Μετά το Clean Eating ήρθε και το Clean Sleeping: τα 7 βήματα για να το πετύχετε

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε:
SLEEPING
gilaxia via Getty Images
Εκτύπωση

Το lifestyle των τελευταίων ετών επιτάσσει όλο και περισσότερο υγιεινή ζωή, προσεγμένη διατροφή, τακτική άσκηση, ποιοτικό ύπνο και γενικότερα ό,τι μπορεί να συμβάλει στην προάσπιση της οργανικής και πνευματικής υγείας του οργανισμού. Στα πλαίσια αυτής της τάσης, λογικά θα έχετε ακούσει τον όρο «clean eating», που σημαίνει την υιοθέτηση καλών και ποιοτικών διατροφικών συνηθειών. Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να γνωρίσουμε και το «clean sleeping», που κατά λέξη σημαίνει «καθαρός ύπνος».

Δεδομένου ότι όλο και περισσότερες μελέτες επισημαίνουν τη σημασία που έχει στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού ο καλός και σωστός ύπνος, δεν μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση που πλέον η προσοχή των ειδικών στην καλοζωία στρέφεται και στον τρόπο που κοιμόμαστε. Κι επειδή μπορεί να αναρωτιέστε πώς θα πετύχετε το clean sleeping, έχουμε τα 7 βήματα που θα σας βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

1) Συμπληρώστε 9-10 ώρες ύπνου κάθε βράδυ

Οι επιστήμονες πιστεύουν πως οι 9 ώρες είναι το κλειδί υπέρ της αντιγήρανσης, της καλής σιλουέτας και του λαμπερού δέρματος.

2) Αποφύγετε τα μεταμεσονύχτια τσιμπολογήματα

Το ιδανικό για έναν ήρεμο και ελαφρύ ύπνο είναι να έχετε ολοκληρώσει τα γεύματά σας έως τις 21:00.

3) Κάντε γιόγκα και διαλογισμό

Είναι κοινό μυστικό ότι η γιόγκα και ο διαλογισμός προσφέρουν ηρεμία του νου, κάνοντας τον ποιοτικό ύπνο piece of cake.

4) Αφήστε το κινητό στην άκρη τουλάχιστον μισή ώρα πριν τον ύπνο

Το scrolling down μπορεί να διαρκέσει για πάντα, αλλά αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να χάσετε τον ύπνο σας, καθώς το φως που εκπέμπει η οθόνη μπερδεύει τη μελατονίνη σας, την ορμόνη που αφορά στον ύπνο και δίνει το μήνυμα στον εγκέφαλο ότι είστε ενεργοί, μη αφήνοντάς τον να κάνει την απαραίτητη παύση.

5) Διατηρήστε όσο είναι δυνατό ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου

Με αυτό τον τρόπο διδάσκετε νου και σώμα να προετοιμάζεται την ίδια ώρα για ύπνο, κάνοντας τη διαδικασία με τον καιρό όλο και πιο εύκολη.

6) Περιορίστε τα ποσοστά καφεΐνης που καταναλώνετε μέσα στην ημέρα

Λογικό να θέλετε έναν καφέ το πρωί, όμως ο δεύτερο και ο τρίτος αργά το απόγευμα δε βοηθούν την προσπάθειά σας να κοιμηθείτε καλά. Προσπαθήστε να μην καταναλώσετε ροφήματα με καφεΐνη τουλάχιστον 4 με 6 ώρες πριν πάτε για ύπνο.

7) Υιοθετήστε μια συνήθεια που σας χαλαρώνει

Το διάβασμα ενός βιβλίου, η ακρόαση μουσικής, το χαλαρό περπάτημα στη γειτονιά ή οτιδήποτε άλλο σας χαλαρώνει είναι ιδανικό να συμβεί λίγη ώρα πριν τον ύπνο.

Καλή ξεκούραση!