Διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε από την Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ, ένα έργο 292 εκατ. ευρώ.
Φωτογραφία αρχείου
Φωτογραφία αρχείου
Eurokinissi

Με τη μορφή ΣΔΙΤ, δηλαδή μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, θα προχωρήσει η «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», με σύμβαση 12 ετών.

Το έργο, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ, εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ, και αφορά τόσο τη βασική γραμμή όσο και την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί.

Σημειώνεται ότι ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, χωρίς καμία ευθύνη και πρόσθετο κόστος να βαρύνει το Δημόσιο.

Πλέον, αυτό που αναμένεται είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού στο αμέσως προσεχές διάστημα, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που θα λειτουργήσει στα τέλη του 2023, ξεκινά βορειοδυτικά από το Νέο Σιδηροδρομικό σταθμό, και διασχίζοντας υπόγεια το κέντρο της, καταλήγει νοτιοανατολικά, περιλαμβάνοντας 18 σταθμούς συνολικά, στην κεντρική γραμμή μήκους 9,6χλμ. και στην επέκταση προς Καλαμαριά μήκους 4,6 χλμ.

Ήδη έχουν παραληφθεί και εκτελούν δοκιμαστικά δρομολόγια 18 υπερσύγχρονοι συρμοί, χωρίς οδηγό (driverless), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την προμήθεια με επιπλέον 15 συρμούς.

Ως προς την πορεία του έργου, το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 85%. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%.