Υψηλές ταχύτητες με πιλότο τον Μπραντ Πιτ στο «F1: Η Ταινία», το σίκουελ του M3gan, «Ο Θάνατος της Μπελ», κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Ζορζ Σιμενόν, ένα ισπανικό θρίλερ, αλλά και μία ρομαντική κομεντί με φόντο τη Τζέιν Όστεν.
Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 26 Ιουνίου.
F1: Η Ταινία
Η πολυαναμενόμενη ταινία με τους κορυφαίους αγώνες ταχύτητας στο επίκεντρο, παρακολουθεί τον Μπραντ Πιτ στον ρόλο ενός πρώην -μάλλον, ξοφλημένου- οδηγού ο οποίος επιστρέφει στη Formula 1, με τον Ντάμσον Ίντρις ως ομόσταβλό του στην ομάδα.
Η ταινία γυρίστηκε κατά τη διάρκεια πραγματικών αγώνων, καθώς η ομάδα της ταινίας ανταγωνίζεται τους κορυφαίους του αθλήματος. Πρωταγωνιστούν επίσης οι Κέρι Κόντον, Τομπάιας Μένζις, Κιμ Μπόντνια και Χαβιέ Μπαρδέμ.
Από τους δημιουργούς του Top Gun: Maverick, σε σκηνοθεσία του Τζόζεφ Κοζίνσκι. Στην παραγωγή και ο θρυλικός οδηγός της Formula 1 Λιούις Χάμιλτον.
M3gan 2.0
Δύο χρόνια αφότου η M3GAN, ένα επίτευγμα της Τεχνητής Νοημοσύνης, ξέφυγε από τον έλεγχο με ένα μακελειό και στη συνέχεια καταστράφηκε, η δημιουργός της M3GAN, Τζέμα έχει γίνει καταξιωμένη συγγραφέας και υπέρμαχος του κρατικού ελέγχου της τεχνητής νοημοσύνης.
Εν τω μεταξύ, η 14χρονη πια ανιψιά της Τζέμα, Κέιντι είναι πλέον μία έφηβη που επαναστατεί ενάντια στους υπερπροστατευτικούς κανόνες της Τζέμα.
Χωρίς να το γνωρίζουν, ένας πανίσχυρος εργολάβος αμυντικού εξοπλισμού έχει κλέψει και καταχραστεί την τεχνολογία της M3GAN για να δημιουργήσει ένα στρατιωτικό όπλο γνωστό ως Amelia, την απόλυτα φονική κατάσκοπο. Αλλά όσο η Amelia αποκτά συνείδηση του εαυτού της, είναι όλο και λιγότερο πρόθυμη να εκτελεί διαταγές από ανθρώπους. Ή να τους έχει γύρω της.
Με το μέλλον της ανθρωπότητας να διακυβεύεται, η Τζέμα συνειδητοποιεί ότι η μόνη επιλογή είναι να αναστήσει τη M3GAN και να την αναβαθμίσει σε μία ταχύτερη, ισχυρότερη και πιο θανατηφόρα εκδοχή. Οι πορείες τους διασταυρώνονται και το απειλητικό πρώτο ρομπότ κούκλα βρίσκει μία ισάξιο αντίπαλό. O Τζέραρντ Τζόνστον επιστρέφει στην καρέκλα του σκηνοθέτη.
