ΤΟ BLOG
23/03/2016 09:32 EET | Updated 24/03/2017 07:12 EET

Μαθητές απο τη Θεσσαλονίκη καλλιεργούν τα πιο υγιεινά μαρούλια σε διάλυμα νερού

archive

Οι τάσεις της παγκοσμιοποιημένης και -κατ' αυτήν την έννοια- «ενιαίας» αγοράς του πλανήτη μας, καθοδηγούν σε ένα σχήμα αλληλοδιείσδυσης θα λέγαμε μεταξύ καταναλωτή και παραγωγού. Έτσι, από τη μία πλευρά ο καταναλωτής σπεύδει να αναζητήσει τα καταλληλότερα, για τις ανάγκες του είδη καθώς και να δαπανά ολοένα και περισσότερο χρόνο στην διερεύνηση της ταυτότητάς τους: ποια η γεωγραφική προέλευση, η πιστοποίηση, η ιχνηλασιμότητα του προϊόντος, οι μέθοδοι καλλιέργειας που ακολουθήθηκαν (συμβατική/βιολογική/ολοκληρωμένη κ.α.) και φυσικά, ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας, η αξιολόγηση του τελικού συντελεστή αξίας ενός αγαθού: η αναλογία της τιμής διάθεσης προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του.

Από την άλλη πλευρά, η έννοια του κλασσικού παραγωγού, όπως την έχουμε γνωρίσει, δεν υφίσταται πια. Και όπου παραμένει, έχει αρχίσει σταδιακά να εξαλείφεται, μη μπορώντας να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις καλλιέργειας και προώθησης/προβολής των προϊόντων. Συγκροτημένες ομάδες παραγωγών ζητούν στοιχεία για τα προϊόντα αυξημένης ζήτησης, συμμορφώνονται προς τα νέα καλλιεργητικά πρότυπα και μεθόδους, υιοθετούν νέες δυναμικές, συμβουλεύονται τους γεωπόνους, ακολουθούν τις οδηγίες που εκδίδονται, και προβάλλουν τη χρηστή καλλιεργητική φροντίδα του προϊόντος τους με αναφορά στον τόπο, το χρόνο της καλλιέργειας και τα όρια χρήσης. Με αυτόν τον τρόπο, ο καταναλωτής έχει πλέον πρόσβαση σε ένα σύνολο πληροφοριών για το προϊόν που τον ενδιαφέρει, και ο παραγωγός συγκροτεί με τέτοιο τρόπο την παραγωγή του, ώστε αυτομάτως να τη χρησιμοποιεί και ως αιχμή του δόρατος για την προώθηση και προβολή του προϊόντος του.

2016-03-19-1458383853-2946432-IMG_5129.jpg

Σε αυτό το πλέγμα των απαιτητικών σχέσεων μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης η Oikade, μια παραγωγική-εμπορική εταιρία γεωργικών προϊόντων από τους μαθητές του Club Επιχειρηματικότητας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» του "Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece", ακολουθεί εναλλακτικούς τρόπους καλλιέργειας, επιχειρεί να βρει το δικό της βηματισμό και να χαράξει τη δική της πορεία. Η εταιρία δραστηριοποιείται μέσα στο χώρο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, ως επιχειρηματική συστάδα, και έχει το πλεονέκτημα εμπιστοσύνης λόγω της αναγνωρισμένης επαγγελματικής εξειδίκευσής της στον τομέα της παραγωγής.

Συντονίστρια μας η κα. Χατζοπούλου Γιώτα, Μαθηματικός με ειδίκευση στην Διοίκηση Επιχειρήσεων, ενώ διευθυντές των τμημάτων της επιχείρησης είναι οι μαθητές: Γκίνη Ελένη, Κυτούδη Ελένη, Βογιατζόγλου Ελευθερία, Νιναχίδης Αγάπιος και Φίντζου Παναγιώτα. Ο εθελοντής του προγράμματος "Εικονική Επιχείρηση", διεθυντής του εμπορικού κέντρου Mediterranean Cosmos κ. Κυριάκος Κονταξιάν, μας έδωσε πολύ χρήσιμες συμβουλές και τον ευχαριστούμε θερμά.

