Πώς το Google Maps κυριαρχεί στην αναζήτηση της Google και πώς θα το εκμεταλλευτείτε

Η Google δε σταματάει να διαφοροποιεί τον αλγόριθμο και τις τεχνικές της ούτε φέτος. Και γιατί να μείνει στάσιμη αφού πλέον χειρίζεται 3,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις την ημέρα. Θέλοντας να προσδώσει ποιότητα και συνάφεια η διάσημη μηχανή αναζήτησης ενσωμάτωσε πλήρως αποτελέσματα από τους Χάρτες μέσα στην πρώτη σελίδα των κλασικών οργανικών αποτελεσμάτων. Προφανώς αυτό δε συνέβη μέσα σε μια μέρα αλλά σταδιακά και έπειτα από πολλά τεστ. Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο το 30% των αναζητήσεων να ενεργοποιούν αποτελέσματα του Google Maps.
Anatolii Babii via Getty Images

Η Google δε σταματάει να διαφοροποιεί τον αλγόριθμο και τις τεχνικές της ούτε φέτος. Και γιατί να μείνει στάσιμη αφού πλέον χειρίζεται 3,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις την ημέρα. Θέλοντας να προσδώσει ποιότητα και συνάφεια η διάσημη μηχανή αναζήτησης ενσωμάτωσε πλήρως αποτελέσματα από τους Χάρτες μέσα στην πρώτη σελίδα των κλασικών οργανικών αποτελεσμάτων. Προφανώς αυτό δε συνέβη μέσα σε μια μέρα αλλά σταδιακά και έπειτα από πολλά τεστ. Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο το 30% των αναζητήσεων να ενεργοποιούν αποτελέσματα του Google Maps. Είναι ξεκάθαρο πως η Google ενισχύει τον τοπικό παράγοντα και πλέον η τοποθεσία του χρήστη καθορίζει τα αποτελέσματα που θα δει όσο ποτέ άλλοτε.

Τι σημαίνει όμως αυτό για τις εκατομμύρια επιχειρήσεις που διατηρούν φυσική παρουσία;

Σημαίνει πως πλέον πρέπει να διαγωνίζονται για τη κατάταξή τους όχι μόνο στην κλασική αναζήτηση αλλά και στους Χάρτες! Και μάλιστα τα κριτήρια κατάταξης στους Χάρτες διαφέρουν.

Σημαίνει επίσης ότι μια νέα πόρτα παρουσίας στη Google ανοίγεται. Πλέον είναι εύκολο να ανακαλυφθούν επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα δεν είχαν σοβαρή ιστοσελίδα ή δεν είχαν καθόλου online παρουσία. Το πακέτο των 3 καταχωρίσεων των Χαρτών (λεγόμενο 3-local pack εφεξής) πλέον εμφανίζεται σε περίοπτη θέση για σχεδόν όλες τις αναζητήσεις που περιέχουν μέσα τους τοποθεσία π.χ. «δικηγόροι Περιστέρι», «μεσίτες Θεσσαλονίκη», «ξενοδοχεία Χανιά», «γυναικολόγοι Αθήνα» και τα λοιπά.

Όπως φαίνεται στα δύο παραδείγματα το local pack επιτρέπει μέχρι 3 καταχωρίσεις. Για να δούμε όλες τις καταχωρίσεις πρέπει να επιλέξουμε «Περισσότερα μέρη» και να μεταφερθούμε στους Χάρτες. Εκεί μπορούμε να δούμε ακριβώς που βρίσκεται η κάθε επιχείρηση.

Ακόμη και αν δε χρησιμοποιηθεί η τοποθεσία μέσα στη φράση αναζήτησης η Google πάλι θα επιστρέψει αποτελέσματα που θα περιέχουν Χάρτες, βάσει της τοποθεσίας που πιστεύει ότι βρίσκεστε εκείνη την ώρα.

Πώς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τους Χάρτες για να προβάλλετε την επιχείρησή σας;

Η πρώτη κίνηση που σας συμβουλεύω να κάνετε είναι να καταχωρίσετε την επιχείρησή σας στο Google My Business.Το Google My Businessείναι το απόλυτο εργαλείο για να εμφανιστείτε με αξιώσεις στο Google Maps. Εκτός από τους Χάρτες επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις πληροφορίες που προβάλλονται για την επιχείρηση μέσω του panel πληροφοριών (λεγόμενο knowledge panel). To πάνελ αυτό εμφανίζεται κάθε φορά που γίνεται αναζήτηση του brand name σας. Στο desktop εμφανίζεται στα δεξιά των αποτελεσμάτων. Η παρακάτω εικόνα είναι ένα παράδειγμα του knowledge panel.

Εάν η επιχείρηση είναι ήδη καταχωρημένη θα πρέπει οπωσδήποτε να ανακτήσετε την ιδιοκτησία της. Αν αφήσετε το listing σας ακυβέρνητο τότε οποιοσδήποτε θα μπορεί να το εκμεταλλευτεί αλλάζοντας τις πληροφορίες, τη διεύθυνση, το όνομα κτλ.

Πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι η καταχώρησή σας δεν υπάρχει πολλαπλές φορές. Στη συνέχεια η Google το πιθανότερο θα σας στείλει γράμμα επιβεβαίωσης στη διεύθυνση που θα δηλώσετε και αφού εισάγετε το κωδικό που θα υπάρχει μέσα στο γράμμα, θα αποκτήσετε πρόσβαση στο Google My Business.

Μέχρι να λάβετε το γράμμα μπορείτε να ξεκινήσετε να συμπληρώνετε όλα τα πεδία. Παρακάτω παρουσιάζω συνοπτικά τι πρέπει να καταχωρίσετε και με ποιο τρόπο:

•Ανεξάρτητα από το αν έχετε ήδη Google My Business ή θα το δημιουργήσετε μελλοντικά προτείνετε να συμπληρώσετε τα στοιχεία στο 100%.

•Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό όνομα της επιχείρησής σας και η διεύθυνση να είναι σωστά γραμμένη με το location marker στο σημείο που ακριβώς βρίσκεται στους Χάρτες.

•Το ίδιο ισχύει για το τηλέφωνό σας (προτείνεται τοπικό νούμερο και όχι κινητό ή άλλος αριθμός που μαρτυρά την τοποθεσία σας), τη διεύθυνση της ιστοσελίδας και τις ώρες λειτουργίας.

•H επιλογή κατηγορίας που πρέπει να αντικατοπτρίζει τη δραστηριότητά σας και να μην είναι άσχετη με αυτό που κάνετε. Έτσι για παράδειγμα ένα δικηγορικό γραφείο συνίσταται να επιλέξει ως πρώτη κατηγορία το Δικηγορικό Γραφείο ή Δικηγόρος ή Νομικές Υπηρεσίες και μετά να επιλέξει τυχόν δευτερεύουσες κατηγορίες που παρέχονται όπως Οικογενειακός Δικηγόρος, Φορολογικές υπηρεσίες κτλ.

•Αφού αυτές οι σημαντικές πληροφορίες έχουν συμπληρωθεί προσθέστε φωτογραφίες που να περιλαμβάνουν το λογότυπό σας, το εσωτερικό/εξωτερικό της τοποθεσίας σας καθώς και εικόνες της ομάδας/υπαλλήλων. Ειδικά το Cover photo προβάλλεται διαρκώς στους χάρτες και την αναζήτηση και εκεί πρέπει να κάνετε προσεκτική επιλογή καθώς δεν επιτρέπεται το λογότυπο.

•Οι κριτικές/βαθμολογήσεις είναι επίσης σημαντικές και επηρεάζουν τη κατάταξη σας στο 3-local pack. Αποφύγετε ψεύτικες κριτικές ή βαθμολογήσεις από υπάλληλους της εταιρείας - φροντίστε να λαμβάνετε τακτικά βαθμολογήσεις από πραγματικούς (χαρούμενους) πελάτες.91% των καταναλωτών διαβάζουν online reviews με το 84% να δηλώνει πως τα εμπιστεύεται όσο τις προσωπικές συστάσεις.

Μπορείτε οποιαδήποτε στιγμή να αλλάξετε τα στοιχεία επιλέγοντας την κατηγορία Info από το πλευρικό μενού.

Μπορείτε επίσης να απαντήσετε απευθείας σε reviews που έχετε λάβει, να διαχειριστείτε τις φωτογραφίες και να εκμεταλλευτείτε τη νέα λειτουργία του Google Posts. Το Posts σας επιτρέπει να προβάλλετε μηνύματα/ανακοινώσεις απευθείας μέσα στην αναζήτηση της Google. Το μήνυμά σας εμφανίζεται ακριβώς κάτω από το panel πληροφοριών (λεγόμενο knowledge panel) της επιχείρησής σας.

Τέλος, η επιλογή Insights παρέχει χρήσιμα στατιστικά σχετικά με την παρουσία της επιχείρησης τόσο στους Χάρτες όσο και στην αναζήτηση.

Συνοψίζοντας - Αρκεί ένα καλό προφίλ στο Google My Business για να βγω ψηλά στα αποτελέσματα;

Το 3-local pack προσθέτει επιπλέον ευκαιρίες στη πρώτη σελίδα του Google search και οι επιχειρήσεις καλούνται να διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις προκειμένου να ενισχύσουν την online παρουσία τους και να γίνουν περισσότερο ορατές.

Το Google My Business καθορίζει σημαντικά τη κατάταξη στις καταχωρίσεις των Χαρτών όμως δεν αρκεί μόνο αυτό. Πρέπει να θυμόμαστε ότι η τοποθεσία του χρήστη και η απόστασή του από την επιχείρηση παίζει εξίσου μεγάλο ρόλο. Επίσης,υπάρχουν και άλλοι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη στους Χάρτες, όπως η ποιότητα και η ποσότητα των links και των αναφορών που έχει συγκεντρώσει το site στο διαδίκτυο, η ποιότητα και η δημοφιλία του website κ.ο.κ.