savvas-xeros

Αγαπημένη μου δασκάλα, χαίρομαι που βρίσκεσαι στις θεατρικές επάλξεις, έτοιμη να πολεμήσεις για την Τέχνη, στην οποία έχεις αφιερώσει μεγάλο κομμάτι της ζωής σου. Τα όσα εύστοχα παρατηρείς για τον Ξηρό δεν τα αμφισβητώ. Ωστόσο δεν έχουν σχέση με το καλλιτεχνικό έργο. Το επίδικο εδώ, δεν είναι η προσωπικότητα του Ξηρού, ούτε η καταδίκη του. Δεν είναι το κοινό περί δικαίου αίσθημα, ούτε η πλειοψηφική γνώμη του λαού. Επίσης δεν αφορά τον καλλιτέχνη αν είναι προκλητική ή όχι σε σένα ή και σε 10 εκατομμύρια Έλληνες, η «ανάδειξη των βασάνων του Ξηρού επί σκηνής δίπλα στα ανθρωπιστικά κείμενα του Καμύ». Το επίδικο στο άρθρο μου και εδώ στην απάντηση είναι, η διαφορά της αισθητικής αλήθειας με τη γνωσιολογική.
Όποιος δεν λαμβάνει υπόψιν τη σημασία της Πολιτικής υπόστασης του Εθνικού Θεάτρου είναι ανίκανος να καταλάβει τι γίνεται έξω στον κόσμο. Διότι, ό,τι άπτεται της Πολιτικής, χαρακτηρίζεται από πονηριά, καιροσκοπία και πρωτίστως διπλωματία. Ίσως να θεωρεί κανείς απάνθρωπα και λυπηρά αυτά τα δεδομένα, όμως αγνοώντας τα, αργά ή γρήγορα θα βρεθεί σε μια κατάσταση όπου η λύπη για την ηθική κατάπτωση των άλλων θα την διαδεχθεί ο θρήνος για τις δικές του συμφορές.
Με δεδομένο ότι έχουν χρησιμοποιηθεί στο θέατρο μέχρι και κείμενα του Χίτλερ, είναι άξιο απορίας ποιος ανερμάτιστος νους, συνέδεσε τα όποια συγγραφικά κείμενα ενός τρομοκράτη για θεατρικό πειραματισμό, με τη νομιμοποίηση της τρομοκρατίας, των φόνων, του εγκλήματος. Δεν είμαι και ψυχίατρος να διακρίνω αν πρόκειται για απλή προβολή ή για προβλητική ταύτιση. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι κρίμα για το Εθνικό θέατρο να μην ξανανεβάσει Ζ. Ζενέ, μιας και ήταν γνωστός καταδικασμένος παλιάνθρωπος. Και το ΚΘΒΕ να οργανώσει ένα δημόσιο ανάθεμα για τον Μ. Πλωρίτη και το «Μπρεχτ και Χίτλερ» στο οποίο ο συγγραφέας συμπεριέλαβε κείμενα από το γνωστό βιβλίο του Χίτλερ «Ο Αγών μου».
Την αντίδρασή του στο «κατέβασμα» της παράστασης «Ισορροπία του Nash» στο Εθνικό Θέατρο εξέφρασε το γραφείο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ
Την ενόχληση της για την παράσταση «Ισορροπία του Nash» η οποία ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο εξέφρασε και η αμερικανική Πρεσβεία
Θα συμφωνήσω απολύτως με την ομάδα «Ως Εδώ». Ο Σάββας Ξηρός δεν είναι ήρωας. Είναι ένας καταδικασμένος τρομοκράτης που εμπλέκεται σε 85 τρομοκρατικές ενέργειες σε διάστημα δεκαεπτά ετών. Και ενώ είναι εύκολο, για να παραφράσω τον Ντοστογιέφσκι στους Δαιμονισμένους να αποκηρύξεις τον παραβάτη, το δύσκολο είναι να τον κατανοήσεις. Και αυτό ακριβώς προσπαθουν βιβλία σαν το δικό μου και θεατρικές παραστάσεις όπως η «Ισορροπία του Nash» που παρουσιάζεται έως 31 Ιανουαρίου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Να κατανοήσουν και να προσφέρουν όχι άλλοθι, νομιμοποίηση και ηρωποίηση στη βία και τους τρομοκράτες αλλά απαντήσεις σε κρίσιμης και χρόνιας σημασίας ερωτήματα.
Το ρεπερτόριο της Πειραματικής σκηνής του Εθνικού Θέατρου για το 2016 έχει ανακοινωθεί εδώ και αρκετό καιρό. Η παράσταση
Ήταν Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 1989, 7.58 το πρωί. Τρεις ένοπλοι πυροβολούν με δύο 45άρια πιστόλια και τραυματίζουν θανάσιμα τον
Λόγους θρησκείας και υγείας επικαλείται ο καταδικασμένος για την τρομοκρατική δράση της 17Ν, Σάββας Ξηρός, αρνούμενος να
Στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης μεταξύ της αμερικανικής και της ελληνικής κυβέρνησης όσον αφορά στο ζήτημα της αποφυλάκισης