Πρωταγωνιστούν οι Άλισον Γουίλιαμς, Βάιολετ ΜακΓκρό, Μπράιαν Τζόρνταν Άλβαρεζ, Τζεν Βαν Επς, Έιμι Ντόνανλτ, Τζίνα Ντέιβιες, Ιβάνα Σάκνο, Αριστότελ Ατάρι, Τιμ Σαρπ, Τζεμέιν Κλέμεντ
Η πρώτη ταινία M3GAN έσπασε τα ταμεία, με άνοιγμα στα 30,4 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, σημειώνοντας το μεγαλύτερο άνοιγμα για ταινία τρόμου κατάλληλη για ηλικίες άνω των 13 από το Ένα ήσυχο μέρος 2. Η ταινία απέφερε πάνω από 180 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Ο Θάνατος της Μπελ
Ο Πιερ και η σύζυγός του, η Κλέα ζουν σε μια μικρή πόλη, όπου ο Πιερ διδάσκει μαθηματικά και η Κλέα διατηρεί ένα κατάστημα οπτικών. Έχουν μια ήσυχη ζωή, και φιλοξενούν την Μπελ, την κόρη ενός φίλου. Οι ζωές τους ακολουθούν μια συνηθισμένη ρουτίνα μέχρι που στο σπίτι τους διαπράττεται ένας φόνος: η Μπελ βρίσκεται νεκρή κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ ο Πιερ ήταν μόνος του στο σπίτι.
Η απουσία οποιουδήποτε στοιχείου ή υπόπτου, αργά και σχεδόν ανεπαίσθητα, ωθεί τον Πιερ προς εκείνη την μέχρι τώρα άδεια θέση του ενόχου, μιας και ήταν μόνος του στο σπίτι την ώρα του φόνου. Υποβάλλεται σε αστυνομική ταπείνωση, εξοστρακισμό από τους συναδέλφους του και εχθρότητα από τους κατοίκους αυτής της μικρής πόλης, όπου όλα μαθαίνονται. Γιατί το ίδιο ερώτημα υπάρχει σε όλους: Ποιος σκότωσε τη Μπελ;
Η ταινία του Μπενουά Ζακό, με Γκιγιόμ Κανέ και Σάρλοτ Γκενσμπούργκ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Ζορζ Σιμενόν.
«Ο Σιμενόν δεν έπαψε ποτέ να εξερευνά το θέμα της «ενοχής» και της αθωότητας και τον κόσμο που την περιβάλλει. Το «Belle» διευρύνει τα όρια: Θα μπορούσε να διαπραχθεί το αμετάκλητο; Και αν ναι, θα ήταν ένα επαναλαμβανόμενο αδίκημα, που διαπράττεται από το ίδιο άτομο; Θέλω η αφάνεια αυτού του πρωταγωνιστή, του Πιερ Κονστάν, να αντηχεί με την «αινιγματική πτυχή των έργων του Σιμενόν και των άλλων μνημειωδών κινηματογραφιστών. Σκοπεύω να βυθίσω αυτόν τον ανεξιχνίαστο χαρακτήρα σε έναν στοιχειωτικό κόσμο συνώνυμο με αυτόν του Σιμενόν, για να δημιουργήσω μια σκοτεινή ιστορία σε αληθινό στυλ φιλμ νουάρ: καλώς ήρθατε στο Belle». Μπενουά Ζακό.
Τελευταίος Σταθμός Ροκαφόρτ
Η Λάουρα έχει αρχίσει να εργάζεται στο μετρό της Βαρκελώνης και της έχει ανατεθεί ο παλιός και ήσυχος σταθμός Ροκαφόρτ. Δεν αργεί να ανακαλύψει ότι ο σταθμός αυτός είναι το κέντρο ενός ανατριχιαστικού αστικού μύθου: πολλοί άνθρωποι έχουν πεθάνει εκεί κάτω υπό περίεργες συνθήκες όλα αυτά τα χρόνια και κανείς δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται να μάθει την αλήθεια.
Η κοπέλα ζητά τη βοήθεια ενός πρώην αστυνομικού, του Ρομάν, ο οποίος παθιάζεται με την υπόθεση, προσπαθώντας να ανακαλύψει το μυστικό που κρύβει. Όμως σύντομα συνειδητοποιεί πως ό,τι κι αν συνέβη εκεί κάτω, στις σήραγγες, συνεχίζεται ακάθεκτο, στοιχειώνοντας την ίδια και όλους γύρω της. Ο χρόνος τελειώνει.
