ΤΟ BLOG
01/12/2014 09:10 EET | Updated 30/01/2015 07:12 EET

Να σταματήσουμε να τρώμε, εάν θέλουμε να ζήσουμε

Dean Belcher via Getty Images

Οι καταναλωτικές συνήθειες, έστω κι αν περνούμε περίοδο οικονομικής κρίσης, συνεχίζουν να μας επιβαρύνουν και να αποτελούν σημαντικό εμπόδιο στον δρόμο του αδυνατίσματος κι ενός υγιούς σώματος. Αφθονία αγαθών, υπερκαταναλωτισμός, καθιστική ζωή, άγχος, «τεχνολογικές» ευκολίες αποτελούν τροχοπέδη στην προσπάθεια για υγιεινή απώλεια κιλών.

Παλαιότερα «οι άνθρωποι έτρωγαν για να επιβιώσουν», σήμερα πρέπει να «σταματήσουν να τρώνε, εάν θέλουν να ζήσουν».

Συνήθως, το αυξημένο πάχος δεν οφείλεται σε ενδοκρινικά ή άλλα νοσήματα, αλλά σε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων από τροφές σκουπίδια, που προοδευτικά σε σχέση με τις ανάγκες του οργανισμού, δημιουργούν έλλειψη θρεπτικών συστατικών.

Η φυσική και η σωστή διατροφή θα βοηθήσουν να ρυθμίσετε το βάρος σας, όπως και η περισσότερη φυσική δραστηριότητα.

Οι ακατέργαστες τροφές περιέχουν τα απαραίτητα ένζυμα και βοηθούν στον εμπλουτισμό του οργανισμού με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά υψηλής βιολογικής αξίας και αντιοξειδωτικές ουσίες.

Οι φυσικές τροφές προάγουν τις καύσεις, αυξάνουν τη δυναμική του μεταβολισμού και κινητοποιούν με πολλούς τρόπους την απώλεια βάρους.

Ο μεταβολισμός επηρεάζεται σημαντικά από τη σωματική άσκηση -όσο περισσότερο κινείστε, τόσο πιο δραστήριος είναι ο μεταβολισμός σας-, από την ποσότητα του μυϊκού ιστού και από μια διατροφή υγιεινή και ισορροπημένη.

Τροφές πλούσιες σε θερμίδες, που δεν περιέχουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να μεταβολίσουν αυτές της θερμίδες, δυστυχώς δεν βοηθούν να απαλλαγούμε από το περιττό βάρος, αλλά εξαντλούν και κουράζουν τον οργανισμό, και όσο περνούν τα χρονιά έχουν και μεγάλο κόστος στη υγεία μας.

Προσοχή στις δίαιτες

Οι διαφημιζόμενες δίαιτες όχι μόνο δεν έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, αλλά όπως έχει αποδειχθεί, είναι και επιβλαβείς για την υγεία.

Όταν στο καθημερινό πρόγραμμα αδυνατίσματος περιλαμβάνουμε τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε ινώδεις υδατάνθρακες, χαμηλού ως μετρίου γλυκαιμικού δείκτη, μέσης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και χαμηλής σε λιπαρά, ιδίως κορεσμένα, η απώλεια κιλών και λίπους επιτυγχάνεται και μεταβολίζεται πολύ πιο γρήγορα.

Tο φαγητό αποτελεί μια από τις απολαύσεις της ζωής και η στέρησή του αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για κάποιον που προσπαθεί να χάσει βάρος, είτε για λόγους υγείας είτε για λόγους ομορφιάς.

Μπορείτε, κάνοντας απλές αλλαγές στην ποιότητα και την ποσότητα των τροφών που τρώτε, να χάσετε βάρος και να το διατηρήσετε για πάντα.

