atomike-eethene

Ατομική ή συλλογική ευθύνη; Περιφρονώντας την ηθική της ευθύνης, εύλογα, η πολιτική και οι διάφοροι εκπρόσωποί της αποξενώνονται από το κοινωνικό σώμα.
Σε ποιο βαθμό και για ποιον κίνδυνο είναι ένα άτομο υπεύθυνο και σε ποιο βαθμό και για ποιον κίνδυνο είναι υπεύθυνο το κράτος;
Οφείλουμε να μάθουμε να ζούμε τον αυτοπεριορισμό με χάρη και με γνώμονα την ευθύνη απέναντι στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Ο ελληνικός Προσκοπισμός από το 1910, ακολουθώντας ένα καταξιωμένο πλαίσιο προσωπικής ανάπτυξης των μελών του συνεχίζει να αποτελεί τη μεγαλύτερη κίνηση νεολαίας στη χώρα μας η οποία έχει το δικό της παρεμβατικό ρόλο στα κοινωνικά τεκταινόμενα. Ο ελληνικός Προσκοπισμός φέρει μια σημαντική ιστορία καθώς έχει διαδραματίσει και σημαντική εθνική δράση. Οι Έλληνες Πρόσκοποι ήταν αυτοί που παρέλαβαν την πόλη της Αλεξανδρούπολης στο τέλος των Βαλκανικών Πολέμων και ήταν αυτοί που την παρέδωσαν στον ελληνικό Στρατό ελεύθερη.
Προσπάθησα να περιεργαστώ ευρύ δείγμα εφημερίδων μεγάλης κυκλοφορίας πρόσφατα. Δεν ξέρω αν φταίει που ήταν Αύγουστος. Ορισμένες περιείχαν δεκάδες φωτογραφίες δεσποινίδων, κυριών, και κυρίων με μαγιό. Επίσης κείμενα χωρίς μαγιό, ολόγυμνα: πολιτικο-οικονομικό ρεπορτάζ, άρθρα κομματανθρώπων, φληναφήματα εγχώριας παρανόησης. Ξύλινη ιδεολογία συν φωτογενείς γλουτοί. Σε δήθεν σοβαρότερα έντυπα εμφανίζονται λιγότερα περίνεα, αλλά η εγκεφαλική πλύση συνεχίζεται πιο ανεπαίσθητα. Λίγες εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Η τηλεόραση, πολύ χειρότερα. Μάλλον ο κύριος λόγος που σκυλιάσανε κυβέρνηση και αντιπολίτευση για τις τηλεοπτικές άδειες είναι ποιος θα ελέγχει τον ψεκασμό του πληθυσμού.
Είναι πολύ βολική και συχνή δικαιολογία για τις πράξεις μας η κουβέντα: έλα μωρέ εγώ θα κάνω τη διαφορά; είτε αυτό αφορά τον τρόπο που παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας ή το αν κόβουμε ή δε ζητάμε απόδειξη, πόσο μάλλον το πως και τον ποιόν ψηφίζουμε.