10 χρόνια μαθητική «Εικονική Επιχείρηση»: Από την ιδέα στην υλοποίηση

Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα με λίγα λόγια; Στην αρχή της σχολικής χρονιάς ομάδες μαθητών από 15 έως 18 χρονών σκέφτονται μια πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα και την υλοποιούν στήνοντας μια επιχείρηση που έχει τη δομή και τη δραστηριότητα μιας αληθινής εταιρείας. Όταν έχουν φτιάξει τα προϊόντα τους, τα παρουσιάζουν στο αγοραστικό κοινό σε Εμπορικές Εκθέσεις που πραγματοποιούνται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, και το καλοκαίρι διαγωνίζονται πλέον πανελλαδικά για την ανάδειξη της «Καλύτερης Εικονικής Επιχείρησης» της χρονιάς.
archive

Υπάρχει στην Ελλάδα δωρεάν σχολικό πρόγραμμα που καλεί μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου να «κατεβάσουν» έξυπνες επιχειρηματικές ιδέες και τους μαθαίνει βήμα-βήμα πώς να τις υλοποιήσουν; Που τους δίνει τη δυνατότητα να φτιάξουν ένα αληθινό προϊόν και να πάρουν μέρος σε διαγωνισμούς καινοτομίας σε Ελλάδα και Ευρώπη; Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό. Κι όμως είναι!

Πρόκειται για την «Εικονική Επιχείρηση», ένα παγκόσμιο πρόγραμμα που υλοποιείται εδώ και 10 χρόνια στη χώρα μας από τον μη-κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece». Πραγματοποιείται σε 122 χώρες σε όλο τον κόσμο και αναδεικνύει κάθε χρόνο πάνω από 10 εκατομμύρια μικρούς «επιχειρηματίες», παγκοσμίως.

Στην Ελλάδα πάνω από 20.000 μαθητές και μαθήτριες έχουν ζήσει μέχρι σήμερα αυτή τη μοναδική εμπειρία. Έχουν μάθει να στήνουν μια επιχείρηση, να σκέφτονται δημιουργικά, να δουλεύουν ομαδικά, να δικτυώνονται με άλλους δημιουργικούς νέους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα παιδιά που αξιοποιούν αυτές τις γνώσεις και τις εμπειρίες έχουν εντυπωσιακή πρόοδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Γιάννης Μπάτας, απόφοιτος της «Εικονικής Επιχείρησης» του 2013. Αφού έστησε την πρώτη του start-up στη Β' Λυκείου -την εφαρμογή για κινητά «My Pharmacy»- σήμερα, στα 19 του χρόνια, έχει υλοποιήσει άλλες 4 καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες του ενώ σπουδάζει στο Τμήμα Διοίκησης και Τεχνολογίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

My pharmacy

Η ιστορία του Γιάννη, που έγινε γνωστή σε όλη την Ελλάδα, έστειλε μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας στα παιδιά μας που αγωνιούν πολύ για το επαγγελματικό μέλλον τους. Μαθητές και γονείς θέλουν να μάθουν περισσότερα για την «Εικονική Επιχείρηση», για το πώς τα παιδιά, μέσω του προγράμματος, καταφέρνουν να γίνουν καλύτεροι «επιχειρηματίες» από πολλούς ενήλικες! Η απάντηση είναι ότι τα παιδιά δεν βαδίζουν στην τύχη. Διδάσκονται το σωστό τρόπο να υλοποιήσουν την ιδέα τους και με το νεανικό τους ενθουσιασμό καταφέρνουν πραγματικά θαύματα.

Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα με λίγα λόγια; Στην αρχή της σχολικής χρονιάς ομάδες μαθητών από 15 έως 18 χρονών σκέφτονται μια πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα και την υλοποιούν στήνοντας μια επιχείρηση που έχει τη δομή και τη δραστηριότητα μιας αληθινής εταιρείας. Όταν έχουν φτιάξει τα προϊόντα τους, τα παρουσιάζουν στο αγοραστικό κοινό σε Εμπορικές Εκθέσεις που πραγματοποιούνται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, και το καλοκαίρι διαγωνίζονται πλέον πανελλαδικά για την ανάδειξη της «Καλύτερης Εικονικής Επιχείρησης» της χρονιάς. Η νικήτρια ομάδα διαγωνίζεται στον Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό του Junior Achievement Europe κι εκεί δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να γνωριστούν και να δικτυωθούν με Ευρωπαίους συνομηλίκους τους.

Μαθητές από την Κάλυμνο

Το πρόγραμμα παρέχεται χωρίς κανένα απολύτως κόστος και εφαρμόζεται σε όλα τα σχολεία -δημόσια και ιδιωτικά- που υποβάλλουν αίτηση. Το υλοποιεί το «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece», μέλος του παγκόσμιου JUNIOR ACHIEVEMENT WORLDWIDΕ, που ιδρύθηκε πριν από περίπου 100 χρόνια στις Η.Π.Α. Το ΣΕΝ/JA Greece υποστηρίζεται απο το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη ΜetLife και άλλες 60 επιχειρήσεις.

Φέτος συμμετέχουν στην «Εικονική Επιχείρηση» 100 σχολεία απ' όλη την Ελλάδα, από τη Λευκάδα και την Κατερίνη, έως τη Ρόδο και την Κρήτη. Τα παιδιά ετοιμάζονται να παρουσιάσουν με καμάρι και ενθουσιασμό τα προϊόντα τους στις Εμπορικές Εκθέσεις της Αθήνας, την 1η Απριλίου 2016 στο The Mall Αthens και στις 8 Απριλίου2016, στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη.

Για πρώτη φορά στα 10 χρόνια λειτουργίας του θεσμού, όλες οι σχολικές ομάδες θα παρουσιάσουν τις μαθητικές επιχειρήσεις τους σε ηλεκτρονική εφημερίδα. Η Huffington Post Greece, θέλοντας να στηρίξει και να ενθαρρύνει τη νέα γενιά της χώρας, θα δημοσιεύσει τις ιστορίες των μαθητικών ομάδων για να δούμε όλοι με ποιόν τρόπο τα παιδιά, σ' αυτή τη νεαρή ηλικία καταφέρνουν να σκεφτούν δημιουργικά, να δουλέψουν ομαδικά και να υλοποιήσουν τις καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες τους. Το ΣΕΝ/JA GREECE και όλα τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ευχαριστούν πολύ τη Huffington Post, έναν διεθνή κολοσσό της ενημέρωσης που αναδεικνύει τις καλές ειδήσεις και πάντα βλέπει μπροστά.

Εμπορική έκθεση

Δημοφιλή