Περί γονέων και κηδεμόνων το ανάγνωσμα

Δε γνωρίζω με σιγουριά αν ο ελληνικός λαός είναι αμνήμων ή απλά εκδικητικός. Ήταν το 1922, που η περιοχή του τωρινού Ωραιοκάστρου, επιλέχθηκε από την Επιτροπή Αποκατάστασης Προσφύγων ως τόπος εγκατάστασης των προσφύγων του Πόντου και του Καυκάσου. Λιγότερο από 100 χρόνια αργότερα, η νεόπλουτη πλέον περιοχή, με ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αρνείται την παρουσία των παιδιών των προσφύγων στον χώρο του Δημοτικού Σχολείου της περιοχής και απειλεί πως σε αντίθετη περίπτωση, θα προβεί σε κατάληψη του σχολικού κτηρίου.
JanBaars via Getty Images

Δε γνωρίζω με σιγουριά αν ο ελληνικός λαός είναι αμνήμων ή απλά εκδικητικός. Ήταν το 1922, που η περιοχή του τωρινού Ωραιοκάστρου, επιλέχθηκε από την Επιτροπή Αποκατάστασης Προσφύγων ως τόπος εγκατάστασης των προσφύγων του Πόντου και του Καυκάσου.

Λιγότερο από 100 χρόνια αργότερα, η νεόπλουτη πλέον περιοχή, με ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αρνείται την παρουσία των παιδιών των προσφύγων στον χώρο του Δημοτικού Σχολείου της περιοχής και απειλεί πως σε αντίθετη περίπτωση, θα προβεί σε κατάληψη του σχολικού κτηρίου.

Γιατί όμως ο σύλλογος προχώρησε σε αυτήν την απόφαση; Ποιοι είναι ο φόβοι και οι ανησυχίες που τον κυρίευσαν; Η πιθανότερη δικαιολογητική βάση συνοψίζεται στις παρακάτω 6 φράσεις.

1. Ποιος ξέρει τι αρρώστιες φέρνουν από την χώρα τους! Σιγά μην έχουν εμβολιαστεί! Δεν θέλω το παιδί μου να κολλήσει καμιά χολέρα.

2. Θα 'ρθουν οι μουσουλμάνοι και θα αλλοιώσουν τον πολιτισμό και τη θρησκεία μας.

3. Τι το θέλουν το σχολείο, να γυρίσουν πίσω στην χώρα τους ή να φύγουν πουθενά αλλού.

4. Είναι απολίτιστοι και βάρβαροι, εμείς θέλουμε να γίνεται μάθημα.

5. Είναι κλέφτες και βρωμιάρηδες και δε θέλω το παιδί μου να έρθει σε κίνδυνο.

6. Γιατί να τους θέλουμε, περάσανε λαθραία και τώρα ζητάνε δικαιώματα και ίση μεταχείριση.

Δυστυχώς, υπάρχει μια απάντηση που αναιρεί το καθένα από τα παραπάνω και χαρίζει απλόχερα στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου, τα εύσημα της ανοιχτής παλάμης.

1. Στην περίπτωση που τα παιδιά των προσφύγων όντως φέρνουν αρρώστιες, αυτές προκλήθηκαν από τις απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης τους στα hotspot του ελληνικού χώρου και όχι στην δική τους γη. Εν πάση περιπτώσει, δέχονται εξονυχιστικούς ελέγχους και ιατρική περίθαλψη για τις ασθένειες που πιθανώς να φέρουν και όπως κάθε ελληνόπουλο θα τις σκαπούλαρε από το σχολείο για ψύλλου πήδημα, έτσι και αυτά δεν θα πήγαιναν όταν θα ήταν άρρωστα. Επίσης, πόσο οξύμωρο να ωρύεται ο Έλληνας γονιός για την έλλειψη εμβολιασμού, όταν ο ίδιος εκκούσια δεν εμβολιάζει τα παιδιά του γιατί πιστεύει σε θεωρίες συνομωσίας!

2. Ο ελληνικός πολιτισμός διαμορφώθηκε από ένα κράμα επιρροών ξένων στοιχείων άλλων πολιτισμών και η θρησκεία του ελληνικού κράτους είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Στον ελληνικό χώρο ζουνε εδώ και πολλά χρόνια, πληθυσμοί από τα Βαλκάνια, την Ασία, την Αφρική, την Δυτική Ευρώπη, ασπαζόμενοι διαφορετικά θρησκέυματα, που μάλλον φάνηκαν ιδιαίτερα "χρήσιμοι" στα μάτια πολλών Ελλήνων και που όχι απλά δεν αλλοίωσαν τον πολιτισμό αλλά και "ενίσχυσαν" την ελληνική οικονομία ή απλά, τσέπη.

3. Η δυσκολία του να παραδεχθούμε μια κατάσταση που μας φέρνει προ τετελεσμένου γεγονότος. Αυτοί οι πληθυσμοί, δεν πρόκειται να γυρίσουν στη χώρα τους και γι' αυτό φρόντισαν πολλοί πολιτισμένοι και απολίτιστοι, μαζί. Το αν αργότερα θα μετακινηθούν σε κάποια χώρα της κεντρικής Ευρώπης, είναι άγνωστο. Μέχρι τότε, μπορούν να δημιουργήσουν μια ζωή εδώ και να λάβουν την ελληνική παιδεία. Αντί να νιώθουμε περήφανοι που θέλουν να πάνε σε ελληνικό σχολείο, εμείς δημιουργούμε γκέττο.

4. Τάδε έφη καθαρόαιμος Έλλην, φιλομαθής και προπαντός πολιτισμένος. Ο ίδιος που δε γνωρίζει την ιστορία του, που χωρίς λόγο και αιτία προβαίνει σε καταλήψεις σχολείων και πανεπιστημίων, προσπαθεί με κάθε τρόπο να χάνει μάθημα και προκαλεί φθορές σε οτιδήποτε άλλο πλην της περιουσίας του.

5. Φημισμένες οι δυτικές συνοικίες για την ασφάλεια της περιοχής, νιώθουν πως θα απειληθούν από παιδιά δημοτικού. Μην ανησυχείτε, έχετε πολλούς Χρυσαυγίτες να σας προστατέψουν!

6. Κατάσταση πολέμου στη χώρα, κατεδαφισμένα και βομβαρδισμένα σπίτια, χιλιάδες σωροί νεκρών αμάχων και κάποιοι από αυτούς κατάφεραν να περάσουν στην Ευρώπη, αφού επιβίωσαν και από την Τουρκία. Αιτήθηκαν άσυλο και επιζητούν τα δικαιώματα στη ζωή που κάθε άνθρωπος πάνω στην γη δικαιούται ανεξαιρέτως. Εγκατέλειψαν σπίτια και εργασία και τώρα ζητούν εκπαίδευση. Δεν συντρέχουν λόγοι για να την αξίζουν, όντως.

Τέλος, παραθέτω ένα απόσπασμα του όρκου που δίνει κάθε εκπαιδευτικός όταν παίρνει το πτυχίο του: «...Ούτω χρήσιμον εμαυτόν καταστήσω προς άπαντας τους δεομένους της εμής αρωγής και εν πάση ανθρώπων κοινωνία αεί».

Ο σωστός ο Έλλην, ο καθαρόαιμος και πολιτισμένος, θα το καταλάβει.

Δημοφιλή