ΤΟ BLOG
11/09/2016 09:26 EEST | Updated 12/09/2017 08:12 EEST

Oι χυμοί «Fruterian» είναι ξεχωριστοί γιατί τους έφτιαξαν μαθητές

Στο πλαίσιο του προγράμματός μας, επισκεφθήκαμε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών. Εκεί, οι διευθύντριες των τμημάτων του Επιμελητηρίου μας ενημέρωσαν σχετικά με τη διαδικασία που απαιτείται για τη δημιουργία της επιχείρησης. Κάποια χρήσιμα πράγματα που μάθαμε είναι το κεφάλαιο που χρειάζεται, ο τρόπος απόκτησης των μηχανημάτων, η αναζήτηση των κατάλληλων ειδικοτήτων, η σωστή επιλογή ονόματος και οι υπηρεσίες που έπρεπε να την εγκρίνουν.

archive

Είμαστε μαθητές της Β' τάξης του 63ου ΓΕΛ Αθηνών. Στο πλαίσιο της Ερευνητικής Εργασίας, η υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Πηνελόπη Ράμμου μας πρότεινε να ασχοληθούμε με κάτι πολύ δημιουργικό, πρωτότυπο και συγχρόνως χρήσιμο: να δημιουργήσουμε μία μαθητική επιχείρηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» τουΣωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece. Με πολλή όρεξη και κέφι μας ανακοίνωσε την πρόταση αυτή. Τη βρήκαμε αρκετά ενδιαφέρουσα και περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία να δούμε τι ακριβώς έπρεπε να κάνουμε. Αρχικά, μας μοίρασε κάποια φυλλάδια, στα οποία έπρεπε να διατυπώσουμε τις ιδέες μας σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησης, καθώς και τις προσδοκίες μας από αυτό το πρόγραμμα. Με συζήτηση στην τάξη και έκφραση ποικίλων ιδεών, καταλήξαμε στην απόφαση να φτιάξουμε μια εταιρεία παραγωγής φυσικών χυμών, στην οποία στόχο είχαμε να αξιοποιήσουμε τα προϊόντα που μας προσφέρει απλόχερα η ελληνική γη, κάνοντας όμως τολμηρούς συνδυασμούς, πρωτόγνωρους για την αγορά.

Αποφασίσαμε ότι η επωνυμία της επιχείρησής μας να είναι «Ανώνυμη Εταιρεία Επεξεργασίας Φρούτων και Λαχανικών και Παραγωγής Χυμών» με το διακριτικό τίτλο «FRUTERIAN A.E.» και επιλέξαμε για το προϊόν μας το όνομα «pop.i». Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε ένα συγκεκριμένο τομέα. Η πρώτη ομάδα ανέλαβε το τμήμα παραγωγής και προμηθειών, η δεύτερη το οικονομικό τμήμα και η τρίτη τις πωλήσεις. Ορίσαμε διευθυντές τμημάτων και γενικό διευθυντή. Από την αρχή της δημιουργίας της εταιρείας, είχαμε τη βοήθεια του εθελοντή-επιχειρηματικού συμβούλου, κ. Σεραφείμ Παπαγεωργίου απο την ασφαλιστική εταιρεία MetLife. Μας καθοδηγούσε, μας έδινε συμβουλές και μας έλυνε όλες τις απορίες. Έπειτα, φτιάξαμε το επιχειρηματικό σχέδιο εμπνευσμένοι από όλα όσα συζητούσαμε στην τάξη και με προσοχή, καθώς ο ρόλος του είναι σημαντικός.

Στο πλαίσιο του προγράμματός μας, επισκεφθήκαμε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών. Εκεί, οι διευθύντριες των τμημάτων του Επιμελητηρίου μας ενημέρωσαν σχετικά με τη διαδικασία που απαιτείται για τη δημιουργία της επιχείρησης. Κάποια χρήσιμα πράγματα που μάθαμε είναι το κεφάλαιο που χρειάζεται, ο τρόπος απόκτησης των μηχανημάτων, η αναζήτηση των κατάλληλων ειδικοτήτων, η σωστή επιλογή ονόματος και οι υπηρεσίες που έπρεπε να την εγκρίνουν.

