Roadtrip στο Μαρόκο (Μέρος Β΄)

Στη μέση του πουθενά, μετά από μια όμορφη διαδρομή στο φοινικόδασος Todra, βρισκόμαστε μπροστά στο θέαμα της φωτογραφίας. Βράχοι ύψους 300 περίπου μέτρων και στη μέση ένα μικρό ρυάκι. Κοιταχτήκαμε καλά καλά. Πόση κρυμμένη ομορφιά έχει αυτός ο τόπος; Φαντάσου να είχαμε μείνει μόνο στο Μαρακές. Δε θα είχαμε δει τίποτα!
ASSOCIATED PRESS

Όπως σου υποσχέθηκα, το ταξίδι στο Μαρόκο συνεχίζεται. Πού είχαμε μείνει; Στη Φεζ. Ή μάλλον μετά τη Φεζ. Την αφήνουμε πίσω μας και ξεκινάμε να κατεβαίνουμε και πάλι προς Μαρακές.

Επόμενη στάση; Σαχάρα

Μερζούγκα - Έρημος Σαχάρα

Γίνεται να βρεθείς στο Μαρόκο και να μη μείνεις έστω ένα βράδυ στην έρημο; Να μη δεις το ηλιοβασίλεμα και την ανατολή του ηλίου σε αυτό το τόσο ξεχωριστό κομμάτι γης; Στην έρημο Σαχάρα;

Ακριβώς επειδή όλη η παρέα ήθελε να ζήσει αυτή την εμπειρία αποφασίσαμε πως η επόμενη στάση μας θα ήταν η όαση Μερζούγκα.

Officially in love with #Morocco!

A photo posted by MARIA KOFOU • Tstories ✈️ (@travelstoriesfromyworld) on

Εφτά περίπου ώρες οδήγησης ακολουθώντας τον δρόμο των καραβανιών, σταματώντας για να χαζέψουμε τους τοπικούς βερβερικούς οικισμούς, για να αναζητήσουμε φαγητό, για να χαζοκοιμηθούμε στο αυτοκίνητο, για να ακούσουμε μουσική, για να γελάσουμε, να ξανακοιμηθούμε μέχρι να φτάσουμε τελικά απογευματάκι στη Merzouga.

Η έρημος Merzouga είναι κομμάτι της Σαχάρα και έχει δώσει το όνομά της στο μικρό αυτό χωριουδάκι στο οποίο οι ντόπιοι (Βερβερίνοι) ασχολούνται σχεδόν στο 100% με τον τουρισμό. Οργανώνουν δραστηριότητες και διανυκτερεύσεις στην έρημο, σαφάρι με καμήλες και όπως μάθαμε από πρώτο χέρι... υπέροχες βραδιές με χορό, μουσική και ποτό κάτω από τα άστρα.

Αφού αφήσαμε τις βαλίτσες μας σε ένα μικρό ξενοδοχείο και πήραμε τα απολύτως απαραίτητα για μια διανυκτέρευση στην έρημο, ανεβήκαμε στις καμήλες με σκοπό να διασχίσουμε ένα μικρό κομμάτι (περίπου μιας ώρας) της ερήμου και να φτάσουμε στο μέρος που θα κατασκηνώναμε.

Το θέαμα ήταν πραγματικά μαγευτικό. Απόλυτη ηρεμία, εμείς στις καμήλες και το απέραντο τίποτα. Η πορτοκαλί άμμος έπαιρνε ένα χρυσαφί-κόκκινο χρώμα όσο ο ήλιος ετοιμαζόταν να κρυφτεί και εμείς με το χαμόγελο στα χείλη και τις φωτογραφικές μηχανές στα χέρια προσπαθούσαμε να απαθανατίσουμε τη στιγμή για να έχουμε να τη θυμόμαστε με την επιστροφή μας στην Ελλάδα.

Αφού φτάσαμε στον προορισμό μας και δειπνήσαμε ακούγοντας, παίζοντας και χορεύοντας παραδοσιακή μουσική (ω ναι, υπάρχουν και βίντεο) ο Hassan, υπεύθυνος της συγκεκριμένης δραστηριότητας, μας πέταξε την ιδέα. «Δεν το κάνουμε με όλους, αλλά μιας και είστε ωραίο παρεάκι θέλετε να ανάψουμε φωτιά και να βάλουμε μουσική έξω, στη μέση της ερήμου;»

Υποψιάζεσαι την απάντησή μας σωστά; Με ένα 4×4 κατευθυνθήκαμε 7 άτομα, 4 Έλληνες και 3 Μαροκινοί στη μέση της ερήμου. Απλώσαμε πετσέτες, βάλαμε μουσική, εμφανίστηκε ποτό από το πουθενά και γύρω από μια τεράστια φωτιά περάσαμε μια απίστευτα διασκεδαστική και φυσικά διαφορετική βραδιά. Στη Σαχάρα. Ναι. Εκεί. Και κάθε που ξεχνιόμασταν, κοιτάγαμε γύρω μας το σκοτάδι που μας τύλιγε, μετά κοιτούσαμε τον ουρανό και επιβεβαιώναμε πως δε βρισκόμαστε σε κάποια ελληνική παραλία αλλά στην Αφρική, στη μέση της ερήμου!

