Υποσημειώσεις: Πάνος Καμμένος εντελώς

Το «μπήκαμε στο μνημόνιο για να μπορέσουμε να βγούμε απ' το μνημόνιο» μάλλον δεν είναι κωλοτούμπα. Τα μύρια όσα μεγαλόστομα δήλωνε για μη συνεργασίες μ' αυτούς που ψηφίζουν μνημόνια, για προδότες και τα λοιπά, γράφτα στο χιόνι. Άλλωστε θα μπορούσε ν' αναφέρει ως προφητεία κι ένα «Θα είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, που θα το λέμε, που θα τ' ακούτε αλλά θα νιώθετε το άλλο, που θα εφαρμόζουμε». Και φυσικά και «με την εκκλησία είμαστε», γιατί «πιστεύουμε στον άρρηκτο δεσμό της εκκλησίας με το κράτος».
sooc

Ο Πάνος Καμμένος στη συνέντευξη στον Χατζηνικολάου, συνόψισε όλο το αλαλούμ της ελληνικής κοινωνίας και της κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε. Όχι ότι ήταν έκπληξη αλλά αν κάποιος θέλει να δει συμπυκνωμένα όλες τις παθογένειες και τη κακή μας νοοτροπία, ας δει αυτή τη συνέντευξη.

Βέβαια, είναι πολύ κολακευτικό να σκέφτεται ο όποιος αρθρογράφος, ότι με κάποιες λέξεις του, μπορεί ν' αποκαλύψει όλη την απέραντη Σαχάρα του εγκεφάλου του όποιου πολιτικού από μια δημόσια εμφάνιση του. Ότι δηλαδή ο πολιτικός αυτός, δεν έχει πέσει σε σωρεία λαθών μέχρι τώρα, δεν έχει κάνει τις κωλοτούμπες της ζωής του, δεν έχει εκτεθεί απ' αυτά που έλεγε κι έγραφε και που αναπαράγονται στα social media και ότι χρειάζεται να τα γράψει κάποιος και να τα υποδείξει ώστε να ξεμπροστιαστεί ο πονηρός πολιτικός.

Στην ουσία είναι περιττά ολ' αυτά. Οι περισσότεροι λογικοί άνθρωποι ξέρουν, καταλαβαίνουν, αισθάνονται, ψυχανεμίζονται τα χοντρά ψέματα και τις πολύστροφες εναέριες κυβισθήσεις του Πάνου Καμμένου, ενώ πολλοί απ' αυτούς οργίζονται κιόλας απ το θράσος της εξακόντισής τους απ' αυτόν, στα μούτρα τους. Οι ψηφοφόροι του, όσοι ακόμα του έχουν απομείνει, προφανώς θα είναι οι ακλόνητοι της σχολής του αριστοφανικού «ου με πείσεις, καν με πείσεις».

Το «μπήκαμε στο μνημόνιο για να μπορέσουμε να βγούμε απ' το μνημόνιο» μάλλον δεν είναι κωλοτούμπα. Τα μύρια όσα μεγαλόστομα δήλωνε για μη συνεργασίες μ' αυτούς που ψηφίζουν μνημόνια, για προδότες και τα λοιπά, γράφτα στο χιόνι. Άλλωστε θα μπορούσε ν' αναφέρει ως προφητεία κι ένα «Θα είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, που θα το λέμε, που θα τ' ακούτε αλλά θα νιώθετε το άλλο, που θα εφαρμόζουμε».

Η αξιοκρατία πάνω απ' όλα βέβαια αλλά κρατάμε και τους συμβούλους του προηγούμενου υπουργού, μετά από παράκλησή του, είναι λόγω της η καλής του της καρδίας βρε. Όταν δε αυτός ο σύμβουλος, αποπειράθηκε να τον ρωτήσει κάτι, ο κ.Καμμένος πρώτα του επιτέθηκε που είναι νεοδημοκράτης και μετά συμπλήρωσε πως είναι υπουργός όλων των ενστόλων.

Ότι έκανε όλες τις λαϊκίστικες κινήσεις για να διασωθεί και βάφτισε όλες τις υπόλοιπες που εκ των πραγμάτων, δεν μπορούσε να κάνει, εύκολες λύσεις, ας το αποκαλέσω παιδικό ψέμα.

