Σε μόνιμη λειτουργία ο δορυφορικός αεροσταθμός του «Ελ. Βενιζέλος»

Σε μόνιμη λειτουργία ο δορυφορικός αεροσταθμός του «Ελ. Βενιζέλος»
A man makes his way through the empty check-in area of the Athens Eleftherios Venizelos International Airport, as flight controllers hold a work stoppage during a 24-hour general strike against planned pension reforms in Athens, Greece, February 4, 2016. REUTERS/Michalis Karagiannis
A man makes his way through the empty check-in area of the Athens Eleftherios Venizelos International Airport, as flight controllers hold a work stoppage during a 24-hour general strike against planned pension reforms in Athens, Greece, February 4, 2016. REUTERS/Michalis Karagiannis
Michalis Karagiannis / Reuters

Σε μόνιμη λειτουργία αναμένεται να τεθεί ο δορυφορικός σταθμός του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Ο δορυφορικός τερματικός σταθμός (satellite terminal) λειτουργούσε μέχρι σήμερα περιστασιακά, κυρίως για να καλύψει την αυξημένη κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες. Η λειτουργία του νέου αεροσταθμού επιβάλλεται από τη Σύμβαση Ανάπτυξης του Αερολιμένα (ΣΑΑ) του 1995. Η σύμβαση αυτή προβλέπει ότι μόλις ο ΔΑΑ επιτύχει το όριο του 90% του επιπέδου διακίνησής του 21 εκατ. επιβατών μέσα σε 12 συνεχείς μήνες, πρέπει να επεκτείνει τη λειτουργία των εγκαταστάσεών του. Η εφημερίδα αναφέρει ότι στο αεροδρόμιο κινούνται 26 εκατ. επιβάτες ανά έτος.

Η ανεξάρτητη μελέτη της IATA επιβεβαίωσε ότι μετά και τη λειτουργία του δορυφορικού αεροσταθμού, θα είναι σε θέση ο αερολιμένας να διαχειριστεί κίνηση τουλάχιστον 26 εκατ. επιβατών ετησίως. Παράλληλα, οι επιβάτες θα δέχονται το Βέλτιστο (Optimum) Επίπεδο Υπηρεσιών της IATA σε όλα τα υπο-συστήματα του αεροσταθμού, εντός του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού και του δορυφορικού αεροσταθμού που βρίσκεται ένα επίπεδο κάτω από τον πρώτο. «Ως εκ τούτου», όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του ΔΑΑ, «το κατώτατο όριο του 90% της νέας χωρητικότητας δεν έχει επιτευχθεί».

Οι επιβάτες του νέου τερματικού σταθμού δεν θα αισθανθούν οποιαδήποτε επιπλέον επιβάρυνση στην εμπειρία τους. Ο νέος τερματικός σταθμός θα προσφέρει όλες τις ανέσεις των άλλων δύο υφισταμένων. Το ζητούμενο ωστόσο, όπως αναφέρουν παράγοντες του ΔΑΑ, είναι αν οι αεροπορικές εταιρείες τους θα κάνουν χρήση των ανέσεων αυτών, όπως είναι π.χ. απευθείας διάδρομοι εισόδου στο αεροπλάνο γνωστοί και ως «φυσούνες». Μόνον η μετακίνηση θα είναι σε ορισμένες περιπτώσεις μεγαλύτερη, αλλά ακόμη και αυτή θα γίνεται με σχετική άνεση καθώς υπάρχουν εγκατεστημένοι ταινιόδρομοι.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)

Δημοφιλή