Αγωνία και σασπένς σε μια ταινία που εξερευνά τον σκοτεινό θρύλο του πιο τρομακτικού σταθμού του μετρό στη Βαρκελώνη: λέγεται ότι οι καταραμένες σήραγγες του Ροκαφόρτ (όπου, πράγματι, έχει βρει το θάνατο ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός ανθρώπων) κρύβουν ένα τρομακτικό παρελθόν, που σημαδεύεται από ανεξήγητα γεγονότα και μια υπερφυσική παρουσία.
Ισπανικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Λουίς Πριέτο με τους Ναταλία Αζαχάρα, Ξαβιέ Γκουτιέρεθ, Βαλέρια Σορόγια.
Η Τζέιν Όστεν με Κατέστρεψε
Η Agathe Robinson είναι βιβλιοπώλης με μεγάλη αγάπη για τη λογοτεχνία, ιδιαίτερα για τα κλασικά έργα της Τζέιν Όστεν. Συνεργάζεται με τον καλύτερό της φίλο και ζει με την αδελφή της και τον ανιψιό της, απολαμβάνοντας μια ήσυχη ζωή. Υπάρχει μια τραγωδία στο παρελθόν της -το τροχαίο δυστύχημα στο οποίο σκοτώθηκαν οι γονείς της- και η διάθεση να κρατήσει την ανάμνηση του πατέρα της ζωντανή μέσα από την αφοσίωσή της στη λογοτεχνία.
Η Agathe ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας και όταν να γίνεται δεκτή σε ένα πρόγραμμα φιλοξενίας συγγραφέων στην Αγγλία, έχει επιτέλους την ευκαιρία να προσθέσει λίγη καλή συγκίνηση στη ζωή της. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Λάουρα Πιάνι με τους Καμίγ Ράδερφορντ, Πάμπλο Πάουλι, Αναμπέλ Λανγκρόν, Τσάρλι Άνσον.
Η Δίκη ενός Σκύλου
Η Αβρίλ, μια ανεξάρτητη δικηγόρος γνωστή για το θάρρος της να αναλαμβάνει χαμένες υποθέσεις, αποφασίζει να υπερασπιστεί έναν σκύλο. Μια ζωντανή και διασκεδαστική δίκη ξεδιπλώνεται, όπου η ζωή ενός σκύλου κρέμεται από μια κλωστή.
Οι σκύλοι είναι «πράγματα» του «ιδιοκτήτη» τους, όπως ορίζει η ελβετική νομοθεσία; Γιατί ένας σκύλος που δαγκώνει κάποιον να καταδικάζεται αυτόματα σε ευθανασία χωρίς να ληφθούν υπ’ όψη οι συνθήκες (και η φύση του); Μπορούμε να συμβιώσουμε με ένα ζώο, μόνο όταν το φέρνουμε στα μέτρα μας, υποτακτικό και πειθήνιο; Μήπως η αγάπη και ο σεβασμός για τα ζώα δεν ταυτίζονται πάντα; Και τέλος, τι γνώμη έχει ο σκύλος για όλα αυτά;
Αξέχαστη η ερμηνεία του τερτάποδου Κόντι στον ρόλο του σκύλου Κόσμος. Η επιλογή του ονόματος «Κόσμος» για το σκύλο άλλωστε, δεν είναι τυχαία: το ζωάκι σηκώνει πάνω του το βάρος του κόσμου όλου. ’Οσο για την εκφραστική πρωταγωνίστρια της ταινίας (που διαδραματίζεται στην Ελβετία), καταλήγει να υπερασπίζεται όχι μόνο τα δικαιώματα των ζώων αλλά και των γυναικών, σε μια δίκη όπου φαινομενικά δικάζεται ένας σκύλος, αλλά τελικά κάθεται στο σκαμνί μία ολόκληρη κοινωνία.