Και φυσικά και «με την εκκλησία είμαστε», γιατί «πιστεύουμε στον άρρηκτο δεσμό της εκκλησίας με το κράτος». Εδώ το πρόβλημα έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, μιας και δεν είμαστε σίγουροι αν ο κυρ Πάνος ξέρει τη διαφορά Κράτους και Έθνους και τεχνηέντως ανακατώνει τις έννοιες ή αν όντως δεν έχει ιδέα για τις διαφορετικές αυτές, σημασίες. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν απ' τον διαχωρισμό Κράτους -Έθνους, πριν απ' το διαχωρισμό Κράτους -εκκλησίας, που είναι δυο διαφορετικά πράγματα και να διευκρινίσουμε πως ένα έθνος μπορεί να χαρακτηρίζεται από ένα θρήσκευμα, ενώ ένα κράτος είναι γελοίο να λες ότι έχει θρησκεία. Ένα Κράτος δεν μπορεί να θρησκεύεται διότι είναι σα να λες ότι οι εφορίες κι οι πολεοδομίες για παράδειγμα, είναι ορθόδοξες. Φυσικά το Σύνταγμα βοηθάει στην παρανόηση αλλά και τα Συντάγματα αναθεωρούνται*.

Όσο για το σύμφωνο συμβίωσης, η σύγκριση της ερωτικής σχέσης δυο συναινούντων ενηλίκων με τη σεξουαλική σχέση ενός καμηλιέρη με την καμήλα του, θα πρέπει να οδηγήσει τον κυρ Πάνο άμεσα στο χειρουργείο για αφαίρεση όγκου στον συνειρμό. Αν και έχει πολλάκις διαψευσθεί, να «επαναματαενημερώσω» κι εγώ ότι η κτηνοβασία απαγορεύεται στη Γερμανία και οίκος ανοχής για κτηνοβάτες, υπάρχει μόνο στα μυαλά κάποιων ψεκασμένων ελλήνων πολιτικών που αναπαράγουν εκτός από τρολιές, ενδεχομένως και φαντασιώσεις.

Οι δημοσιογράφοι αποπροσανατολίστηκαν ή έπαθαν βέρτιγκο, να το πω και στα ελληνικά και δεν το επισήμαναν αυτό στον γίγαντα της ελεύθερης σκέψης; Κι αν αυτό δεν το ξέραν, την αναφορά στον Κορτώ και την επίθεση που είχε υποστεί, δε την θυμόντουσαν; «Τότε που σου επιτέθηκε ο Κορτώ;» είπε ο κυρ Πάνος, απευθυνόμενος στον Βερύκιο. Υπάρχει κανείς που δε θυμάται τη χυδαία ομοφοβική, επίθεση του Βερύκιου στον Κορτώ; Η διαστρέβλωση αυτή λέγεται προβλητική ταύτιση στην ψυχολογία και «πρόκειται για αυτή καθεαυτή την υιοθέτηση της προβολής. Ο μηχανισμός αυτός έχει μελετηθεί ιδιαίτερα για την κατανόηση του ρατσισμού, του μίσους και των διακρίσεων απέναντι στον "άλλον"»**. Βέβαια μεταξύ τους ο Δήμος διαβεβαίωσε ότι δεν είναι ομοφοβικός κι ευτυχώς γιατί αν ήταν, θα είχε ξεμείνει από αγοραίους χαρακτηρισμούς για να επιδαψιλεύσει στον Κορτώ.

Το κερασάκι στην (γαμήλια λόγω μεγέθους) τούρτα μπήκε σουρεαλιστικά, αφοπλιστικά και με απελπισία για όλους εμάς, τους θεωρούς της επιληψίας. Ρωτάει ο Χατζηνικολάου για το κολαστήριο κι απαντάει ο κυρ Πάνος «οι φυλακές δεν ελέγχονται από το κράτος αλλ' από συμμορίες!». Μα και το κράτος απ' αυτές ελέγχεται υπουργέ μου.

* Εκτιμώ πως ο διαχωρισμός Κράτους κι εκκλησίας, θα γίνει όταν έρθει η Αριστερά στην εξουσία.

** Θάλεια Δραγώνα, Επιστήμη και κοινωνία//τευχος 30 ,άνοιξη 2013

Ο Σίλας Σεραφείμ παρουσιάζει την παράσταση «20 χρόνια stand-up comedy», κάθε Σάββατο βράδυ στο Tin Pan Alley.

Δημοφιλή