mathetike-eikonike-epicheirese

Στοχεύοντας στην τουριστική προβολή του τόπου μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα σνακ εμπνευσμένο από παραδοσιακές ελληνικές γεύσεις. Θεωρούμε ότι «η γεύση»αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας, διεγείρει όλες τις αισθήσεις, γεννά συναισθήματα, ξυπνά μνήμες και σφραγίζει με μοναδικό τρόπο τις σημαντικότερες στιγμές του ανθρώπου. Ερευνήσαμε, πειραματιστήκαμε, δοκιμάσαμε, ασχοληθήκαμε με την ελληνική γαστρονομία και καταλήξαμε σε ένα σύγχρονο ελληνικό σνακ που συνδυάζει τα πιο χαρακτηριστικά προϊόντα της Αττικής (μέλι, σύκο, καρύδια και φυσικά την ελιά).
Ακούστηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες ιδέες για το είδος της επιχείρησης που θα δημιουργούσαμε, ώστε δυσκολευόμασταν πραγματικά να επιλέξουμε. Ύστερα από αρκετή σκέψη, αποφασίσαμε να συστήσουμε μια ανώνυμη εταιρεία παρασκευής αρτοσκευασμάτων. Συγκεκριμένα επιλέξαμε να παρασκευάσουμε γεμιστά ψωμάκια , αλμυρά και γλυκά με διαφορετικά είδη αλεύρων και πρωτότυπους συνδυασμούς.
Η βασική καινοτομία της επιχείρησής μας είναι ότι διαμορφώνει τα πακέτα της μετά από επιτόπου επίσκεψη, έλεγχο και μέτρηση του βαθμού προσβασιμότητας των προτεινόμενων τουριστικών προορισμών. Η ομάδα των μαθητών έχει ήδη σχεδιάσει και διαθέτει στην ελληνική αγορά δύο πακέτα, το ένα για τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης και το δεύτερο για το Μουσείο της Ακρόπολης. Τα στελέχη της μαθητικής μας επιχείρησης επισκέφθηκαν τους δύο χώρους, συνοδεύοντας ένα άτομο σε αναπηρικό αμαξίδιο, μελετώντας βήμα-βήμα την υπάρχουσα προσβασιμότητα, καταγράφοντας τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις της.
Στα σύγχρονα Ελληνικά σπα κυριαρχούν εναλλακτικές τεχνικές ανατολικής φιλοσοφίας οι οποίες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν σε καμία περίπτωση ελληνικό τουριστικό προϊόν διότι προσεγγίζουν ελάχιστα την Ελληνική φιλοσοφία. Στόχος μας είναι να παρασκευάσουμε καλλυντικά προϊόντα σύμφωνα με τις πρότυπες συνταγές που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες και με αυτά καινοτομώντας, να αναβιώσουμε τις αρχαιοελληνικές τεχνικές οι οποίες αποτέλεσαν τη βάση σύγχρονων τεχνικών ευεξίας που όμως ξεχάστηκαν στο πέρασμα των χρόνων.
Η απήχηση που είχε αυτό το ντοκιμαντέρ στην τοπική μαθητική κοινότητα τούς έδωσε την ώθηση να προχωρήσουν σε ένα φιλόδοξο εγχείρημα: στην κινηματογραφική παραγωγή της τραγωδίας του Ευριπίδη, της «Ελένης», που διδάσκεται στην Γ΄ Γυμνασίου, σε παραγωγή της εικονικής εταιρείας που έστησαν με το όνομα «Ελένη». Έτσι βάφτισαν την εταιρεία τους, καθώς έκριναν ότι, επειδή ο μύθος της Ωραίας Ελένης είναι παγκοσμίως γνωστός, είναι και σήμερα εύκολα αναγνωρίσιμος και άρα ιδανικός για επιτυχημένη κινηματογραφική εταιρεία!
Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη, όπου συναντιούνται όλα τα αρώματα της Ανατολής, συνδυασμένα με τις εμπειρίες της Δύσης. Είναι μία πόλη, στην οποία συναντήθηκαν και συναντιούνται διάφοροι πολιτισμοί, ήθη, έθιμα, συνήθειες, θρησκείες και πληθυσμιακές ομάδες. Μία πόλη, σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών, που με το διάβα των αιώνων άφησαν ανεξίτηλα τα σημάδια τους σε αυτήν. Για τον λόγο αυτό το Α1 του Αρσακείου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης εμπνεύστηκε τη δημιουργία της επιχείρησής μας, που δεν αποσκοπεί στην παραγωγή κάποιου χειροπιαστού προϊόντος, αλλά είναι μια εναλλακτική εταιρεία που θα πραγματοποιεί θεματικές διαδρομές.
Πρώτος στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε θέσεις απασχόλησης για ανέργους της πόλης μας και αδύναμες κοινωνικά ομάδες. Ο δεύτερος στόχος ήταν τα υφαντά προϊόντα από υλικά που έχουν παύσει να θεωρούνται χρήσιμα, δηλαδή υφάσματα και νήματα που είναι κοινώς... κουρέλια και με την κατάλληλη επεξεργασία θα τους δίνουμε μια νέα μορφή, μια νέα και καινοτόμο χρησιμότητα.
Η επιχείρηση μας κατασκευάζει και προγραμματίζει ένα robot το οποίο λαμβάνει μια παραγγελία, συγκεντρώνει τα προϊόντα και τα παραδίδει στον πελάτη. Ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών μας, για ευελιξία, αξιοπιστία, ταχύτητα και αύξηση της παραγωγικότητας. Είναι ικανό να ανταποκριθεί στην αύξηση του όγκου πωλήσεων και των εποχιακών αιχμών, με μεγάλη άνεση εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και ελαχιστοποιεί έως και μηδενίζει περιθώρια λαθών.
Σήμερα το σχολείο μας δεν διαθέτει ούτε ένα υπολογιστή με ισχύ να υποστηρίξει σχεδιαστικά προγράμματα, ούτε έχουμε τριδιάστατους εκτυπωτές, φωτογραφικό εξοπλισμό και scanners που απαιτούνται για το έργο που παρουσιάζουμε! Με προϋπολογισμό που δεν ξεπέρασε τα 150 ευρώ, με τις φωτογραφικές μας μηχανές και τα κινητά μας τηλέφωνα και χρησιμοποιώντας δωρεάν την υπολογιστική ισχύ μέσω cloud computing κάπου στην Αμερική, με τους μαθητικούς μας λογαριασμούς για δωρεάν software, με πολλούς πειραματισμούς και αποτυχίες, καταφέραμε τελικά να παράγουμε ψηφιακά μοντέλα που μπορούν να εξελιχτούν σε έργα τέχνης μεγάλης αξίας.
Η εταιρία των παιδιών στόχο έχει να αναδείξει το βουβαλίσιο βούτυρο που έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την επιδερμίδα και ειδικότερα για τα μαλλιά. Ο λόγος όμως που επέλεξαν το βουβαλίσιο βούτυρο δεν είναι μόνο οι ευεργετικές του ιδιότητες, αλλά είναι και ότι είναι ένα τοπικό σερραϊκό προϊόν. Θέλησαν να στηρίξουν την τοπική εύφορη σερραϊκή γη.