noema

Πολλά μεγάλα best seller έχουν γραφεί για την επιστήμη της ευτυχίας και για το πώς να ζήσεις μια ζωή γεμάτη χαρά. Και στη θεωρία έχουν δίκιο. Ο κόσμος τα διαβάζει και νιώθει ελπίδα και η κοινωνία μας στηρίζει αυτό το «κίνημα» ευτυχίας. Αλλά το πρόβλημα με αυτό είναι πως, πρώτα από όλα, δεν θες στην πραγματικότητα να είσαι χαρούμενος συνέχεια. Επιπλέον το να θες να είσαι συνέχεια χαρούμενος είναι σίγουρη συνταγή αποτυχίας που σε σπρώχνει στη δυστυχία, το αντίθετο δηλαδή απ' ότι θες να πετύχεις.
Εμείς ορίζουμε πόσο καλά θα κάνουμε τη δουλειά μας, τι νόημα θα της δώσουμε, τι αξία, πόσο μπορεί να αποτελεί πηγή ευτυχίας για μας. Αν η εργασία μας δεν έχει ενδιαφέρον, δεν μας προσφέρει ευχαρίστηση και δεν έχει σημασία για μας, κάτι πρέπει να κάνουμε άμεσα για αυτό. Δεν υπάρχει καλή εργασία ή κακή, αρκεί να υπάρχει αυτοσεβασμός. Αν ντρέπεσαι για τη δουλειά σου, δύσκολα μπορείς να σεβαστείς τον εαυτό σου. Και να μάθεις να την αγαπάς με την καρδιά σου.
Ουσιαστικά έχουμε τέσσερεις συστάδες μεταβλητών: οικονομική ανισότητα, μόρφωση, υγεία, πολιτική εξουσία.Οι Ελληνίδες δεν υστερούν ούτε στην υγεία, ούτε στη μόρφωση. Υστερούν στην πολιτική και στην οικονομική  ισχύ. Και για να γίνω  λίγο πιο προκλητική, το πολιτικό μας σύστημα  είναι τόσο καλό και ανοιχτό απέναντι στις γυναίκες όσο και οι επιχειρήσεις μας. Όσον αφορά το εισοδηματικό χάσμα ανδρών και γυναικών η Ισπανία έχει ένα χάσμα 50%, εάν μιλάμε με όρους κατά κεφαλή εισοδήματος. Η Πορτογαλία έχει γύρω στο 30%. Η Ολλανδία γύρω στο 20%. Η Ελλάδα 100% και η Τουρκία άνω του 250%.
Ίσως αντί να ερμήνευε ο καθηγητής, το ποιες προσωπικές εμπειρίες του εκάστοτε λογοτέχνη αποτέλεσαν την αφορμή των σκέψεων στο έργο του (στην προσπάθεια του να μας γνωρίσει μαζί του) θα μπορούσε αντ΄αυτού να περιγράψει τον αντίκτυπο που ο ίδιος εισέπραξε απ΄τον συγγραφέα. Διότι ως προς τον μαθητή, μόνο η μαρτυρία κάποιου με τον οποίο είχε ήδη συναναστραφεί προσωπικά (δηλαδή του καθηγητή), θα μπορούσε να λειτουργήσει συνδετικά ως το βέλτιστο διαπιστευτήριο, σχετικά με το αν αξίζει να γνωρίσει κάτι που του συστήνεται. Κι είναι και η μόνη ρεαλιστική αφορμή, που θα μπορούσε να διεγείρει την περιέργεια για μια τέτοια γνωριμία.
Μία σταθερή ταυτότητα, μπορεί να υποδηλώσει ακαμψία όταν το πλαίσιο επαναδιαμορφώνεται. Αντιθέτως, μία ταυτότητα με χαρακτηριστικά ασφαλούς προσαρμοστικότητας προσφέρει στον άνθρωπο την ευελιξία να κάνει τις σωστές επιλογές, τη σωστή στιγμή και να διατηρεί την αυτοεκτίμησή του. Έχοντας πάντα ως αφετηρία το στοιχείο του αυτοπροσδιορισμού (να μπορεί να ορίζει δηλαδή τον εαυτό του και να μην ορίζεται από τις καταστάσεις), είναι σε θέση να έχει ένα ασφαλές εφαλτήριο, γνωρίζοντας τις πρωταρχικές του δεξιότητες και τις αξιές του.
Η Μεγάλη Παρασκευή αποτελεί ημέρα απόλυτου πένθους για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς. Πρόκειται για την κορύφωση του Θείου
Καλύτερα να προετοιμαστείτε ψυχολογικά πριν συνεχίσετε την ανάγνωση αυτού του κειμένου, γιατί τα πράγματα θα γίνουν αρκετά