ΤΟ BLOG
26/12/2016 11:34 EET | Updated 27/12/2017 07:12 EET

Η εθελόντρια Χριστίνα Ταβλά μυεί στους μαθητές της Πάτρας στο επιχειρείν

archive

Το κουδούνι χτυπάει.

Μπαίνουν τρέχοντας στην αίθουσα οι μαθητές, αναψοκοκκινισμένοι, φωνάζοντας «Κυρία Χριστίνα, πουλήσαμε όλες μας τις μετοχές!», χωρίς να περιμένουν να καθίσουν, με τη χαρακτηριστική βιασύνη της ηλικίας τους. Χαμογελώ - ο ενθουσιασμός είναι έκδηλος στην ειλικρινή ματιά τους. Και κάπως έτσι, ξεκινά μια ακόμα ώρα μου ως εθελόντρια στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece.

Όταν μου προτάθηκε να συμμετάσχω εθελοντικά σε αυτό, σαφώς μου κίνησε το ενδιαφέρον, αλλά και την περιέργεια - πώς θα ήταν, άραγε, να δουλεύεις με μαθητές;

Η απάντηση, μετά από 4 χρόνια ενεργού συμμετοχής στην «Εικονική Επιχείρηση», είναι ότι, πλέον, ανυπομονώ για αυτή την αλληλεπίδρασή μου με τους μαθητές - επιχειρηματίες. Ανυπομονώ για αυτά που παίρνω από αυτούς, για τη δίψα με την οποία δέχονται τις συμβουλές και τις εμπειρίες μας από τον κόσμο των επιχειρήσεων και την αγορά εργασίας, τις «φιλτράρουν» και τις προσαρμόζουν, με κριτικό πνεύμα, στη φρεσκάδα της νιότης τους, για να τις κάνουν, στη συνέχεια, κτήμα τους.

2016-12-22-1482424416-909201-4.jpg

Ένας από τους λόγους για τους οποίους χαίρομαι τόσο πολύ που συμμετέχω στο πρόγραμμα αυτό, είναι η μεγάλη ανάγκη που υπάρχει στα Ελληνόπουλα για τη δεξιότητα της επιχειρηματικότητας. Αποτελεί πικρή διαπίστωση ότι η δική μας γενιά γαλουχήθηκε με το όνειρο να «μπει» στο Δημόσιο. Η επιχειρηματικότητα δεν απασχόλησε ιδιαίτερα το εκπαιδευτικό περιβάλλον στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να φοβούνται οι νέοι άνθρωποι να τολμήσουν το επιχειρείν. Κι όμως, ο κλάδος των Επιχειρήσεων χρειάζεται κάθε δυνατή στήριξη, καθώς είναι, αναμφισβήτητα, η ραχοκοκαλιά της οικονομίας.

Είναι ελπιδοφόρο, λοιπόν, ότι μέσα από τα προγράμματα του ΣΕΝ/JA Greece συνεργάζονται φορείς και επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα για έναν κοινό σκοπό: την απόκτηση επιχειρηματικών δεξιοτήτων από τους μαθητές, μέσα από τη γνωριμία τους με την αγορά εργασίας και τις βασικές έννοιες της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας.

2016-12-22-1482424719-9182163-3.jpg

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει όλοι, με την ενηλικίωσή τους, να γίνουν επιχειρηματίες, ή ότι το πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης απευθύνεται μόνο σε μελλοντικούς επιχειρηματίες. Η επιχειρηματικότητα, ως δεξιότητα, αφορά τον καθένα και είναι σημαντικό προσόν.

Η μεγαλύτερη χαρά μου είναι η μεταμόρφωση που βλέπω στα παιδιά, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, που ξεκινάει το project, μέχρι το τέλος. Ο αρχικός δισταγμός έχει αντικατασταθεί από σιγουριά, η αρχική ατολμία έχει δώσει τη θέση της στην αυτοπεποίθηση, ο φόβος για την αποτυχία γίνεται εποικοδομητικό άγχος και στη συνέχεια κέρδος και εμπειρία.

