Έχεις τη δική σου δουλειά; Αυτά είναι τα 6 πράγματα που οι coaches μου εύχονται να ήξεραν πριν ξεκινήσουν τη δική τους!

Όπως και στην προσωπική σου ζωή, έτσι και στην επαγγελματική σου, είναι σημαντικό να έχεις φροντίσει να υπάρχει γύρω σου ένα δομημένο πλαίσιο στήριξης. Μια ομάδα ανθρώπων, με κοινό τρόπο σκέψης, κοινά όνειρά, στόχους και φιλοδοξίες. Άνθρωποι πρόθυμοι να σου προσφέρουν feedback, ενθάρρυνση & υποστήριξη, να σε κρατούν συγκεντρωμένη στους στόχους σου και υπεύθυνη απέναντι τους. Γυναίκες που έχουν και εκείνες τη δική τους μικρή ή μεγάλη επιχείρηση και που προσπαθούν όπως και εσύ να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα, μια μέρα τη φορά. Αν δεν έχεις ήδη ένα τέτοιο πλαίσιο στήριξης, σου προτείνω να το δημιουργήσεις.
â¨Ãâ¨â¡â¤Ãâ¨ââ¨â¡â¨â£ â¨Ãâ¨ââ¨ââ¨ââ¨ââ¤Ã¢â¨ââ¨ââ¨ââ¨â via Getty Imag

Ως personal coach έχω συχνά την ευκαιρία να συνεργάζομαι με γυναίκες, που έχουν βρει το θάρρος, το κουράγιο, τη δύναμη και την επιμονή να χτίσουν τη δική τους προσωπική επιχείρηση. Μερικές από τις πιο αγαπημένες μου coaches, ασχολούνται με το χώρο της μόδας ως σχεδιάστριες, designers, φωτογράφοι & bloggers και αυτό που θα ήθελα σήμερα να μοιραστώ μαζί σας, είναι τα 6, πιο σημαντικά πράγματα που οι περισσότερες από τις coaches μου, εύχονταν να ήξεραν ή να είχαν πριν ξεκινήσουν να επενδύουν χρόνο, χρήματα και ενέργεια στο brand τους και που θεωρώ ότι μπορούν να φανούν χρήσιμα σε κάθε νέα γυναίκα που έχει ήδη ή ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη δική της μικρή αυτοκρατορία!

Για κάθε ένα από τα σημεία κλειδιά, ακολουθεί μια μικρή επεξήγηση και καθώς στο coaching αγαπάμε μεν τη θεωρία, λατρεύουμε δε τη δράση, κάθε σημείο κλειδί συνοδεύεται και από ένα προτεινόμενο τρόπο για να ξεκινήσεις να το δουλεύεις. Και επιμένω στη λέξη προτεινόμενο. Γιατί για κάθε έναν από εμάς υπάρχει και ένας μοναδικά προσωπικός τρόπος να αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο και να δημιουργούμε λύσεις για όλα όσα μας απασχολούν. Χρησιμοποίησε λοιπόν το κείμενο που ακολουθεί σαν τροφή για σκέψη και επίτρεψε στην εφευρετικότητά & την περιέργειά σου να σε οδηγήσουν στις δικές σου, μοναδικές λύσεις.

1. ΤΟ ΓΙΑΤΙ.

Όλα ξεκινούν από το ΓΙΑΤΙ. Από το δικό σου γιατί. Γιατί είναι σημαντικό για εσένα να έχεις τη δική σου δουλειά; Μπορεί προς το παρόν να σου αρκεί απλά να δραπετεύσεις από αυτή που έχεις ήδη, όμως αυτό μπορεί αν μην είναι αρκετό για να σε γεμίζει με δύναμη, θάρρος & όρεξη για δράση όταν θα νιώθεις κουρασμένη μετά από μερικούς μήνες. Και γι'αυτό χρειάζεται πριν ακόμα ξεκινήσεις να γνωρίζεις ποια είναι η δική σου, προσωπική αποστολή. Πάρε το χρόνο που σου χρειάζεται & σκέψου γιατί κάνεις, αυτό που κάνεις; Ποιος είναι ο βαθύτερος λόγος; Γιατί είναι σημαντικό για σένα; Μπορεί να πιστεύεις ότι έχεις ήδη τις απαντήσεις σε αυτές τις απλές ερωτήσεις, μπαίνοντας όμως στη διαδικασία να τις καταγράψεις σε ένα χαρτί, θα σε βοηθήσει να ξεκαθαρίσεις τα περιττά στοιχεία & να έχεις ένα εύκολα προσβάσιμο σημείο αναφοράς, για εκείνες τις δύσκολες ώρες όπου όλα φαίνονται μαύρα. Το «γιατί» σου θα διαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο εργάζεσαι & θα σε βοηθήσει να ξυπνάς κάθε μέρα γεμάτη όρεξη για δημιουργία.

