protayoras

Ασφαλώς ο Σωκράτης όταν εμπνεύστηκε τη διαλεκτική, είχε ήδη από τον 5ο αιώνα π.Χ συλλάβει τη σπουδαιότητα του διαλόγου σε μία προσπάθεια προσέγγισης της αλήθειας. Αξιοποιώντας τη ρητορική, γεννά κανείς την πειθώ, η οποία πάντοτε γοητεύει και η οποία ανέκαθεν αποτελούσε προϋπόθεση μιας πολιτικής σταδιοδρομίας. Αντιστοίχως, οι νεαροί μαθητές, ηλικίας 12 έως 18 ετών θα κληθούν να επιστρατεύσουν όλη τους την οξυδέρκεια και τη δημιουργικότητα σε μία προσπάθεια να δημιουργήσουν εύλογα επιχειρήματα, για να στηρίξουν ορθολογιστικές απόψεις.
Μία τέτοια δράση αναμφίβολα ανταποκρίνεται και στις προσδοκίες των συνιδρυτών που δεν είναι άλλη παρά η δημιουργία ενός ευνοϊκού και ευχάριστου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος προκειμένου οι νέοι να εκφράσουν ιδέες, να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο, υπό την καθοδήγηση εμπειρογνωμόνων, τις ικανότητές τους. Ασφαλώς, όλα τα παραπάνω επί της ουσίας δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκείνες που είναι απαραίτητες για την επιστημονική εξέλιξη και κατάρτιση, συμπληρώνοντας έτσι κάποια ενδεχόμενα κενά της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στη σύγχρονη νομική επιστήμη, υποτίθεται ότι το πρόβλημα έχει λύση βάσει των διατάξεων περί ερμηνείας και καλόπιστης εκτέλεσης της σύμβασης (άρθρα Αστικού Κώδικα 200, 281, 288): Ο Εύαθλος «μη αναλαβών υποχρέωσιν εκ της συμβάσεως όπως δικηγορήσει προτιμήσας να ασχοληθεί με άλλο επάγγελμα δεν έπραξε τούτο με τον ανέντιμον σκοπόν αποφυγής καταβολής της αμοιβής». Το θέμα, όμως, είναι πώς αποδεικνύεται αυτός ο «ανέντιμος σκοπός», ο δόλος. Ο Άρειος Πάγος του 5ου αιώνα π.Χ. θα είχε βγάλει απόφαση, αν ήταν τόσο απλό· και όμως, προτίμησε το στρίβειν δια του αρραβώνος.
Καύσωνας. Ο υδράργυρος έχει χτυπήσει κόκκινο. Εμείς θέλουμε να σας κάνουμε να σκεφτείτε και αν μπορείτε να δώσετε λύση στο