Κρήτη: Βιώσιμη Ανάπτυξη και «Ήπια Ισχύς»

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Κρήτη σχετίζονται ωστόσο με τις υποδομές: οδικό δίκτυο, αεροδρόμια, λιμάνια και τηλεπικοινωνιακό δίκτυο. Αυτές οι προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπισθούν με όρους Βιώσιμης Ανάπτυξης, με σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνία, ώστε να κεφαλαιοποιηθούν πλήρως τα τέσσερα προαναφερόμενα πλεονεκτήματα της Κρήτης.
DEA / ARCHIVIO J. LANGE via Getty Images

Σε παλαιότερη αρθρογραφία είχε αναφερθεί η περίπτωση της «ήπιας ισχύος» της Κρήτης. Τότε είχε προταθεί να δημιουργηθούν ξενοδοχειακά πακέτα στοχοποιημένα σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στις οποίες εργάζονται χιλιάδες εργαζόμενοι. Να πάμε λοιπόν σε ένα νέο τουριστικό target group: τις mega-corporations και τους εργαζομένους τους. (Για να αντιληφθούν ποιοτικά οι αναγνώστες τη διεισδυτικότητα-«ισχύ» που θα προκύψει από την παρουσία ενός μοντέλου αυτοκινήτου με το όνομα "Creta" ας αναλογιστούν πως αυτό παράγεται από Νοτιο-Κορεάτικη εταιρεία σε εργοστάσιο της Ινδίας και θα πωλείται σε πολλές χώρες...).

Στο παρελθόν είχε γίνει επίσης αναφορά στην ήπια ισχύ της Ελλάδος. Σε εκείνη τη λίστα η Ελλάδα έμπαινε για πρώτη φορά στη θέση Νο 28.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η λίστα 30 χωρών με σημαντική ήπια ισχύ από άλλη έρευνα. Σε αυτή τη λίστα η Ελλάδα βρίσκεται στη θέση Νο. 25, πάνω από τη Ρωσία (Νο 27) και από την Κίνα (Νο 28). Ας σημειωθεί πως η Κίνα χρησιμοποιεί την ήπια ισχύ της ως γεωπολιτικό μέσο διείσδυσης στην Αφρική με στόχο τους ορυκτούς πόρους της Αφρικής.

Ας επανέλθουμε όμως στο θέμα της Κρήτης. Η Κρήτη ως τουριστικός προορισμός έχει ορισμένα πλεονεκτήματα τα οποία ακόμη δεν έχουν κεφαλαιοποιηθεί πλήρως.

Το πρώτο πλεονέκτημά της είναι η αναγνωρισιμότητά της (brand name) και η «ήπια ισχύς» της.

Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι βρίσκεται στο μέσον της Μεσογείου, ως ένα μεγάλο τουριστικό αεροπλανοφόρο. Μελέτες για τον τουρισμό της Κρήτης έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν. Ενδεικτικά μπορείτε να δείτε μία εδώ.

Το τρίτο πλεονέκτημά της, σχετίζεται με την περιρρέουσα γεωπολιτική κατάσταση στην περιοχή καθώς άλλοι ανταγωνιστικοί τουριστικοί προορισμοί βρίσκονται εν μέσω αναταράξεων.

Το τέταρτο πλεονέκτημά της σχετίζεται με τα ενεργειακά. Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης, και ο υποθαλάσσιος αγωγός EastMed σε συνδυασμό με την πιθανή παρουσία υποθαλάσσιων αποθεμάτων υδρογονανθράκων στα νότια του νησιού θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τόσο σε επίπεδο υποδομών αλλά και ως επιπλέον τουριστικό target group μέσω των εργαζόμενων σε αυτά τα mega-projects. Οι εργαζόμενοι σε αυτά τα mega-projects θα μπορούσαν να είναι οι ίδιοι τουρίστες στο νησί αλλά ταυτόχρονα και «κράχτες»-διαφημιστές της Κρήτης (πολλαπλασιατές) στα κοινωνικά τους δίκτυα.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Κρήτη σχετίζονται ωστόσο με τις υποδομές: οδικό δίκτυο, αεροδρόμια, λιμάνια και τηλεπικοινωνιακό δίκτυο. Αυτές οι προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπισθούν με όρους Βιώσιμης Ανάπτυξης, με σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνία, ώστε να κεφαλαιοποιηθούν πλήρως τα τέσσερα προαναφερόμενα πλεονεκτήματα της Κρήτης.

ΥΓ. Το παρόν άρθρο θα κλείσει με μία συγνώμη προς τους αναγνώστες της Huffington Post Grece. Σε προηγούμενο άρθρο μου έγινε ένα εξόφθαλμο λάθος το οποίο εντόπισε ένας προσεκτικός αναγνώστης (και τον ευχαριστώ πολύ γι' αυτό). Δείτε τα σχόλια και θα καταλάβετε. Η κούραση ορισμένες φορές οδηγεί σε εξόφθαλμα λάθη. Ωστόσο, η ουσία του άρθρου, η Μεγάλη Εικόνα, δεν θα πρέπει να χαθεί.

Δημοφιλή