Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού

Ισχυρή προσωπικότητα, δύναμη, τετρακίνηση και χαμηλή κατανάλωση.
Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Δημήτρης Μπαλής

Λογικά, αν δει κάποιος μια Jaguar να παίρνει τα βουνά, ίσως και να αναρωτιέται. Αν το καλοσκεφτεί, μάλλον θα αλλάξει γνώμη, διότι, πλέον, οι Jaguar δεν είναι του…γλυκού νερού. Τα γνήσια βρετανικά πολυτελή αυτοκίνητα, έχουν αποκτήσει SUV εκδόσεις που, πράγματι, μπορούν να κινηθούν εκτός δρόμου και μάλιστα με μεγάλες αξιώσεις.

Και δεν είναι μόνο αυτό, καθώς τα SUV μοντέλα συνοδεύονται και με ηλεκτροκίνηση. Ναι, μεν, υπάρχει η αμιγώς ηλεκτρική Jaguar I-Pace, η οποία όταν λανσαρίστηκε δεν πιστεύαμε στα μάτια μας, ωστόσο υπάρχει και μια νέα, plug-in hybrid έκδοση, η Jaguar E–Pace P300e, η οποία μπορεί να μη σου χαρίζει 400 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, ωστόσο και τα 45 που δείχνει στην πλήρη φόρτιση, είναι μια χαρά για αστικές διαδρομές χωρίς να ρυπαίνεις.

Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Δημήτρης Μπαλής

Βασισμένη σε μια νέα πλατφόρμα, που της χαρίζει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον δρόμο, η E–Pace P300e εκτός του γεγονότος ότι δέχθηκε βελτιώσεις στο σύστημα ανάρτησης, μπόρεσε να φιλοξενήσει το υβριδικό σύστημα κίνησης, που κάνει την ειδοποιό διαφορά από τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Αλλωστε, και το e στο διακριτικό του μοντέλου, υποδηλώνει την ύπαρξη ηλεκτροκίνησης.

Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Δημήτρης Μπαλής

Με μικρές αλλαγές, εμφανισιακές, σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση,
διακατέχεται από προσεγμένη πολυτέλεια στην καμπίνα, με φουλ δερμάτινο
διάκοσμο σε ταμπλό, κονσόλα, υποβραχιόνιο, πόρτες και καθίσματα, καθώς και σε τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων.

Η διάταξη είναι λειτουργική, με οβάλ, πολυλειτουργικό τιμόνι, οθόνη αφής στη μέση τοποθετημένη και λιτά χειριστήρια.

Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Δημήτρης Μπαλής

Η ευχάριστη έκπληξη έρχεται όταν κάθεσαι στην θέση του οδηγού και από το
μπουτόν εκκίνησης θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα. Κι αντί να ακούσεις το μοτέρ να «παίρνει μπρος», όπως λέγαμε παλιά, τώρα αυτό δεν ισχύει με την ηλεκτρική εκκίνηση, και επιπλέον ακούς έναν μικρό θόρυβο, ο οποίος προέρχεται από το σύρσιμο του καλύμματος της ηλιοροφής, που αν είναι πρωί και έχει ήλιο, σου χαρίζει απίστευτη φωτεινότητα στην καμπίνα.

Εκκινώντας, λοιπόν, ηλεκτρικά επαναλαμβάνω, έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς για λίγο παραπάνω από τα 45 χλμ. που αναγράφει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, εξαιτίας της ανάκτησης ενέργειας. Αρκεί, βέβαια, να κινείσαι σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες, αν και μπορείς να πας ηλεκτρικά μέχρι και με 135 χλμ./ώρα.

Με τη συνολική αυτονομία –και με το ρεζερβουάρ βενζίνης – να αγγίζει τα 490 χλμ., μπορείς να κινηθείς κατά το δοκούν. Συνιστώ στην πόλη, την επιλογή EV από τον σχετικό διακόπτη στην κονσόλα, δηλαδή αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, καθώς αυτά τα χιλιόμετρα αρκούν στην καθημερινή μετακίνηση, μέχρι να ξαναφορτίσεις. Αρα, θα κυκλοφορείς χωρίς να καταναλώσεις καύσιμο, παρά μόνο ενέργεια και χωρίς να ρυπαίνεις.

Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Η plug-in hybrid Jaguar E-Pace που πάει παντού
Δημήτρης Μπαλής

Εκτός πόλης, δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο, προτείνω λειτουργία Save, δηλαδή να έχεις αποθηκευμένη στη μπαταρία των 15 kWh όση ενέργεια σου έχει απομείνει, ώστε να τη χρησιμοποιήσεις ξανά σε αστικό περιβάλλον, ενώ αν πάρεις τα βουνά, βάλε τη λειτουργία Hybrid, ώστε στα ζορίσματα να παίρνει ενέργεια το υβριδικό σύστημα, και να μην επιβαρύνεται πολύ το θερμικό μοτέρ, για να έχεις χαμηλή κατανάλωση.

Κι επειδή αναφέρθηκα στον κινητήρα βενζίνης, μην περιμένετε κάποιο θηριώδες
σύνολο, αλλά ένα μεσαίο μοτέρ 1.5 lt βενζίνης και μάλιστα τρικύλινδρο, που
αποδίδει 200 ίππους, έχοντας και μια μίζα / γεννήτρια, ένα μοτεράκι, που κατά την πέδηση (στο φρενάρισμα), μαζεύει ενέργεια στη μπαταρία και τη χρησιμοποιεί κατόπιν είτε στην εκκίνηση είτε στην πορεία.

Το θερμικό μοτέρ μεταδίδει την κίνηση στον μπροστινό άξονα, ενώ στον πίσω άξονα υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 109 ίππων, που χαρίζει τετρακίνηση.

Συνδυαστικά το σύστημα αποδίδει 309 ίππους με 540 Nm ροπής, τα οποία είναι υπερ-αρκετά για να εκκινήσεις σε 6,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και να αγγίξεις την τελική ταχύτητα των 216 χλμ./ώρα, αλλά εκεί που επιτρέπεται, και όχι στους ελληνικούς δρόμους.
Θεωρώντας ότι είναι σχετικά απίθανο να πιάσεις τις εργοστασιακές μετρήσεις
κατανάλωσης, μπορώ να πω ότι τα 5,1 λίτρα καυσίμου που κατέγραψα, σε μικρή
χρήση –και με τα δύο μοτέρ- είναι ένα λογικό νούμερο, αν και μπορεί να πέσει
παρακάτω. Πάντως, και μόνο με το θερμικό μοτέρ, η κατανάλωση δεν ξεφεύγει πολύ πάνω από τα 9 λίτρα στα 100 χλμ. – ένα ακόμα ευχάριστο στοιχείο για Jaguar.

Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεργάζεται άψογα, χωρίς να κρεμάει,
έχοντας και χειροκίνητες αλλαγές από τα paddles πίσω από τη στεφάνη τιμονιού. Απροβλημάτιστη η ανάρτηση, βαρύ πάτημα στον δρόμο – άλλωστε κοντά στους δύο τόνους ζυγίζει- και μεγάλη ελκτική ικανότητα, με τις εκτός δρόμου δυνατότητες να περιλαμβάνονται στα ατού του μοντέλου.

Ναι, αυτή τη Jaguar, μπορούν να την προτιμήσουν όσοι θέλουν on-off καταστάσεις και μάλιστα με οικολογικό αποτύπωμα.

Δημοφιλή