vioethike

Έζησαν 20 ημέρες. Τι λένε και γιατί αντιδρούν οι ειδικοί επί θεμάτων βιοηθικής. Πώς απαντούν οι επιστήμονες το πειράματος.
Η ηθική στην πανδημία. Το υπαρξιακό και ανθρώπινο δίλημμα των ηλικιωμένων.
Δεν έχει γίνει σαφές αν πράγματι η μέθοδος πέτυχε το στόχο της.
Ο Χε, είχε πειραματισθεί για αρκετά χρόνια σε ζώα και σε ανθρώπινα έμβρυα στο εργαστήριό του
Η επιστημονική έρευνα είναι χωρίς όρια, μα η τεχνολογική εφαρμογή δεν είναι αποδεκτή ασμένως χωρίς όρια, εξ ου και η διαμόρφωση του πεδίου της ηθικής αναφορικά με τα κριτήρια και την χρήση των προϊόντων της επιστημονικής έρευνας, όπως ορθώς πρέπει να τίθενται. Όταν η έρευνα διεξάγεται στην γενετική και στη βιοϊατρική παράγοντας βιοτεχνολογικά προϊόντα και συνάμα διαμορφώνοντας κοινωνικές, νομικές και πολιτιστικές ασκήσεις συλλογικής προσαρμογής μας σε αυτά, η βιοηθική τελεί σε διαρκή εγρήγορση, ώστε να εφιστά την προσοχή μας και να τροποποιεί το θεσμικό, δηλαδή το νομικό, πλέγμα. Αυτά είναι περίπου αυτονόητα για την υποψιασμένη κοινωνία και ακόμη περισσότερο για την επιστημονική και φιλοσοφική πρωτοπορία.
Για παράδειγμα, το ηθικό δίλημμα που αφορά την ευθανασία μπορούμε να υποθέσουμε πως βασάνιζε την σκέψη των ανθρώπων ανέκαθεν. Στις μέρες μας, όμως, που οι τεχνικές υποστήριξης της ζωής έχουν τελειοποιηθεί τόσο πολύ, ώστε να μπορούν να κρατήσουν κάποιον στην ζωή - ή σε κάποιο είδος ζωής - ενίοτε για αφύσικα μεγάλο διάστημα, το δίλημμα αυτό έχει καταστεί πολύ περισσότερο ανάγλυφο και οξύ: προ εκατό ετών εάν κάποιος έπεφτε σε κώμα συνήθως πέθαινε σε μια, δυο, το πολύ δέκα ημέρες. Σήμερα μπορεί να διατηρηθεί στην «ζωή» ακόμη και για δεκαετίες.
Κινέζοι επιστήμονες, ανέφεραν ότι τροποποίησαν γενετικά τα γονιδιώματα ανθρώπινων εμβρύων για πρώτη φορά στον κόσμο. Ήταν