2016-03-19-1458383917-3482772-IMG_5175.jpg

Η ποιότητα είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, στο οποίο επενδύουμε καθημερινά, βελτιώνοντας τις συνθήκες από την παραγωγή μέχρι την τελική διάθεση του προϊόντος. Οι τομείς που δραστηριοποιούμαστε είναι τόσο το εμπόριο όσο και η παραγωγή γεωργικών προϊόντων. Εμπορευόμαστε γεωργικά βιολογικά προϊόντα από τις επιχειρήσεις των μαθητών μας, τα οποία προωθούμε και διαφημίζουμε ενώ για τη φετινή σχολική χρονιά ξεκινήσαμε την παραγωγή λαχανικών (μαρούλια) με την τεχνική της υδροπονίας, τεχνική που εφαρμόζεται και στα πλαίσια της

πρακτικής άσκησης του σχολείου μας. Αρωγοί στην προσπάθεια μας οι εξειδικευμένοι γεωτεχνικοί καθηγητές της Σχολής, κ. Γαρίτσης Βασίλης και κ. Καμπούρης Στέργιος.

Η υδροπονία αναφέρεται σε κάθε καλλιέργεια που γίνεται σε οποιοδήποτε υπόστρωμα, εκτός του εδάφους ή εδαφικών μιγμάτων. Συνήθως, γίνεται πάνω σε αδρανή υποστρώματα (περλίτης, πετροβάμβακας κτλ.) ενώ με ένα διάλυμα νερού και απαραίτητων θρεπτικών στοιχείων δίνουμε στα λαχανικά μας ότι χρειάζονται για την σωστή ανάπτυξή τους, χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον. Δεν έχουμε έκπλυση των λιπασμάτων στα βαθύτερα στρώματα του εδάφους με αποτέλεσμα να μολύνουμε υδροφόρους ορίζοντες κτλ. Το διάλυμα έχει γίνει με βάση την ποιότητα του συγκεκριμένου (δικού μας) νερού και έτσι τα φυτά παίρνουν αυτό που χρειάζονται και τίποτα παραπάνω ή τίποτα λιγότερο.

Με την τεχνική αυτή η Oikade στοχεύει στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων που αποζητά ο κάθε καταναλωτής, ενώ παράλληλα φροντίζει η τιμολογιακή πολιτική της να συμμερίζεται τις οικονομικές συγκυρίες της εποχής. Επιπροσθέτως, το εργατικό δυναμικό απαρτίζεται από ένα εξειδικευμένο προσωπικό νέων μαθητών, που προσδίδουν ένα ρηξικέλευθο και πρωτοποριακό χαρακτήρα στην εταιρία, όσον αφορά την παραγωγή και το εμπόριο γεωργικών προϊόντων.

2016-03-19-1458383989-5790001-IMG_5163.jpg

Η Oikade αποτελεί ένθερμο υποστηρικτή των αγροτών που χρησιμοποιούν νέες, εναλλακτικές μεθόδους καλλιέργειας με περιβαλλοντική συνείδηση οι οποίοι αποφεύγουν λύσεις, που μπορούν να αποβούν μοιραίες για τον καταναλωτή, τον καλλιεργητή, την βιοαλυσίδα και το περιβάλλον ευρύτερα. Για αυτό το λόγο και φροντίζει, εκτός από το να παράγει δικά της προϊόντα, να στηρίζει και να προωθεί γεωργούς που ασχολούνται με καινοτόμες τεχνικές καλλιέργειας. Σκοπός είναι να βρεθούν άνθρωποι που μοιράζονται τις ίδιες αγωνίες και οράματακαι δεν έχουν βρει ακόμη τον δρόμο για την επίλυση τους. Τα προβλήματα όμως, όπως και οι λύσεις τους, ξεκινούν πάντα από εμάς του ίδιους!


Χαρά Κασσίδου

Μαθήτρια της Β τάξης του Γενικού Λυκείου και πρόεδρος της μαθητικής εταιρίας OIKADE