Με 4 ώρες ύπνο

To ξημέρωμα μάς βρήκε με 4 ώρες ύπνο αλλά είχαμε υποσχεθεί στον εαυτό μας πως ό,τι και να γινόταν, την ανατολή του ηλίου δεν έπρεπε να τη χάσουμε. Έτσι αφού για ακόμα μια φορά μείναμε άφωνοι από το θαύμα αυτό της φύσης που ανέβαινε σιγά σιγά στον ουρανό και έλουζε με το χρυσαφί φως του τους αμμόλοφους της ερήμου, πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Προς τη Merzouga δηλαδή ώστε να κάνουμε ένα μπάνιο και να πάρουμε τις βαλίτσες μας.

Είναι περιττό να σου αναφέρω πως για τις επόμενες 2-3 ημέρες έβγαινε άμμος από παντού όσο καλά και να είχαμε κάνει μπάνιο! χαχα

Σημείωση: Αν σε ενδιαφέρει να ζήσεις και συ μια παρόμοια εμπειρία προτείνω να μείνεις τουλάχιστον 2 βραδιές στην έρημο. Θεωρώ πως η μία βραδιά είναι πολύ λίγη😉

Hopeless wanderer

A photo posted by MARIA KOFOU • Tstories ✈️ (@travelstoriesfromyworld) on

Φαράγγι Todra

Θυμάσαι που σου είχα πει στο πρώτο μέρος πως διασχίζοντας το Μαρόκο με αυτοκίνητο είχαμε την τύχη να δούμε πολύ διαφορετικά τοπία; Ε λοιπόν το φαράγγι Todra ήταν για εμάς ακόμα μια όμορφη αποκάλυψη και παράλληλα μια ενδιαφέρουσα στάση.

Ουαρζαζάτ και Αΐτ-Μπεν-Χαντού

Το ταξίδι μας συνεχίστηκε με κατεύθυνση την Ουαρζαζάτ, το «Χόλιγουντ του Μαρόκου» η οποία βρίσκεται περίπου 200 χιλιόμετρα από το Μαρακές. Για να φτάσουμε στη συγκεκριμένη πόλη διασχίζουμε αναγκαστικά το βουνό Άτλαντα. «Παίζουμε» μεταξύ κρύου και ζέστης, χιονιού και ξερού τοπίου και παρόλο που ο δρόμος είναι κουραστικός λόγω στροφών, το τοπίο έχει και πάλι πολύ ενδιαφέρον.

Την πόλη Ουρζαζάτ θα την επιλέξεις απλά για να μείνεις μία βραδιά. Αυτό κάναμε και εμείς και αυτό γιατί ο μόνος λόγος για τον οποίο αξίζει να πας μέχρι εκεί δεν είναι άλλος από την γνωστή κασμπάχ (είδος μεντίνας) του Μαρόκο, την Αΐτ-Μπεν-Χαντού.

Σε ένα λοφάκι δίπλα στον ποταμό Κουαρζαζάτε βρίσκεται λοιπόν η παραπάνω πόλη στην οποία κατοικούν πλέον μόνο 10 οικογένειες. Η Αΐτ-Μπεν-Χαντού έχει χαρακτηριστεί μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO από το 1997 ενώ ο πραγματικός λόγος για τον οποίο έγινε γνωστή και εκτός Μαρόκο είναι οι ταινίες Χόλιγουντ όπως «ο Μονομάχος», «ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» αλλά και «ο Λόρελς της Αραβίας».

Τελευταία στάση πριν το Μαρόκο ήταν τα Atlas Film Studios κάτι σαν την Cinecitta της Ιταλίας και τη Warner Bros της Αμερικής. Εκεί που γυρίστηκαν μερικές από τις γνωστότερες ταινίες του κόσμου όπως «Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ», «ο Πρίγκιπας της Περσίας», «η Βαβέλ», «τα Πάθη του Χριστού» και πολλές άλλες.

Η επιστροφή στο Μαρακές μετά από μια εβδομάδα on the road επιβάλλει καλό φαγητό και χαλάρωση. Ένα υπέροχο ταξίδι έφτασε στο τέλος του και γω επιστρέφω σπίτι γεμάτη από ξεχωριστές εικόνες, συναισθήματα και μια διαπίστωση:

Ναι, κάποια ταξίδια είναι πιο όμορφο να τα κάνεις με παρέα.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Τελικά ποιο ήταν το συνολικό κόστος του Roadtrip;

Το συνολικό κόστος του ταξιδιού για 11 ημέρες ήταν 1.200 ευρώ το άτομο. Συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων, διαμονών, μεταφορικών στο Μαρόκο αλλά και στην Ιταλία όπου μείναμε ουσιαστικά δύο 24ωρα στο Μιλάνο.

Αν ακόμα δε σε έπεισα πως αξίζει να επισκεφθείς το Μαρόκο, ρίξε μια ματιά στο βίντεο και τσέκαρε και το hashtag #TstoriesMorocco

Το ταξίδι αυτό δεν ήταν sponsored αλλά αν ενδιαφέρεσαι για μια παρόμοια εμπειρία roadtrip ή μονοήμερων εκδρομών, προτείνω τον Hassan από το http://www.morocco-excursion.com. Είναι αστέρι! Ντόπιος με αγάπη για τον τόπο του και έτοιμος να σε βοηθήσει και να διαμορφώσει το ταξίδι που ονειρεύεσαι.