2. ΤΟ ΟΡΑΜΑ & ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ

Πηγαίνοντας την έννοια του προσωπικού σου «γιατί» ένα βήμα παρακάτω, είναι πλέον η ώρα να ξεκαθαρίσεις και τη μεγάλη εικόνα. Το όραμά σου. Τι είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις σε 6, 12, 24 ή 36 μήνες από σήμερα; Ποιοι είναι οι επαγγελματικοί σου στόχοι για το επόμενο διάστημα; Τι χρειάζεται να κάνεις προκειμένου να τους πετύχεις; Η πρόταση μου εδώ είναι να ξεκινήσεις με το όραμα, με αυτό που θα ήθελες να πετύχεις σε ένα διάστημα που εσύ θα ορίσεις ως επαρκές -συνήθως είναι τα 5 χρόνια- και στη συνέχεια να δουλέψεις ανάποδα πάνω σε αυτό το όραμα. Για παράδειγμα αν σε 5 χρόνια, θέλεις να κερδίζεις 10.000€/μήνα, να έχεις 1 βοηθό & φυσική παρουσία με τα προϊόντα σου σε 50 καταστήματα, τι χρειάζεται να έχεις πετύχει σε 2 χρόνια; Τι σε 1; Και τι σημαίνει αυτό; Πως αυτός ο στόχος μεταφράζεται σε πωλήσεις, χορηγίες ή projects που πρέπει να κλειστούν; Κάνε αυτή την απλή άσκηση, μόνη σου και στη συνέχεια προσπάθησε να την παρουσιάσεις σε κάποιο πρόσωπό που ξέρεις ότι θα σε στηρίξει, για να ακούσεις το όραμα , να κατανοήσεις ακόμα καλύτερα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις & φυσικά να πάρεις πολύτιμο feedback!

3. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΙΔΑΝΙΚΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗ/ΠΕΛΑΤΗ

Ξέρω πως είναι στην αρχή. Θέλεις να πουλήσεις παντού. Αρκεί να γίνονται πωλήσεις. Να μπαίνουν έσοδα στο ταμείο. Όμως εάν δεν σκοπεύεις να γίνεις μια απρόσωπη αλυσίδα καταστημάτων, που κάνει μαζικές εισαγωγές από την Κίνα. Αν θέλεις μέσα από τη δουλειά σου να επικοινωνείς & αν δημιουργείς διαχρονικές σχέσεις με τους ανθρώπους που σε προτιμούν τότε χρειάζεται να γνωρίζεις καλά ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι. Πάρε το χρόνο που σου χρειάζεται για να σκιαγραφήσεις το προφίλ του ιδανικού σου πελάτη. Σκέψου με ποιους ανθρώπους λατρεύεις να συνεργάζεσαι; Ποιοι άνθρωποι θα λάτρευαν αυτό που έχεις να προσφέρεις; Τι απολαμβάνουν αυτοί οι άνθρωποι, να κάνουν, να έχουν ή να είναι; Ποια sites επισκέπτονται συχνά; Όσο πιο κοντά έρχεσαι στο προφίλ των ιδανικών σου πελατών, τόσο πιο εύκολο θα σου είναι να βλέπεις τον κόσμο μέσα από τα μάτια τους & να δημιουργείς μοναδικές λύσεις, σχεδιασμένες για εκείνους, κάνοντας τα προϊόντα & τις υπηρεσίες σου να φαίνονται ακαταμάχητες στα μάτια τους.

4. ΤΗ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΔΡΑΣΗ

Η αλήθεια είναι ότι καθημερινά κολυμπάς σε ένα ωκεανό από φρέσκες ιδέες, βομβαρδίζεσαι από έμπνευση και πολλές φορές παγιδεύεσαι στην απραξία ή βρίσκεσαι να κάνεις 1.000 πράγματα από το πρωί έως το βράδυ, χωρίς στρατηγική. Σωστά; Όλοι έχουμε περάσει από αυτό το στάδιο. Και γι'αυτό είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι αν αυτό που κάνεις δεν θέλεις να είναι ένα ακριβό χόμπι, αλλά μια επικερδής επιχείρηση, χρειάζεται στο τέλος της ημέρας, της εβδομάδας, του μήνα και του χρόνου, να έχεις βγάλει και κάποια χρήματα από αυτό. Ο πιο απλός τρόπος που έχω βρει ότι μπορείς να το πετύχεις αυτό, είναι μέσα από την προσωπική σου δέσμευση, να κάνεις ένα τουλάχιστον task κάθε εβδομάδα που θα είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη δημιουργία εισοδήματος. Ναι, ξέρω πόσο σημαντικό είναι να έχεις μια έντονη παρουσία στα social media ή να γνωρίζεις όλες τις τελευταίες εξελίξεις ή τάσεις στο χώρο σου, όμως το εισόδημα είναι προαπαιτούμενο για οτιδήποτε έχει να κάνει με business. Δεσμεύσου λοιπόν, ιδανικά σε κάποιον άλλο, να κάτι που θα φέρει άμεσα χρήματα, τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα. Πάρε τηλέφωνο αυτό το νέο μαγαζί που έχεις ερωτευτεί, στείλε τον κατάλογό σου, οργάνωσε το bazaar σου.

5. ΤΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω την Super-Woman που κρύβεται μέσα σου, θα ήθελα να σου θυμίσω ότι δεν χρειάζεται να τα κάνεις όλα μόνη σου. Ναι, το είπα. Δεν χρειάζεται να τα κάνεις όλα μόνη σου. Στην πραγματικότητα οι κατάλληλες συνεργασίες μπορούν να εκτινάξουν την αποτελεσματικότητά σου & τις πωλήσεις σου σε ύψη που δεν φαντάζεσαι. Συνεργάσου με ανθρώπους για να οργανώσεις, να προωθήσεις, να διαχειριστείς το brand σου. Βρες έξυπνους τρόπους για να λάβεις τη βοήθεια που χρειάζεσαι. Ίσως μια virtual assistant να μπορεί να βάλει μια τάξη στα email που πρέπει να σταλούν και να φτιάξει εκείνη την πολυπόθητη προσφορά για έναν πελάτη χονδρικής ή μια φίλη με γνώσεις λογιστικής μπορεί να κρατήσει τα βιβλία σου, απολαμβάνοντας το προνόμιο να προμηθεύεται τις αγαπημένες της δημιουργίες σου, δωρεάν ή με σημαντική έκπτωση. Και αφού ξεκινήσεις κάπως έτσι, γιατί να μην ανοίξεις λίγο ακόμα την πόρτα των ευκαιριών; Γράψε μια λίστα με ανθρώπους που θα ήθελες να συνεργαστείς, είτε τους γνωρίζεις προσωπικά είτε όχι. Σε ποιό blog θα ήθελες να δεις να φιγουράρουν οι δημιουργίες σου; Σε ποια εκπομπή; Και αφού μελετήσεις τη λίστα σου και σκεφτείς πως θα μπορούσες να προσεγγίσεις αυτούς τους ανθρώπους, μπες σε δράση. Πάρε το τηλέφωνο, στείλε το email, μίλησε στην κοινή σας γνωστή & μπορεί τα αποτελέσματα να σε ξαφνιάσουν ευχάριστα.

6. ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

Όπως και στην προσωπική σου ζωή, έτσι και στην επαγγελματική σου, είναι σημαντικό να έχεις φροντίσει να υπάρχει γύρω σου ένα δομημένο πλαίσιο στήριξης. Μια ομάδα ανθρώπων, με κοινό τρόπο σκέψης, κοινά όνειρά, στόχους και φιλοδοξίες. Άνθρωποι πρόθυμοι να σου προσφέρουν feedback, ενθάρρυνση & υποστήριξη, να σε κρατούν συγκεντρωμένη στους στόχους σου και υπεύθυνη απέναντι τους. Γυναίκες που έχουν και εκείνες τη δική τους μικρή ή μεγάλη επιχείρηση και που προσπαθούν όπως και εσύ να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα, μια μέρα τη φορά. Αν δεν έχεις ήδη ένα τέτοιο πλαίσιο στήριξης, σου προτείνω να το δημιουργήσεις. Και δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη η ομάδα αυτών των ατόμων, όλα μπορούν να αρχίσουν ακόμα και με 1 άτομο. Έναν accountability buddy να σε κρατάει υπεύθυνη σε όλα όσα έχεις πει ότι θα κάνεις για να μεγαλώσεις το business σου.

Αυτά είναι τα 6 πράγματα που οι περισσότερες coaches μου, που δραστηριοποιούνται στο χώρο της μόδας, εύχονται να ήξεραν ή να είχαν πριν ξεκινήσουν και ελπίζω να σου φανούν χρήσιμα, στο δικό σου συναρπαστικό ταξίδι ως solopreneur. Πάρε το χρόνο που σου χρειάζεται, ξαναδιάβασε τα σημεία κλειδιά ένα-ένα και δες πως θα μπορούσες να τα χρησιμοποιήσεις με το δικό σου μοναδικό τρόπο, για να κάνεις το 2016, μια εξαιρετική χρονιά για το δικό σου brand.