Νέο αφήγημα Μητσοτάκη με σταθερό στόχο την αυτοδυναμία

Μετά τα Τέμπη η προτεραιότητα του πρωθυπουργού είναι η αλλαγή της λειτουργίας του Κράτους και η εξάλειψη των διαχρονικών παθογενειών.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά στον Σταύρο Θεοδωράκη
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά στον Σταύρο Θεοδωράκη
Dimitris Papamitsos

Η συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Σταύρο Θεοδωράκη –η πρώτη που έδωσε μετά την τραγωδία των Τεμπών- μπορεί να έβγαλε την είδηση ότι οι εκλογές θα γίνουν μέσα στον Μάιο, όμως ανέδειξε και το νέο αφήγημα του με το οποίο θα πάει μέχρι τις κάλπες.

«Τα συνθήματα των νέων παιδιών που βγήκαν και διαδήλωσαν ειρηνικά, πάντως εγώ τα άκουσα και πιστεύω τα άκουσαν και πολλοί άλλοι», ανέφερε σε ένα σημείο της συνέντευξης του ο πρωθυπουργός, δείχνοντας ότι πήρε το μήνυμα της κοινωνίας που απαιτεί έναν καλύτερο και αποτελεσματικότερο κρατικό μηχανισμό.

https://www.huffingtonpost.gr/entry/keriakos-metsotakes-den-echo-mathei-na-ta-paratao-stis-deskolies_gr_641a20b0e4b00c3e607683d2

Ρήξη με την Ελλάδα του μπλάνκο

Μέχρι πριν από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα η κυβέρνηση εστίαζε στην αντιμετώπιση της ακρίβειας και στην ενίσχυση των εισοδημάτων των πολιτών. Πλέον -χωρίς να υποτιμηθεί η σημασία της οικονομίας- προτεραιότητα στο βασικό αφήγημα του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει η σύγκρουση με χρόνιες παθογένειες, με την «Ελλάδα του μπλάνκο» όπως τόνισε χαρακτηριστικά, δίνοντας ένα άλλο όνομα στο «βαθύ» Κράτος.

Ήδη επιταχύνεται από την πλευρά της κυβέρνησης το έργο της ψηφιακής κάρτας παντού στο Δημόσιο, η αξιολόγηση έχει κριθεί αναγκαία ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλυψε ότι έχει την πρόθεση να εκκινήσει τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης στην επόμενη Βουλή, τονίζοντας ότι μεταξύ των αλλαγών που σχεδιάζει «προφανώς συμπεριλαμβάνεται και επιτέλους η αλλαγή του άρθρου 16 για τα πανεπιστήμιά μας, αλλά όχι μόνο. Υπάρχουν ζητήματα που αφορούν το ίδιο το πολιτικό σύστημα, και το πώς μπορούμε να παρέμβουμε ενδεχομένως και στον εκλογικό νόμο και στην διάρθρωση της εξουσίας.»

«Η δεύτερη κάλπη μπορεί να δώσει αυτοδυναμία»

Κατά την συνέντευξη του ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε το ξεκάθαρο στίγμα ότι δεν τα παρατάει, καθώς –απαντώντας σε σχετική ερώτηση- εξήγησε ότι δεν υπήρξε σκέψη παραίτησης του, όταν ενημερώθηκε για την τραγωδία στα Τέμπη. «Δεν έχω μάθει να τα παρατάω στις δυσκολίες», είπε ο πρωθυπουργός.

