Όχι κ. Παπαδημητρίου, μόνο όταν είσαι πολιτικός λες πολλά

Όταν είσαι επιστήμονας λες μόνο αυτά που μπορείς να αποδείξεις και για όλα τα άλλα είσαι επιφυλακτικός. Και αν λες άλλα και εφαρμόζεις άλλα, δεν είσαι επιστήμονας, είσαι αγύρτης. Με παράδειγμα την Ιατρική, δε μπορείς να προβάλλεσαι σαν αυθεντία και να επιμένεις ότι η πιο αποτελεσματική θεραπεία στον συγκεκριμένο άρρωστο είναι η συντηρητική αγωγή και όχι το χειρουργείο, γιατί ο άρρωστος δεν θα το αντέξει και όταν σου αναθέτουν να τον αναλάβεις, εσύ τον στέλνεις κατευθείαν στους χειρουργούς.
sooc

Ο κ. Παπαδημητρίου θα πρέπει να ξεκαθαρίσει αν οι Ακαδημαϊκοί που αναφέρει στις δηλώσεις του και «λένε πολλά» είναι πανεπιστημιακοί σε αντικείμενα όπως οι εικαστικές τέχνες ή επιστήμονες. Αν εννοεί τους επιστήμονες τότε, κατά τον κύριο Παπαδημητρίου πάντα, Επιστήμη είναι ένα συνονθύλευμα υποθέσεων και ότι μπορεί ο κάθε χρισμένος επιστήμονας να είναι δογματικός στις απόψεις του και να εφαρμόζει τα αντίθετα στην πράξη. Αυτό και μόνο θα πρέπει να προκαλέσει την κατακραυγή του επιστημονικού κόσμου, εκτός αυτών που έχουν το ίδιο πιστεύω με τον κ. Παπαδημητρίου.

Όχι κ. Παπαδημητρίου. Μόνο όταν είσαι πολιτικός λες πολλά. Όταν είσαι επιστήμονας λες μόνο αυτά που μπορείς να αποδείξεις και για όλα τα άλλα είσαι επιφυλακτικός. Και αν λες άλλα και εφαρμόζεις άλλα, δεν είσαι επιστήμονας, είσαι αγύρτης. Με παράδειγμα την Ιατρική, δε μπορείς να προβάλλεσαι σαν αυθεντία και να επιμένεις ότι η πιο αποτελεσματική θεραπεία στον συγκεκριμένο άρρωστο είναι η συντηρητική αγωγή και όχι το χειρουργείο, γιατί ο άρρωστος δεν θα το αντέξει και όταν σου αναθέτουν να τον αναλάβεις, εσύ τον στέλνεις κατευθείαν στους χειρουργούς.

Προφανώς αυτό είναι ρουτίνα στις οικονομικές και γενικότερα στις πολιτικές επιστήμες, το ανάλογο της ομοιοπαθητικής στην ιατρική. Σε παλαιότερο διάλογο που είχα με ακαδημαϊκό των Πολιτικών Επιστημών, του είπα ότι αν μια ερευνητική εργασία σε ιατρικό αντικείμενο ήταν στο επίπεδο μιας δικής του εργασίας που διαφήμιζε σαν σοβαρή και αξιόπιστη, θα μπορούσε να δημοσιευθεί μόνο στο Ρομάντζο και όχι σε ιατρικό περιοδικό. Μου απάντησε με προκλητική ευκολία ότι στον τομέα τους έχουν άλλους κανόνες επιστήμης. Όταν του είπα ότι στην επιστήμη ισχύουν οι ίδιοι κανόνες ασχέτως αντικειμένου και μόνο στις θρησκείες οι κανόνες διαφέρουν, άρχισε να μασάει τα λόγια του. Η αυτοτιμωρία όμως των ακαδημαϊκών της πεντάρας είναι παραδειγματική. Όσοι από αυτούς προσπαθήσουν να επαναπροσδιορίσουν τον ορισμό της Επιστήμης, πέφτουν στον λάκκο που άνοιξαν μόνοι τους και όταν βγαίνουν είναι γυμνοί και η κατάντια τους φαίνεται σε όλο της το μεγαλείο. Έχουν την αφέλεια να εκτείθενται στον ήλιο χωρίς να υπολογίζουν ότι θα καείς και θα γίνεις κάρβουνο, αν αυτά που θα πεις δεν αντέχουν στην υψηλή θερμοκρασία που συνοδεύει το εκτυφλωτικό φως.

Με τα λεγόμενα του ο κύριος Παπαδημητρίου αποκάλυψε όχι μόνο πόσο ξένος είναι με την Επιστήμη και την παντελή έλλειψη σεβασμού προς αυτήν, αλλά πόσο επικίνδυνος είναι για την Επιστήμη. Οι επιλογές επομένως του «Ακαδημαϊκού» Κέντρου του οποίου είναι μέλος, είναι μόνο δύο. Ή να ανοίξει παράρτημα Εικαστικών Τεχνών και να τον μεταφέρει εκεί, ή να τον κρατήσει και να μετονομάσει το Κέντρο σε «Κέντρο Εικαστικών Επιστημών».

Δημοφιλή