξης, έμαθαν πώς να μαθαίνουν, εκπαιδεύτηκαν, ασκήθηκαν στα πλαίσια της συνεργατικής μάθησης με πνεύμα συλλογικότητας και αμοιβαιότητας, οργανώθηκαν με βάση τις δημοκρατικές διαδικασίες και εκτίμησαν την αξία του ομαδικού πνεύματος. Επίσης, σημαντικά υπήρξαν και τ΄ αποτελέσματα της βιωματικής εμπειρίας, κυρίως για τους ίδιους τους μαθητές.

Με την προσωπική τους συμβολή συνειδητοποίησαν τις δυσκολίες για την οργάνωση μιας επιχείρησης όσον αφορά τις γραφειοκρατικές, οικονομικές, διοικητικές και εμπορικές διαδικασίες, αλλά ταυτόχρονα πλούτισαν σε γνώσεις και εμπειρίες. Έμαθαν ν΄ αναλαμβάνουν ευθύνες, πρωτοβουλίες, να γίνονται ευρηματικοί και καινοτόμοι, διεκδικητικοί και ταυτόχρονα εναλλακτικοί. Αφουγκράστηκαν τον παλμό της κοινωνίας μέσα από τις δυσκολίες που συνάντησαν, αλλά ταυτόχρονα και ενισχύθηκαν μέσα από τη δύναμη της θέλησης για επιτυχία και διάκριση. Έγιναν περισσότερο εξωστρεφείς και μαχητικοί, αλλά συγχρόνως ρεαλιστές και διαλλακτικοί.

Βέβαια, κατά τον απολογισμό του εγχειρήματος, δε θα πρέπει ν' αγνοήσουμε και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα- της διευθύντριας του σχολείου κ. Ευαγγελίας Τσεμπερλή, του υποδιευθυντού κ. Κώστα Παπανικολάου και της καθηγήτριας κ. Μελίνας Ευθυμιάδου- καθώς μας δόθηκε μια εξαιρετική ευκαιρία να συσφίξουμε τις σχέσεις με τους μαθητές μας στα πλαίσια της ομαδικής εκπαίδευσης, να συμμεριστούμε αγωνίες και δράσεις, να εντυπωσιαστούμε από τη θέρμη και τη μαχητικότητα των νέων παιδιών, να θαυμάσουμε ικανότητες και δεξιότητες, να χαρούμε για τις νέες μορφές μαθητείας και γνώσης, ώστε να ελπίσουμε σ' ένα καλύτερο μέλλον. Ακόμη, αξιοσημείωτη είναι στην όλη προσπάθεια η συμβολή των συντελεστών, εθελοντών και χορηγών που με ιδιαίτερο ζήλο και αγάπη αγκάλιασαν και ενίσχυσαν τη σύνολη προσπάθεια. Ειδικότερα, ο εμπνευστής της πρωταρχικής ιδέας Αλέξανδρος Βλήτας, διακεκριμένος και καινοτόμος παραγωγός, κατήρτισε και ενημέρωσε τους μαθητές για το παραγόμενο προϊόν, καθώς και οι επιστημονικές γνώσεις του διατροφολόγου Θεόφιλου Κωστούλα, και του κ. Αθανασίου Μπουδαλάκη στελέχους επιχείρησης, που αφειδώς προσφέρθηκαν, δικαίωσαν το αποτέλεσμα.

Επίσης, η εθελοντής-σύμβουλος Νανά Ζυγούρα στήριξε ακούραστα, δυναμικά και με ιδιαίτερο επαγγελματισμό την προβολή, ανάδειξη και προώθηση της όλης επιχειρηματικότητας, παίρνοντας ως ανταμοιβή θερμές ευχαριστίες, αγκαλιές και χαμόγελα. Επιπροσθέτως, η σχολή μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής «La Maison de Gourmet» στην Καβάλα και η εταιρία «ena» ως σύμβουλοι Ανάπτυξης στην Ξάνθη, φιλοξενώντας αφιλοκερδώς «τους νεαρούς επιχειρηματίες» βίωσαν έναν πρωτόγνωρο νεανικό παλμό και άνοιξαν ίσως σε κάποιους, νέες επιχειρηματικές επαγγελματικές προοπτικές. Θα ήταν παράλειψη όμως να μην επισημάνουμε την προθυμία με την οποία στήριξαν «την επιχείρηση» σε υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικό επίπεδο χορηγοί διαφόρων κλάδων και φορέων της τοπικής κοινωνίας, εντυπωσιασμένοι από το εγχείρημα.

Σημαντικές, τέλος, νομίζω πως είναι και οι έμμεσες επιπτώσεις για την ίδια την πολιτεία γιατί μ' αυτόν τον τρόπο το εκπαιδευτικό σύστημα συνέβαλε στο ν΄ αναδείξει πολίτες, που μπορούν να συνεργάζονται, να δημιουργούν και να εργάζονται με σεβασμό, ισοτιμία και ήθος στις σύγχρονες απαιτήσεις. Προς επίρρωση των παραπάνω θέσεων αξίζει να επισημανθεί ότι τα έσοδα «της υγιούς επιχείρησης» διατέθηκαν για την κάλυψη αναγκών των ειδικών σχολείων νηπιακής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης μας, αναδεικνύοντας την «ανθρωπιστική παιδεία» των μαθητών μας.

Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει ν' αναφέρουμε ότι η επιτυχία αυτού του προγράμματος, λειτούργησε ως εφαλτήριο για τη ανάληψη ενός νέου, στο οποίο συμμετέχουν 33 μαθητές και 4 καθηγητές με θέμα την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας όσον αφορά το σχολικό περιβάλλον. Ελπίζουμε τα οφέλη της νέας προσπάθειας να είναι εξίσου σημαντικά, όπως και της προηγούμενης.

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός

Εμμανουήλ Μιχαηλίδης,

(ΠΕ09 Οικονομολόγος).

Δημοφιλή