Η ταινία εγείρει ερωτήματα για τη σχέση μας με τα ζώα και ενορχηστρώνεται από μία από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της -σταθερή συνεργάτιδα της Ζιστίν Τριέ (Ανατομία μιας πτώσης)- τη Λετίσια Ντος.
Η ταινία απέσπασε το βραβείο Palm Dog στο Φεστιβάλ των Κανών 2024, ενώ προβλήθηκε σε πολυάριθμα φεστιβάλ, ανάμεσά τους και στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστούν οι Λετίσια Ντος, Φρανσουά Νταμιάν, Αν Ντορβάλ, Ζαν Πασκάλ Ζαντί και ο σκύλος Κόντι.
Ο Άνθρωπος που Γνώριζε Πολλά (1956)
Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Μαρόκο, ένα παντρεμένο ζευγάρι Αμερικανών βλέπει μια δολοφονία κι εμπλέκεται άθελά του σε μια διεθνή συνωμοσία. Όταν ο γιος τους πέφτει θύμα απαγωγής, ξεκινά ένα αγωνιώδες κυνήγι για να τον σώσουν, από την εξωτική Βόρεια Αφρική μέχρι το πιο εμβληματικό μουσικό σκηνικό της Ευρώπης.
Ο φακός του Άλφρεντ Χίτσκοκ ακολουθεί τον Τζέιμς Στιούαρτ και την Ντόρις Ντέι, ένα ζευγάρι που εμπλέκεται τυχαία σε μια διεθνή πολιτική δολοπλοκία, με σταδιακή κλιμάκωση της έντασης σε έναν κόσμο στον οποίο η απειλή δεν είναι ποτέ άμεσα ορατή -βρίσκεται πάντοτε λίγο έξω από το κάδρο.
Η εμβληματική σκηνή κορύφωσης στο Royal Albert Hall, διάρκειας 12 λεπτών χωρίς διαλόγους, αποτελεί ένα από τα πιο επιδραστικά δείγματα κινηματογραφικής δεξιοτεχνίας στην ιστορία. Χρησιμοποιώντας μόνο το μοντάζ, τη μουσική και τη σκηνογραφία, ο Χίτσκοκ δημιουργεί ένα κρεσέντο αγωνίας, ενώ το τραγούδι «Que Sera, Sera» εντάσσεται οργανικά στην αφήγηση.
Η Ντόρις Ντέι, γνωστή κυρίως για τις μουσικές της επιτυχίες, δίνει εδώ την πιο δραματική και υποτιμημένη ίσως ερμηνεία της καριέρας της, ενώ ο Τζέιμς Στιούαρτ αποτυπώνει με λεπτότητα το ψυχολογικό φορτίο ενός απλού ανθρώπου που καλείται να δράσει σε συνθήκες που τον υπερβαίνουν. Η ταινία προβάλλεται σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια.
Αποστροφή (1965)
Η Κάρολ, μια όμορφη νεαρή Βελγίδα που ζει στο Λονδίνο μαζί με την αδελφή της, είναι απόμακρη και φοβισμένη με τους άνδρες. Τα προβλήματά της εντείνονται από την παρουσία του εραστή της αδελφής της. Όταν η τελευταία φεύγει για διακοπές, η Κάρολ βυθίζεται στην κατάθλιψη και στη συνέχεια στην παράνοια.
Πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Ρομάν Πολάνσκι και πρώτο μέρος της άτυπης τριλογίας του δημιουργού, γνωστής ως Apartment Trilogy, η οποία ολοκληρώνεται με τις ταινίες , «Το μωρό της Ρόζμαρι» (1968) και «Ο Ένοικος» (1976). Η ταινία απέσπασε βραβείο FIPRESCI και Ασημένια Άρκτο στο 15ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Πρωταγωνιστούν Κατρίν Ντενέβ, Ίαν Χέντρι.