ΤΟ BLOG
19/03/2019 06:52 EET | Updated 19/03/2019 06:52 EET

Η Ελλάδα ανταγωνίζεται τουριστικά τον εαυτό της

Οι τουρίστες συγκρίνουν ελληνικούς προορισμούς με άλλους, πάλι ελληνικούς.

AFP Contributor via Getty Images

Κι όμως. Αυτό που πρέπει η Ελλάδα να ανταγωνιστεί, τουριστικά και όχι μόνο βέβαια, είναι τον εαυτό της. Πώς μπορεί να γίνει καλύτερη ως χώρα, πιο ελκυστικοί οι προορισμοί και κυρίως πόσο ξεχωριστοί μεταξύ τους, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες διακοπών.

Ολα αυτά δεν είναι εύκολη υπόθεση, μολονότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια αναβάθμισης των υποδομών, βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και εν γένει των συνθηκών κάθε τόπου.

Αυτό που φαίνεται ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά στον ελληνικό τουρισμό, να οδηγήσει ακόμα περισσότερο την ταξιδιωτική κίνηση σε νέα ρεκόρ και βέβαια σε έσοδα, είναι η ανάπτυξη του τουρισμού σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας, κάτι που θα σημάνει διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και καλύτερη κατανομή των τουριστικών εσόδων, καθώς πάνω από το 90% αυτών, προέρχονται από τις 5 εκ των 13 Περιφερειών της χώρας.

Μέσα από την πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η οποία στηρίχθηκε σε στοιχεία της εταιρείας Travel Audience, για τις online αναζητήσεις χρηστών από κύριες αγορές, για τις διακοπές τους σε ελληνικούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Μεσόγειο, διαφαίνεται ότι οι κύριοι ανταγωνιστές των ελληνικών προορισμών, είναι άλλοι... ελληνικοί προορισμοί.

Ισχυρό brand name

Σύμφωνα με τη μελέτη, ένας πολύ μεγάλος αριθμός επισκεπτών που αναζητούν πληροφορίες για ελληνικό προορισμό, όπως είναι το 39%, συγκρίνουν τον προορισμό αυτό με άλλο ελληνικό, προκειμένου να δουν τιμές, υπηρεσίες αλλά και ενδιαφέροντα. Από αυτό και μόνο, γίνεται αντιληπτό ότι χρειάζεται οι προορισμοί να διαφοροποιηθούν μεταξύ τους, παρόλο που ορισμένα νησιά, όπως των Κυκλάδων και του Ιονίου, παρουσιάζουν κοινά χαρακτηριστικά. Κάθε τόπος έχει ιδιαίτερότητες κι αυτές είναι που πρέπει να προβληθούν και να ελκύσουν το κοινό.

Η Ελλάδα δείχνει ότι έχει ισχυρό brand name, στις κύριες χώρες - αγορές μας, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, οι Σκανδιναβικές χώρες και η Ρωσία. Παραμένει, πάντως, η Ισπανία, βασική της ανταγωνίστρια στον τουρισμό, με το 34% των on-line επισκεπτώ να συγκρίνουν έναν ελληνικό προορισμό με ισπανικούς προορισμούς στις Βαλεαρίδες Νήσους και στα Κανάρια Νησιά. Την Ισπανία ακολουθεί ως ανταγωνίστρια χώρα η Ιταλία, με το 19% των χρηστών του διαδικτύου που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, να εξετάζουν ως εναλλακτικές λύσεις ιταλικούς προορισμούς. Ακολουθούν η Πορτογαλία, η Γαλλία, η Γερμανία και το Μαρόκο.

Προορισμός city break

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τουρκία είναι στο 4% των παράλληλων αναζητήσεων με την Ελλάδα, αν και η γειτονική μας χώρα παρουσιάζει τουριστική ανάκαμψη τα τελευταία δύο χρόνια και ανταγωνίζεται πολύ σε τιμές τα νησιά της χώρας μας. Επίσης, χρήστες από τις ΗΠΑ, τη Σουηδία και την Ολλανδία, συγκαταλέγουν στις εναλλακτικές τους επιλογές κυρίως προορισμούς στην Ελλάδα.

Εξάλλου, η Αθήνα ανταγωνίζεται ως ευρωπαϊκός προορισμός city break (τριημέρου Παρασκευή – Κυριακή) τη Βαρκελώνη, το Παρίσι και τη Ρώμη.

Καταλήγοντας, τα δεδομένα της μελέτης προέρχονται από online αναζητήσεις ταξιδιωτικών γραφείων και οργανισμών στα συστήματα κρατήσεων της Amadeus, καθώς και ένα μικρό ποσοστό από metasearches και αναζητήσεις σε αεροπορικές εταιρείες. Ειδικότερα, αξιοποιήθηκαν 1 δισ. αναζητήσεις μέσα στο 2018 (Μάρτιος – Μάιος 2018), από 42 εκατ. χρήστες, προερχόμενοι από 13 βασικές αγορές για 10 ελληνικούς προορισμούς και 13 ανταγωνιστικούς στην Μεσόγειο.