Αυτό που λέω στους μαθητές πάντα στην αρχή της χρονιάς, είναι ότι δεν έχει σημασία αν θα γίνουν, μεγαλώνοντας, επιχειρηματίες, ζωγράφοι, δάσκαλοι ή τεχνίτες. Τους υπόσχομαι ότι, στο τέλος του προγράμματος, θα έχουν μάθει να πατούν γερά στα πόδια τους και να νιώθουν σιγουριά ότι μπορούν να καταφέρουν οτιδήποτε, αρκεί να το θελήσουν και να το προσπαθήσουν.

2016-12-22-1482425679-1551-5.jpg

Η «Εικονική Επιχείρηση» δεν έχει τίποτα να «ζηλέψει» από μια αληθινή επιχείρηση:

• Από την ίδρυσή της, στην αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς, μέχρι τη ρευστοποίησή της, στο τέλος της, οι μαθητές γνωρίζουν όλα τα στάδια μιας επιχείρησης, συμμετέχοντας ενεργά, ως μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου.

• Τα προϊόντα της εκάστοτε μαθητικής εταιρείας προκύπτουν από καταιγισμό ιδεών των μαθητών και τη δημιουργικότητά τους και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να «πιστεύουν» σε αυτά.

• Η έρευνα αγοράς, που προηγείται, τους δίνει μια πρώτη εικόνα των τάσεων της αγοράς.

• Το επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) που συντάσσουν, με κατάλληλη εκπαίδευση και καθοδήγηση, αναπτύσσει την υπευθυνότητά τους και αναγκάζει τους νεαρούς επιχειρηματίες να «ντύσουν» με ρεαλισμό τους ενθουσιώδεις σχεδιασμούς τους.

• Η προώθηση των προϊόντων τους είναι μια ιδιαιτέρως διασκεδαστική υπόθεση και γίνεται πάντα με μεγάλο ενθουσιασμό.

• Η συμμετοχή στην Έκθεση και στον Τελικό Διαγωνισμό ενισχύει την άμιλλα και την ωριμότητα των μαθητών.

• Η σημασία που δίνουμε στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, προτρέπει τα παιδιά να γίνουν ενεργά και υπεύθυνα μέλη της κοινωνίας, με ευαισθησία στα κοινωνικά προβλήματα.

Τα οφέλη για τους μαθητές, αναρίθμητα. Η δική μου ανταμοιβή, ανεκτίμητη.

Η περηφάνια που νιώθω για αυτά τα παιδιά, τα «παιδιά μου», δεν περιγράφεται. Έχω τη χαρά να βλέπω ήδη κάποιους από τους πρώτους μου μαθητές - συνεργάτες να είναι startuppers, ιδρυτές στη δική τους αληθινή επιχείρηση!!!!

2016-12-22-1482425726-7259048-1.jpg

Κλείνοντας, λοιπόν, θα ήθελα να τονίσω την ευλογία του να προσφέρεις στα νέα παιδιά μέσω του εθελοντισμού και να βάζεις το δικό σου λιθαράκι σε τόσο χρήσιμες πρωτοβουλίες, όπως αυτές των προγραμμάτων του ΣΕΝ/JA Greece. Εύχομαι, δε, να πολλαπλασιαστούν οι εθελοντές - σύμβουλοι, αφενός για να μυηθούν οι νέοι στο επιχειρείν, αφετέρου διότι η ηθική ανταμοιβή από τη σχετική αλληλεπίδραση, είναι τεράστια!

Χριστίνα Ταβλά

Στέλεχος Business Banking | Eθνική Τράπεζα, Κατάστημα 226, Πάτρα

2016-12-22-1482425882-2772917-MENTORING.jpg

Sponsored Post