Πάντως μαζί με το αφήγημα φάνηκε ότι άλλαξε και το ύφος του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν απέφυγε την αυτοκριτική, τόσο για τις ευθύνες της κυβέρνησης στο δυστύχημα όσο και διαχρονικά της Νέας Δημοκρατίας – «κάναμε περισσότερους διορισμούς ενδεχομένως από όσους θα έπρεπε, σε άλλες περιόδους που ήμασταν κυβέρνηση», ανέφερε σε ένα σημείο της συνέντευξης του- μίλησε για την πτώση που εμφανίζει το κόμμα του στις δημοσκοπήσεις μετά το δυστύχημα, όμως σημείωσε ότι στόχος του παραμένει η αυτοδυναμία. Κάτι που όπως είπε μπορεί να επιτευχθεί στις δεύτερες κάλπες. «Η πρώτη κάλπη πρέπει να μας πει «ποιος» πρέπει να κυβερνήσει τη χώρα. Η δεύτερη, εφόσον χρειαστεί, -που το θεωρώ πάρα πολύ πιθανό να χρειαστεί- θα μας υποδείξει και «πώς» θα κυβερνηθεί η χώρα. Από ποια κοινοβουλευτική πλειοψηφία», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Αυτοί που υπερασπίζονται την απλή αναλογική, να μας πουν από τώρα με ποιους θέλουν να κυβερνήσουν»

Εκεί που κράτησε αποστάσεις ήταν στο θέμα μίας πιθανής κυβέρνησης συνεργασίας, τονίζοντας ότι πιστεύει στις αποφασιστικές κυβερνήσεις με συμπαγή κοινοβουλευτική πλειοψηφία. «Για μένα το ζήτημα δεν είναι αν θέλω ή αν δεν θέλω τις συνεργασίες αυτές καθαυτές, είναι το ποιο σχήμα είναι εκείνο, το οποίο είναι το πιο αποτελεσματικό για το καλό της χώρας», σημείωσε ο πρωθυπουργός που τάχθηκε κατά της απλής αναλογικής ενώ πέταξε το γάντι σε όσους την υποστηρίζουν. «Εν πάση περιπτώσει αυτοί οι οποίοι υπερασπίζονται την κάλπη της απλής αναλογικής, να μας πουν από τώρα με ποιους θέλουν να κυβερνήσουν. Διότι, εγώ δεν την υπερασπίζομαι, άρα δεν έχω αυτή την υποχρέωση. Το θεωρώ απολύτως λογικό ότι αυτοί οι οποίοι ισχυρίζονται ότι θέλουν να κάνουν προοδευτική διακυβέρνηση στη χώρα, στην πρώτη κάλπη πρέπει να καθίσουν και να τα βρουν πριν τις εκλογές. Όχι μετά τις εκλογές», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Μάλιστα για να αναδείξει τη δυσκολία των κυβερνήσεων συνεργασιών έφερε ως παράδειγμα τη Γερμανία και την κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς. «Το μεγάλο πρόβλημα σήμερα της Ευρώπης είναι ότι η Γερμανική κυβέρνηση είναι τρικομματική και δεν ξέρει που πατά και που στέκεται σε πολλά πράγματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ δεν έκρυψε τις επιφυλάξεις του στο θέμα πιθανής συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ, χωρίς όμως να ανεβάσει τους τόνους. «Ζήτησα από τον κ. Ανδρουλάκη αφότου εκλέχτηκε να συναντηθούμε, να γνωριστούμε, καινούργιος αρχηγός κόμματος… Αρνήθηκε τη συνάντηση, αρνήθηκε να με συναντήσει δύο φορές… Μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το πόσο εύκολη ή δύσκολη μπορεί είναι η συνεννόηση με αυτούς τους όρους», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης ενώ πιο αιχμηρός εμφανίστηκε απέναντι στον Αλέξη Τσίπρα τον οποίο κατηγόρησε ότι έστησε ένα επικοινωνιακό σόου κατά την επίσκεψη του στη Λάρισα.

