«Τρέχουν» να κλείσουν τη συμφωνία για τα πυρηνικά του Ιράν με το βλέμμα στο πετρέλαιο

Η ΕΕ προσπαθεί να αναβιώσει την ιστορική συμφωνία του 2015 για τα πυρηνικά ώστε να μπει το Ιράν ξανά στο ενεργειακό παιχνίδι
|
Anadolu Agency via Getty Images

Υποχώρησαν σήμερα οι τιμές του πετρελαίου πάνω από 1 δολάριο το βαρέλι, μετά την απρόσμενη πρόοδο για την αναβίωση της ιστορικής συμφωνίας του 2015 για τα πυρηνικά του Ιράν, γεγονός που θα μπορούσε να βάλει ξανά την Τεχεράνη στο παγκόσμιο ενεργειακό παιχνίδι.

Σύμφωνα με το Reuters, σήμερα το πρωί, το αργό Brent υποχώρησε κατά 1,34 δολάρια ή 1,4% στα 95,31 δολάρια το βαρέλι, με το αμερικανικό αργό (West Texas Intermediate) να υποχωρεί 1,25 δολάρια ή 1,4%, στα 89,51 δολάρια το βαρέλι, στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων μηνών.

Ο λόγος βρίσκεται στο «τελικό» κείμενο που παρουσίασε χθες η Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να επαναφέρει στο τραπέζι την συμφωνία για τα πυρηνικά του Ιράν, η οποία μπήκε στο συρτάρι επί κυβέρνησης Ντόναλτ Τράμπ.

Ανώτερος αξιωματούχος της ΕΕ υποστήριξε, ότι η τελική απόφαση για την πρόταση, η οποία χρειάζεται έγκριση από τις ΗΠΑ και το Ιράν, αναμένεται εντός «πολύ, πολύ λίγων εβδομάδων.

Οι συνομιλίες διαρκούν εδώ και μήνες μεταξύ των τριών χωρών της ΕΕ ( Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία) των ΗΠΑ και του Ιράν να έχουν οδηγηθεί σε κάποια συμφωνία.

Εν μέσω διαρκώς αυξανόμενης ενεργειακής πίεσης ωστόσο, κυρίως στην Ευρώπη, το Ιρανικό πετρέλαιο θα μπορούσε να αποκλιμακώσει σημαντικά τις υψηλές τιμές στο πετρέλαιο.

Σήμερα το αποκλεισμένο ενεργειακά Ιράν εξάγει, σύμφωνα με ειδικούς της αγοράς, πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια λιγότερα την ημέρα από το 2018, όταν ο τότε Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αποχώρησε από την πυρηνική συμφωνία.

Το πετρέλαιο εκτινάχθηκε στα ύψη μετά τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία με το Brent να αγγίζει τα 139 δολάρια τον Μάρτιο, κοντά σε υψηλό όλων των εποχών με τις εκτιμήσεις τότε ότι θα έφτανε και τα 200 δολάρια το βαρέλι.

Η πτώση του πετρελαίου, ενισχύθηκε και από τη μείωση των εισαγωγών αργού από την Κίνα τον Ιούλιο κατά 9,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς το Πεκίνο είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στον κόσμο.