diadrome

Επίσημη πρεμιέρα έκανε σήμερα στον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης η αμαξοστοιχία «Ασημένιο Βέλος», που στις 9.05
Ένας περίπατος σε ορεινό μονοπάτι μπορεί ομολογουμένως να είναι επικίνδυνος- αλλά η διαδρομή στο όρος Χούα στην Κίνα ξεπερνά
Περπατώντας στα δρομάκια και τις αυλές θα νιώσεις μια απίστευτη γαλήνη και μια ηρεμία και πλησιάζοντας στα κάγκελα στην άκρη της κάθε αυλής αν κοιτάξεις κάτω θα νιώσεις πραγματικό δέος για το τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος και το πόσο όμορφα και αρμονικά μπορεί να συνεργαστεί με τη φύση και το μεγαλείο της.
Το μεγαλείο του αγώνα αυτού είναι βέβαια η αυθεντική διαδρομή. Οι μαραθωνοδρόμοι αθλητές πατούν στα βήματα του Φειδιππίδη! Ξεκινούν από τον Μαραθώνα, από τον χώρο που έγινε η μάχη, μια χούφτα Έλληνες ενάντια σε χιλιάδες βαρβάρους, σε μια νίκη - μεγαλείο του μεγάλου στρατηγού τους Μιλτιάδη. Κι ένας γενναίος άνθρωπος, με αντοχή στα πόδια, παρά την κούραση της μάχης, παρά το γεγονός ότι δυο μέρες πριν είχε τρέξει την απόσταση Αθήνα - Σπάρτη και πάλι πίσω - πήρε την απόφαση, να τρέξει και να πει στην πόλη το αποτέλεσμα «Νενικήκαμεν!» Πολλοί βέβαια μπορεί να αναρωτηθούν - και γιατί να τρέξω τα 5, 10, 22 ή 42 χιλιόμετρα; Τι ευχάριστο ή ενδιαφέρον μπορώ να βρω στο τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων;
Η πόλη Σεφσαουέν είναι το μέρος για το απόλυτο honeymoon. Φουλ ρομαντική, «ινσταγκραμική» με υπέροχα ξενοδοχεία τεσσάρων ή και 5 αστέρων που όμως κοστίζουν πολύ πολύ φθηνά. Τα μπλε βαμμένα σπιτάκια είναι πραγματικά μια μικρή μπλε Σαντορίνη χωρίς θάλασσα και περπατώντας στα στενάκια της ακόμα και αν είσαι ορκισμένος εργένης θα δώσεις υπόσχεση να επιστρέψεις με το άλλο σου μισό.
Η ώρα πλησίαζε. Η ανάσα του στέρευε και το μουδιασμένο του πόδι όσο κι αν το έτριβε δεν έλεγε να περάσει. Η αβεβαιότητα τον έπνιξε. Για μια στιγμή σκέφτηκε να τα παρατήσει. Να λιποτακτήσει από τον έρωτα. Τα λόγια της Ελένης τον κράτησαν στη θέση του. Χάιδεψαν τα αφτιά του και του έδωσαν κουράγιο. Τον παρότρυναν να τρέξει, να αγωνιστεί για την πρωτιά, να κόψει το νήμα που πάνω του θα έγραφε το όνομά της. Έσφιξε τις μπουνιές του και ένιωσε για λίγο δυνατός. Μόνο για λίγο. «Λάβετε θέσεις», η φωνή του αφέτη δεν του άφησε περιθώρια να το ξανασκεφτεί. Θα αγωνιζόταν. Θα κέρδιζε. Αυτός ήταν ο στόχος του.
Εντάξει, ποιος δε θα ήθελε να βρίσκεται σε κάποιο νησάκι των Κυκλάδων, σε κάποια εξωτική παραλία της Καραϊβικής ή σε ένα παραδοσιακό καφέ στο κέντρο κάποιας μεγάλης Ευρωπαϊκής πόλης; Όλοι μας! Ναι, το ξέρω! Το θέμα είναι πόσοι τελικά βρίσκουν τη δύναμη, την όρεξη, το κουράγιο να οργανώσουν ένα ταξίδι και τελικά να το πραγματοποιήσουν!;
Όπως και στην περίπτωση του τραμ, η ελληνική οικονομία μπήκε σε προκαθορισμένες ράγες πριν 6 χρόνια, το Μάιο του 2010, με σκοπό να φτάσει στον τερματισμό στο συντομότερο χρονικό διάστημα. Μετά από αυτό, λειτουργώντας μάλλον σαν τρόλεϊ για μερικά χρόνια και σαν αστικό λεωφορείο για μερικά ακόμη, όλοι ανέμεναν πως η ελληνική οικονομία θα μεταμορφωνόταν σε ένα αυτοκίνητο με ολοένα αυξανόμενη ταχύτητα και δυνατότητες. Όμως αυτή η αισιόδοξη τροχιά δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ γιατί οι περισσότεροι από τους διαδοχικούς χειριστές του τραμ (βλ. οι ελληνικές κυβερνήσεις) πίστευαν αφελώς, σε διάφορα επίπεδα, ότι είχαν εναλλακτικές από την προκαθορισμένη διαδρομή.
Με τη συμμετοχή από τις μεγαλυτερές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της θαλάσιας αναψυχής (Chartering) η Πλεύση Αγάπης είναι η πρώτη ρεγκάτα με φιλανθρωπικό χαρακτήρα, τα έσοδα της οποία θα κατατεθούν στη ΦΛΟΓΑ. Στόχος της Πλεύσης Αγάπης είναι να ευαισθητοποιήσει το κοινό και να συγκεντρώσει πόρους για την ΦΛΟΓΑ ώστε να καλυφθούν βασικές ανάγκες των παιδιών που πάσχουν από την Νεοπλασματική ασθένεια. Η διαδρομή του αγώνα θα είναι Καλαμάκι-Φλέβες-Καλαμάκι και είναι ανοικτός σε όλους τους φίλους της θάλασσας, εταιρείες, ιδιώτες και σε όσους θέλουν να στηρίξουν την προσπάθεια.