Μετά από την επίσκεψη μας στο ΒΕΑ, καταλήξαμε στο συγκεκριμένο προϊόν που θα παρουσιάζαμε. Το προϊόν αυτό είναι χυμός, όχι μόνο από φρούτα, αλλά και από λαχανικά. Κάτι υγιεινό και πρωτότυπο. Με την καθηγήτρια μας, λοιπόν, αγοράσαμε διάφορα μπουκάλια για τη τοποθέτηση του χυμού, ψωνίσαμε φρούτα και λαχανικά και ξεκινήσαμε στο κυλικείο του σχολείου μας πειράματα, με σκοπό να βρούμε τον πιο νόστιμο συνδυασμό. Χρησιμοποιήσαμε προϊόντα που υπάρχουν σε όλες τις ελληνικές κουζίνες, όπως σπανάκι, πορτοκάλι, μήλο, παντζάρι, ρόδι, ακτινίδιο, καρότο κ.ά. Κάναμε διάφορες μίξεις, κάποιες πολύ επιτυχημένες, άλλες λιγότερο κι άλλες καθόλου. Η συγκεκριμένη διαδικασία ήταν πολύ αστεία. Γελάσαμε πολύ, γιατί ήταν Τσικνοπέμπτη κι εμείς «κάναμε πλάκα» λέγοντας πως τσικνίζουμε με φρούτα. Επίσης, κάποιοι συνδυασμοί που δοκιμάσαμε ήταν τόσο άσχημοι, που γελούσαμε. Κάναμε δοκιμές, καθαρίζαμε φρούτα και λαχανικά με την καθηγήτρια μας, φορούσαμε σακούλες αποθήκευσης ρούχων για να προστατεύσουμε τα ρούχα μας και βγάλαμε πολλές φωτογραφίες.

Λίγες μέρες αργότερα, κάποια παιδιά από εμάς, κάναμε δοκιμές στα σπίτια μας με τα συγκεκριμένα συστατικά, ώστε να πετύχουμε τις καλύτερες αναλογίες. Την επόμενη μέρα, φέραμε τους χυμούς στο σχολείο και δώσαμε σε μαθητές και σε όλους τους καθηγητές να δοκιμάσουν, ώστε να ακούσουμε τη γνώμη τους και να καταλήξουμε στο καλύτερο αποτέλεσμα. Καταγράψαμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας ως εξής: Πολύ Καλό - Καλό - Μέτριο - Αηδία. Αξιοποιώντας τις απαντήσεις, διαλέξαμε ως κύριο προϊόν της επιχείρησής μας τον χυμό με πορτοκάλι, σπανάκι και μήλο.

Από όλη αυτή τη διαδικασία έχουμε αποκομίσει πολλές εμπειρίες. Αρχικά, μάθαμε πώς δημιουργείται μία επιχείρηση βήμα προς βήμα και καλλιεργήσαμε το ταλέντο της επιχειρηματικότητας, που ίσως κάποιοι έχουμε μέσα μας. Επιπροσθέτως, κατανοήσαμε την αξία της συλλογικής προσπάθειας, της ομαδικότητας. Αναπτύξαμε το αίσθημα του ενθουσιασμού, καθώς φτιάξαμε κάτι που είναι αποκλειστικά δικό μας και της αυτοπεποίθησης, προτείνοντας ιδέες και συμβάλλοντας στο στήσιμο της επιχείρησης. Μάθαμε να ακούμε και να επωφελούμαστε από τις συμβουλές πιο έμπειρων από εμάς, όπως της καθηγήτριάς μας και του κ. Παπαγεωργίου.

Αξιοποιήσαμε καρπούς της ελληνικής γης και καταλάβαμε πως ένα εύγευστο προϊόν μπορεί να είναι και υγιεινό. Τέλος, κρατήσαμε στην άκρη του μυαλού μας τη δημιουργία μιας πραγματικής επιχείρησης σε λίγα χρόνια, μια ιδέα που κάποιοι από την ομάδα μας βρήκαν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για το μέλλον τους. Φυσικά, απαραίτητη και χρήσιμη ήταν η βοήθεια και η συμπαράσταση από δικά μας πρόσωπα, όπως άλλοι καθηγητές, οι φίλοι μας, οι οικογένειές μας. Με τις συμβουλές κάποιων που γνωρίζουν κάτι παραπάνω από εμάς, με τις ιδέες τους και με την ενθάρρυνσή τους, με τις δοκιμές συνδυασμών, επιχειρήσαμε να ανακαλύψουμε τα ταλέντα μας. Τελικά, όλη αυτή η διαδικασία αποτελεί για μας μία μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία. Ελπίζουμε να αρέσει στον κόσμο το προϊόν μας, γιατί δημιουργήθηκε με μεράκι και θέληση κι από την πλευρά μας κι από την πλευρά της καθηγήτριάς μας.

Δείτε περισσότερα στο http://www.senja.gr

Sponsored Post