Κάθε αγώνας, μια καινούρια παράσταση με διαφορετικό σενάριο

Το καλύτερο παράδειγμα και ταυτόχρονα μία από τις πιο γνωστές στιγμές που πέρασαν στην ιστορία του αθλητισμού σχεδόν απαρατήρητες από φωτογραφικό φακό, ήταν η γνωστή κεφαλιά του Γάλλου ποδοσφαιριστή και ειδώλου Zinedine Zidane στον Ιταλό αντίπαλο του Marco Materazzi, κατά τη διάρκεια του τελικού του παγκοσμίου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, στην Γερμανία, το 2006. Από τους περίπου 300 επαγγελματίες φωτογράφους που βρίσκονταν τότε στο Ολυμπιακό στάδιο του Βερολίνου όπου διεξήχθη ο τελικός, μόνο ένας είχε τραβήξει, όχι ακριβώς τη στιγμή της κεφαλιάς, αλλά ένα στιγμιότυπο ακριβώς μετά.
Vladimir Rys

Η φωτογραφία για μένα είναι τρόπος ζωής. Είναι ένας κόσμος διαφορετικός και ταυτόχρονα μαγικός και πραγματικός, γεμάτος στιγμές οι οποίες θα περνούσαν ίσως και απαρατήρητες μέσα από τις ζωές μας, εάν δεν υπήρχαν εδώ και 150 χρόνια οι άνθρωποι με τους λαμπερούς φακούς πάνω σε μαγικές μηχανές στα χέρια τους, οι φωτογράφοι...

Το να βλέπεις, διαφορετικά, να παρατηρείς πως πέφτει το φως, οι σκιές, να αντιλαμβάνεσαι τα χρώματα, τις μορφές, να βλέπεις στιγμές μιας καθημερινής ζωής, τις οποίες ο κανονικός άνθρωπος δεν τις βλέπει, αυτά σε κάνουν φωτογράφο. Το να έχεις την τεχνική ικανότητα να καταγράψεις αυτές τις στιγμές με τον δικό σου τρόπο, με το δικό σου στυλ και να μπορείς να πεις με μια μόνο εικόνα μια ολόκληρη ιστορία, αυτό σε κάνει να είσαι ένας εξαιρετικός φωτογράφος.

Η αθλητική φωτογραφία είναι ίσως από τις πιο δύσκολες σε όλη τη φωτογραφική οικογένεια, διότι όλα τα γεγονότα και στιγμιότυπα γίνονται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, πολλές φορές υπό δύσκολες κλιματικές συνθήκες και φωτισμού οι οποίες απαιτούν μεγάλες τεχνικές ικανότητες απο τον ίδιο τον φωτογράφο.

Ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός που θα μπορούσε να καταγραφεί στην ιστορία, μπορεί να κρατήσει και ένα δευτερόλεπτο μόνο για να περάσει ανεπανάληπτα στην ιστορία και εάν εσύ σαν φωτογράφος ακριβώς εκείνη την στιγμή δεν είσαι έτοιμος, εάν δεν έχεις τη αυτοσυγκέντρωση που χρειάζεται, την τεχνική πεποίθηση και το ένστικτο να καταλάβεις ότι αυτή είναι μια σημαντική στιγμή που πρέπει να απεικονιστεί, τότε την χάνεις ανεπανάληπτα.

Όλοι εμείς οι φωτογράφοι χάσαμε κάποια στιγμή μια εικόνα. Όλοι μας είχαμε αυτό το συναίσθημα 2-3 δευτερολέπτων μετά, όπου ξέρεις ότι έχασες μία σημαντική φωτογραφία και δεν χρειάζεται ούτε καν να κοιτάξεις στην οθόνη της ψηφιακής σου κάμερας για να επιβεβαιωθείς. Το σημαντικό είναι να μπορείς να μάθεις απ' αυτές τις εμπειρίες και να γίνεις καλύτερος φωτογράφος έτσι ώστε την επόμενη φορά να είσαι πιο τυχερός αλλά προπάντων και έτοιμος γιατί η τύχη τελικά επιβραβεύει αυτούς που είναι και έτοιμοι.

Photo Credits: Peter Schols/AFP/Getty Images

Το καλύτερο παράδειγμα και ταυτόχρονα μία από τις πιο γνωστές στιγμές που πέρασαν στην ιστορία του αθλητισμού σχεδόν απαρατήρητες από φωτογραφικό φακό, ήταν η γνωστή κεφαλιά του Γάλλου ποδοσφαιριστή και ειδώλου Zinedine Zidane στον Ιταλό αντίπαλο του Marco Materazzi, κατά τη διάρκεια του τελικού του παγκοσμίου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, στην Γερμανία, το 2006. Από τους περίπου 300 επαγγελματίες φωτογράφους που βρίσκονταν τότε στο Ολυμπιακό στάδιο του Βερολίνου όπου διεξήχθη ο τελικός, μόνο ένας είχε τραβήξει, όχι ακριβώς τη στιγμή της κεφαλιάς, αλλά ένα στιγμιότυπο ακριβώς μετά. Ο φωτογράφος αυτός έχασε την κορυφαία στιγμή, κατά το πολύ μισό δευτερόλεπτο, αλλά η εικόνα αυτή ήταν αρκετά καλή ώστε να μπει στα εξώφυλλα, των περιοδικών και εφημερίδων σε όλο τον κόσμο. Ένας φωτογράφος από συνολικά 300, οι οποίοι ασκούν το επάγγελμα τους καθημερινά, είναι εκπαιδευμένοι και έμπειροι...

Για μένα προσωπικά το πιο σημαντικό είναι να μπορώ να χρησιμοποιώ τη μηχανή μου υποσυνείδητα, χωρίς καν να σκέφτομαι ότι αλλάζω φωτισμό ή διάφραγμα κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης. Όταν ξαφνικά μπαίνει ενα σύννεφο και αλλάζει το φως, ανοίγω διάφραγμα ή αλλάζω ταχύτητα πολλές φορές και χωρίς καν να κοιτάξω στην φωτογραφική μου. Δεύτερο κουμπί πάνω δεξιά, δύο κλικ προς τα δεξιά για να ανεβάσεις την ταχύτητα, δύο προς αριστερά για να την κατεβάσεις και συνεχίζω να παρακολουθώ τα γεγονότα μπροστά μου.

Το να είσαι ένα με τη μηχανή σου, να τη θεωρείς απλά ένα κομμάτι του κορμιού σου, αυτό σε κάνει να μπορείς να αφοσιωθείς εντελώς στο να γίνεις απλά ένας παρατηρητής και να αφήσεις το ένστικτο σου να δημιουργεί πανέμορφες εικόνες από κορυφαίες αθλητικές στιγμές όπως αυτές που έχω καταγράψει στην Formula 1, στο «Navarino Challenge» και σε άλλες πολλές ακόμα διοργανώσεις που μπορούν και εμπιστεύονται επαγγελματίες φωτογράφους και επενδύουν σε αυτούς.

Κάθε αγώνας είναι για μένα μια καινούρια παράσταση με διαφορετικό σενάριο και αυτό για μένα είναι το πιο συναρπαστικό στην αθλητική φωτογραφία.

Συνεχίζω να πιστεύω ότι η επόμενη εικόνα θα είναι η καλύτερη μου.

Η HuffPost Greece είναι χορηγός επικοινωνίας στο "Navarino Challenge" το οποίο θα πραγματοποιηθεί 9-11 Σεπτεμβρίου 2016 στη Μεσσηνία. Δείτε περισσότερα στη σελίδα του "Navarino Challenge" στο Facebook.

Photo Credits: Vladimir Rys