parayoyoi

Η παραγωγή του Fleur de Sel («άνθος του αλατιού») του Γκεράντ έχει εκτοξευθεί στα ύψη.
Η κοινωνική πρωτοβουλία «Ποιος είναι το αφεντικό;», μετά το επιτυχημένο λανσάρισμά της στη Γαλλία, είναι εδώ και μήνες στην Ελλάδα και συντελεί στην βελτίωση της ζωής των παραγωγών.
Mια πρωτοβουλία που σε συνεργασία με παραγωγούς από όλη την Ελλάδα, ξεκίνησε τη δημιουργία ενός δικτύου άμεσης σύνδεσης παραγωγών και καταναλωτών σε κάθε πόλη της χώρας.
Πώς λοιπόν μέσα σε συνθήκες φτωχοποίησης του πληθυσμού της υπαίθρου, κοινωνικής ερημοποίησης και ραγδαίων κλιματικών αλλαγών θα επηρεάσουμε τις εξελίξεις στην ΕΕ;
Ενδιαμέσως στο πέρασμά μας από τα χωριά του Πηλίου επιβεβαιώσαμε ότι τα καφενεία τους - μαζί μ' αυτά της Λέσβου - παραμένουν από τα πιο όμορφα της χώρας (διαπίστωση που είχα ήδη κάνει κατά την έρευνα για το σχετικό βιβλίο μου, τα Καφενεία της Ελλάδας). Ήπιαμε καφέδες και τσίπουρα στα καφενεία της πλατείας του Αγίου Λαυρεντίου, στο καφενείο του Θεόφιλου στη Μακρυνίτσα, στο καφενείο της Άνω Γαζέας, στο καφενείο-μπακάλικο στον Άγιο Γεώργιο, στο καφενείο του Φορλίδα στον Γλαύκο και τέλος, φάγαμε μηλόπιτα στο σύγχρονο καλλιτεχνικό καφενείο των Μηλιών, στο Άννα να ένα μήλο.
Οι νέοι δεν προτιμούν το χωριό, οι Ελληνίδες δεν θέλουν σύζυγο αγρότη, οι γέροντες είναι ανήμποροι, αλλά η αγροτική ζωή θέλει νέα ζευγάρια, δύναμη, καθημερινή φροντίδα για τα δέντρα ή τα ζωντανά. Δεν ζουν με το facebook οι κατσίκες...Χωρίς τους ξένους εργάτες η ελληνική κτηνοτροφία δεν στέκεται, υπάρχει συνεπώς θέμα κοινωνικής αναβάθμισης ενός χώρου που υποβαθμίστηκε και χλευάστηκε συνειδητά επί δεκαετίες. Ολα από την αρχή λοιπόν;