Να πάψουμε να τρώμε πολύ

Δυστυχώς τρώμε πολύ, τρώμε τεράστιες μερίδες, τρώμε πολύ λίπος και πολλούς υδατάνθρακες. Υδατάνθρακες έχουν τα φρούτα, τα ζυμαρικά, αλλά υδατάνθρακες έχουν και τα γλυκά. Προσλαμβάνουμε τροφές επεξεργασμένες, οι οποίες μετατρέπονται σε ζάχαρα. Προσλαμβάνουμε υπερβολική ζάχαρη, δεν κινούμαστε αρκετά, τρώμε χωρίς να πεινάμε, μας έχει κυρίευση το άγχος, μας λείπει ο ύπνος., και βέβαια, ασκούμαστε λίγο.

Ψάχνοντας κάποιος να βρει τη λύση, πρέπει να αναζητήσει τις αιτίες.

Πρώτη αιτία: Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος έτσι ώστε να πρέπει να ψάξει να βρει τροφή για να ζήσει.

Δυστυχώς, μέσα σε πολύ λίγα χρόνια καταφέραμε να ζούμε για να τρώμε. Φθάσαμε, λοιπόν, στο σημείο να αλλάξουμε τον σκοπό της ύπαρξής μας, χωρίς όμως ταυτόχρονα να αλλάξουμε τα γονίδιά μας, τον τρόπο με τον οποίον είμαστε σχεδιασμένοι.

Δεύτερη αιτία: Ένα δεύτερο αίτιο είναι το μέγεθος των μερίδων. «Αναγκαζόμαστε» πολλές φορές να παραγγείλουμε μεγάλες μερίδες, επειδή είναι πιο οικονομικές, ξεχνώντας ότι ο βασικός λόγος που τρώμε δεν είναι να κάνουμε οικονομία, αλλά να συντηρηθούμε.

Ο Ιπποκράτης, ο μεγάλος αυτός γιατρός της αρχαιότητας, είχε πει ότι οι πολύ αυστηρές δίαιτες όχι μόνο δεν είναι σωστές αλλά είναι και επικίνδυνες. Το χάσιμο λίγων κιλών πρέπει να είναι αυτό που στοχεύουμε, γιατί αυτό είναι το ρεαλιστικό.

Τι μπορούμε να κάνουμε

Οι δίαιτες που υπόσχονται γρήγορο αδυνάτισμα θα πρέπει να αποφεύγονται. Υποδεικνύουν ότι ορισμένες τροφές «καίνε λίπος», προωθούν την κατανάλωση μιας ή δύο τροφών, έχουν πολλούς κανόνες για το πώς να τρώτε και ακούγονται «πολύ καλές για να είναι αληθινές».

Μπορεί αρχικά να αδυνατίσετε, αλλά μακροπρόθεσμα θα φανεί δύσκολο να διατηρήσετε το σώμα που αποκτήσατε. Οι αυτές συνήθως είναι «στερητικές», ενώ δεν παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό.

Μπορείτε να περιορίσετε την πιθανότητα να ξαναπάρετε βάρος με το να αλλάξετε τον τρόπο ζωής και τις διατροφικές σας συνήθειες.

.

Οι παρακάτω παράγοντες που είναι σημαντικοί για την απώλεια βάρους, είναι:

-οι μόνιμες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες,

-η τακτική σωματική άσκηση,

-οι ρεαλιστικοί στόχοι

-και η στήριξη από φίλους και οικογένεια.

Το μυστικό της επιτυχίας

Δραστηριοποιηθείτε. Το να γίνετε πιο ενεργός δεν σημαίνει αναγκαστικά να ιδρώνετε σε ένα γυμναστήριο.

Επιλέξτε δραστηριότητες που σας ευχαριστούν και προσπαθήστε να περνάτε περισσότερο χρόνο κάθε εβδομάδα σε αυτές.

Ενσωματώστε περισσότερη δραστηριότητα στην καθημερινή σας ζωή. Η καθημερινή άσκηση και η αυξημένη σωματική δραστηριότητα διπλασιάζουν την απώλεια κιλών και αποτελούν τους πιο σημαντικούς παράγοντες για τη μακροχρόνια απώλεια βάρους.

Η σωστή διατροφή και η δραστήρια ζωή είναι τα μυστικά για να χάσετε εύκολα και σωστά βάρος.