ΤΟ BLOG
08/10/2016 06:30 EEST | Updated 09/10/2017 08:12 EEST

«Διός Πρόσωπον»: Η μυθολογία στη μαθητική επιχειρηματικότητα της Κρήτης

archive

Ο Δίας, πριν ανεβεί στον Όλυμπο, άφησε το πρόσωπό του στον τόπο που γεννήθηκε και ανατράφηκε, την Κρήτη. Για να δείξει την ευγνωμοσύνη του στο γενέθλιο νησί και για να τον θυμούνται οι άνθρωποι όλων των εποχών, μεταμόρφωσε έναν πέτρινο λόφο σε ανθρώπινο πρόσωπο! Αυτός ο όμορφος λόφος, με το καλοσχηματισμένο ανθρώπινο προφίλ που κοιτάζει κατάματα τον ουρανό, δεσπόζει και σήμερα στον κάμπο των Αρχανών, κωμόπολης κοντά στο Ηράκλειο, και ονομάζεται «Γιούχτας», που είναι παραφθορά της λέξης «Δίας».

photo

Ο Γιούχτας, το πέτρινο πρόσωπο όπου ενώνεται ο μύθος με την αρχαιολογία, η φυσική ομορφιά με την ιστορία και τους θρύλους, ενέπνευσε τους μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου Ηρακλείου να φτιάξουν την εικονική επιχείρησή τους! Η ομάδα των εννέα μαθητών ίδρυσε την εταιρεία με την ονομασία «Διός Πρόσωπον» η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα του αγροτουρισμού. Η εικονική αυτή εταιρεία ιδρύθηκε στο πλαίσιο της συμμετοχής του Εσπερινού Γυμνασίου Ηρακλείου πρόγραμμα "Εικονική Επιχείρηση" του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece και στο σχολικό δίκτυο «Δρω τοπικά, σκέφτομαι παγκόσμια» που η Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης του Εσπερινού Γυμνασίου κ. Ελένη Πουλλά υλοποιεί μαζί με τον Σύμβουλο- Υπεύθυνο ΣΕΠ του ΚΕΣΥΠ Ηρακλείου κ. Θεόδωρο Αντωνίου.

2016-10-06-1475746106-9905878-.jpg

Η συμμετοχή αυτού του δικτύου στο ΣΕΝ/JA Greece έδωσε την δυνατότητα στην ομάδα των εργαζόμενων μαθητών να εξασκηθούν στο στήσιμο μιας αγροτουριστικής επιχείρησης. Για αυτό διάβασαν, παρακολούθησαν επιστημονικές διαλέξεις, ενημερώθηκαν από επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε σχετικούς τομείς, συζήτησαν με συμμαθητές τους που εργάζονται σε ξενοδοχειακές μονάδες και επέλεξαν να στήσουν μια αγροτουριστική μονάδα. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Άγγελο Κατσιρντάκη: «Ο αγροτουρισμός είναι ίσως ο ιδανικός τύπος τουριστικής ανάπτυξης για έναν τόπο. Γιατί αγροτουρισμός είναι η παράλληλη ανάπτυξη δραστηριοτήτων που αποσκοπεί στην οικονομική και την κοινωνική αναβάθμιση των αγροτικών χώρων και της υπαίθρου με την στήριξη της τοπικής αγροτικής παραγωγής, της εμπορίας, της ήπιας και μικρής κλίμακας προσφοράς τουριστικών υπηρεσιών, της ανάδειξης του πολιτιστικού και φυσικού πλούτου κάθε περιοχής».