Ο πρωθυπουργός εκτιμά ότι η εικόνα των δημοσκοπήσεων μπορεί να ανατραπεί και οι ψηφοφόροι που σήμερα εμφανίζονται στην «γκρίζα ζώνη» των αναποφάσιστων, να στηρίξουν τελικά τη Νέα Δημοκρατία. «Σήμερα είναι έτσι, αύριο μπορεί να είναι αλλιώς», ανέφερε σε μία αποστροφή του λόγου του για τις δημοσκοπήσεις ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Η άποψη που επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο είναι ότι έχει γίνει έργο σε πολλούς τομείς το οποίο δεν πρέπει να ισοπεδωθεί και η προσπάθεια ανάδειξης του κατά την προεκλογική περίοδο θα είναι εντατική. «Που ήταν η Ελλάδα το ’19. Που είναι σήμερα. Αλλά ας αφήσουμε τους πολίτες να κάνουν αυτόν τον επιμερισμό και θα σεβαστούμε την ετυμηγορία τους», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Ανοιχτό το θέμα της υποψηφιότητας του Κ. Αχ. Καραμανλή

Μετά την αποκάλυψη του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι τελικά οι κάλπες θα στηθούν μέσα στον Μάιο, οι ημερομηνίες που μοιάζουν πιθανότερες είναι αυτές της 21 ή της 28 Μαϊου και εφόσον χρειαστούν δεύτερες εκλογές αυτές να γίνουν στις 2 ή στις 9 Ιουλίου.

Αυτό που παραμένει ανοιχτό είναι το θέμα της υποψηφιότητας του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει αφήσει να εννοηθεί ότι σκοπεύει να είναι υποψήφιος βουλευτής. Ο πρωθυπουργός, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Σταύρου Θεοδωράκη, σημείωσε ότι «ο κ. Καραμανλής πήγε χθες στην Βουλή, μίλησε, παρουσίασε την άποψή του θεσμικά ως όφειλε. Θα κριθεί κι αυτό. Τώρα το ζήτημα των ψηφοδελτίων επιτρέψτε μου να το συζητήσω μαζί του, όταν έρθει η ώρα.»

Επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train

«Έμεινα όρθιος όλο το βράδυ, προσπαθώντας να αποκτήσω καλύτερη εικόνα. Ήταν σαφές από την αρχή ότι μιλούσαμε για κάτι το οποίο ήταν καταστροφικό», είπε για το μοιραίο βράδυ της 28 Φεβρουαρίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «και όταν πήγα την επόμενη μέρα, ήταν ίσως το πιο δύσκολο πράγμα το οποίο έχω κάνει. Ήταν μία αποκαλυπτική εικόνα και ήταν όλα -οι μυρωδιές, τα πρόσωπα των ανθρώπων οι οποίοι μπήκαν μέσα στα συντρίμμια- ήταν πολύ, πολύ δύσκολη στιγμή για μένα».

Για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι αναλαμβάνει την ευθύνη που του αναλογεί και σημείωσε ότι ευθύνη έχουν και προηγούμενες κυβερνήσεις. «Προφανώς έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη, αλλά εάν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά, αν ενδεχομένως είχαμε διαφορετική εκπαίδευση, εάν είχαμε φροντίσει να ολοκληρώσουμε την περιβόητη σύμβαση 717, είναι πολύ πιθανό το ατύχημα αυτό να μην είχε συμβεί», τόνισε και δεσμεύθηκε ότι θα κάνει ότι μπορεί για να χυθεί άπλετο φως και για το τι έγινε εκείνο το βράδυ αλλά και το πως φτάσαμε μέχρι αυτό το σημείο.

Εκτίμησε ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο μπορεί να ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 ενώ αποκάλυψε ότι «θα συζητήσουμε με τη Hellenic Train και την Ιταλική Κυβέρνηση για μια καλύτερη συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε στον ελληνικό σιδηρόδρομο και οι δύο.»

Ο πρωθυπουργός παραδέχθηκε ότι ιστορικά το τρένο στην Ελλάδα ήταν ένα παραμελημένο μέσο, τόνισε τη δέσμευση του να γίνουν επενδύσεις στις υποδομές και εκσυγχρονισμός του δικτύου και ανέφερε ότι υπάρχουν σκέψεις να «σπάσει» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη δημιουργία ξεχωριστού υπουργείου για τις μεταφορές. Στόχος να δοθεί έμφαση γενικότερα στις συγκοινωνίες.

Δημοφιλή