diafotismos

Μία διαμάχη που διαρκεί τουλάχιστον δεκαέξι αιώνες.
Μια συζήτηση για την στάση του Γρηγορίου Ε’, και κατ’ επέκταση του Πατριαρχείου και της Εκκλησίας, απέναντι στην Επανάσταση.
«Η εκκλησία εναντίον του Διαφωτισμού και της Ελληνικής Επανάστασης»
Γιατί το κοινωνικό σώμα να μένει έρμαιο των ενορμήσεων κάποιων;
Η σημερινή πανδημία θα αποτελέσει ένα περιστατικό που γρήγορα θα ξεχαστεί και θα επανέλθουμε στους γνώριμους ρυθμούς μας, ή θα αποτελέσει μια προειδοποίηση για αυτά που έπονται;
Μια «συγγνώμη» και ένα «ποτέ ξανά», είναι αρκετά για να επανεκκινήσουμε την Ελλάδα.
Ένας από τους κοινούς τόπους μερίδας της ελληνικής διανόησης είναι η διαπίστωση ότι «η Ελλάδα δεν γνώρισε Διαφωρισμό», σε
Η ίδια η πόλη πάντως είναι μια μεσαία βαυαρική πόλη που εκ πρώτης όψεως δεν έχει κάτι που να την ξεχωρίζει από άλλες- πέρα
Το ερώτημα που προκύπτει έπειτα από όλες αυτές τις διαπιστώσεις είναι το εξής: Πώς μπορούμε να συμφωνήσουμε συλλογικά σε ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο που θα επαναφέρει την χαμένη εμπιστοσύνη; Σε αυτό το ερώτημα καλούνται να απαντήσουν σημαντικοί επιστήμονες που θα βρεθούν στην Αθήνα στις 6-8 Σεπτεμβρίου, στις νέες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, για το Open Science Fair. Η διοργανώτρια αρχή ανιχνεύοντας τα κρίσιμα επίδικα, έχει ορίσει ως θεματική της συνάντησης την Ανοιχτή Επιστήμη (Οpen Science).
Ας ξεκαθαριστεί: χωρίς την παρουσία της επιχειρηματικότητας κοινωνικός πλούτος δεν παράγεται. Η αποβιομηχάνιση της χώρας, λοιπόν, αποτέλεσε αυτονόητο επακόλουθο: η χειραφετημένη πρώτη-μετά-τη-μεταπολίτευση-γενιά είχε αποκτήσει τη δυνατότητα, μέσω των αντιπαραγωγικών επιδοτήσεων, να στέλνει σωρηδόν τα παιδιά της (τις δεύτερες και υστερότερες γενιές Ελλήνων μετά τη μεταπολίτευση) στο εξωτερικό να σπουδάσουν. Να αποκτήσουν ένα master από ξένο πανεπιστήμιο, όμως όχι γιατί πραγματικά ποθούσαν το αντικείμενο, αλλά για το κοινωνικό στάτους που θα αποκτούσαν. Για το image.