2016-10-06-1475746145-8237995-.jpg

«Ο αγροτουρισμός, όπως λέει ο υπεύθυνος για τα οικονομικά και τις προμήθειες Βασίλης Κυραλάκης, θεωρείται ως μία ήπια μορφή εναλλακτικού τουρισμού, καθώς οι υποδομές που προϋποθέτει και οι υπηρεσίες που παρέχει δεν είναι μαζικές.» «Η Κρήτη προσφέρεται για τέτοιου είδους επιχειρηματική δραστηριότητα και γι΄ αυτό επιλέχθηκε ως εικονική επιχείρηση», συμπληρώνει η Ευγενία Πονήρη που έχει αναλάβει τον σχεδιασμό και το μάρκετινγκ. Οι ρόλοι στην εικονική επιχείρηση μοιράστηκαν ανάλογα με τις ικανότητες, τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Η Στέλλα Κασσωτάκη ορίστηκε υπεύθυνη παραγωγής και, όπως δηλώνει, «είναι πολύ ενδιαφέρον στον αγροτουρισμό η συμμετοχή των επισκεπτών στις διάφορες αγροτικές δραστηριότητες». Η ίδια μαζί με τον σύζυγό της είναι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίου στην περιοχή του Γιούχτα και ήταν εκείνη που έδωσε την ιδέα για την επιλογή του συγκεκριμένου τόπου στην ομάδα των συμμαθητών της. Ο Μάρκος Λιανδράκης που ανέλαβε τις δημόσιες σχέσεις και την ευθύνη για τα πληροφοριακά συστήματα, λέει ότι δεν αρκεί μόνο η προνομιακή τοποθεσία, η ιστορία και ο μύθος της περιοχής για να πετύχει μια αγροτουριστική επιχείρηση. Χρειάζεται συστηματική μελέτη και συντονισμένη οργάνωση.

«Εμείς μελετήσαμε, ερευνήσαμε και μάθαμε από τι αποτελείται μια αγροτουριστική μονάδα και απεικονίσαμε τα τμήματά της σε σχέδιο», είπε ο υπεύθυνος προσωπικού Γιάννης Περογαμβράκης. Ενδεικτικά, κατά τη Φωτεινή Σταμούλου, υπεύθυνη στον τομέα της υγιεινής, η αγροτουριστική μονάδα «Διός πρόσωπον» περιέχει καταλύματα, βιολογικό λαχανόκηπο και δενδρόκηπο, χώρους εστίασης τουριστών και αναψυχής, χώρους εκτροφής οικόσιτων ζώων κλπ.

Η υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας και το ξεκίνημα της επιχείρησης λένε ο Αιγέας Αντωνακάκης και ο Δημήτρης Γερασιμάκης (υπεύθυνοι Έρευνας/Ανάπτυξης και Εκπαίδευσης) ότι δυσκόλεψε την ομάδα, αλλά με την βοήθεια του εθελοντή κ. Θεοδώρου Αντωνίου και της καθηγήτριας κ. Παρασκευής Παπαδάκη προχώρησαν ακολουθώντας τα εξής πέντε βήματα του επιχειρείν:

1. το επιχειρηματικό περιβάλλον

2. την επιχειρηματική ευκαιρία

3. τον σχεδιασμό της νέας επιχείρησης

4. την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων και

5. τη λειτουργία της νέας επιχείρησης

Οι μαθητές -επιχειρηματίες λένε ότι σχεδιάζουν την επέκταση της επιχείρησής τους στο μέλλον και ήδη ετοιμάζονται να συμπράξουν με άλλες ομάδες που δραστηριοποιούνται στο σχολείο τους, όπως με την ομάδα της άλλης εικονικής επιχείρησης που παράγει αγροτικά προιόντα, την θεατρική ομάδα, την ομάδα που οργανώνει το παζάρι του σχολείου κτλ. Ένα μέρος των εσόδων θα διατεθεί για την ενίσχυση του κοινωνικού παντοπωλείου, το οποίο λειτουργεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο Εσπερινό Γυμνάσιο Ηρακλείου και προμηθεύει με τρόφιμα μαθητές που έχουν ανάγκη ( Έλληνες και αλλοδαπούς) και τις οικογένειές τους.

«Πολλοί από εμάς εργαζόμαστε σε διάφορες ξενοδοχειακές μονάδες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η εργασία μας όμως στην εικονική επιχείρηση ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία γιατί μας έδωσε αφενός μια σφαιρική γνώση για την λειτουργία μιας επιχείρησης από την σύλληψη της ιδέας ως την υλοποίησή της και αφετέρου πολύ μεγάλη χαρά για την πρωτοτυπία του εγχειρήματός μας» είπαν ο Γιάννης Περογαμβράκης και ο Βασίλης Κυραλάκης.

«Ήταν μεγάλος ο ενθουσιασμός και το μεράκι μας, ώστε ψάξαμε για μια επιπλέον καινοτομία» είπε η Στέλλα Κασσωτάκη: «Αρχίσαμε να μαθαίνουμε Γραμμική Β' γραφή, ώστε να γράψουμε το λογότυπο της εικονικής επιχείρησής μας στην πρώτη γραφή της Ευρώπης κι έτσι κατά κάποιο τρόπο να δεθεί το παρόν με τον μεγάλο μινωικό πολιτισμό που ανέθρεψε τον Δία!»

Sponsored Post