Ο Γιαν Φαμπρ παραπέμπεται σε δίκη για σεξουαλική παρενόχληση συνεργατών

Η υπόθεση είχε ανοίξει το 2018 μετά από καταγγελίες είκοσι πρώην συνεργατών - χορευτών.
Alexander Demianchuk via Getty Images

Ο γνώριμος στην Ελλάδα με τον δύσκολο τρόπο, Βέλγος καλλιτέχνης Γιαν Φαμπρ παραπέμφθηκε σε δικαστήριο της Αμβέρσας για σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία και προσβολή της αιδούς, στο πλαίσιο της διένεξής του με την ομάδα χορού Troubleyn, ανακοίνωσε η βελγική δικαιοσύνη.

Το 2018 γύρω στους 20 χορευτές και χορεύτριες, πρώην συνεργάτες του Γιαν Φαμπρ στην εν λόγω ομάδα, είχαν καταγγείλει με ανοικτή επιστολή «ταπεινώσεις» που υπέστησαν, καθώς και εκβιασμό σεξουαλικού χαρακτήρα.

Μετά τις καταγγελίες ξεκίνησε έρευνα από την επιθεώρηση εργασίας της Αμβέρσας και στο πλαίσιο της διαδικασίας αποφασίσθηκε να παραπεμφθεί ο Φαμπρ ενώπιον δικαστηρίου.

Ο προκλητικός καλλιτέχνης θα δικασθεί κυρίως για «βία» και «σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία» σε βάρος «δώδεκα εργαζομένων» και για «προσβολή της αιδούς», διευκρινίζεται σε ανακοίνωση της εισαγγελίας.

Μια πρώτη διαδικαστική ακροαματική συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στο δικαστήριο στις 21 Σεπτεμβρίου, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Θα έχει στόχο να ορισθεί το χρονοδιάγραμμα για τη δίκη και δεν θα περιλάβει αναγκαστικά εμφάνιση του κατηγορουμένου.

Χορογράφος, καλλιτέχνης των πλαστικών τεχνών, θεατρικός σκηνοθέτης, ο ηλικίας 62 ετών Γιαν Φαμπρ, ο πλέον βραχύβιος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών στην ιστορία του θεσμού, είναι γνωστός για τον προκλητικό χαρακτήρα της τέχνης του, με θεάματα που θίγουν ανοικτά το θέμα της σεξουαλικότητας.

Στο κείμενό τους, που είχε δημοσιοποιηθεί τον Σεπτέμβριο 2018 στον ιστότοπο του ολλανδόφωνου περιοδικού τέχνης rekto:verso, οι πρώην συνεργάτες και ασκούμενοι κατήγγειλαν συστηματικές πράξεις «παρενόχλησης» εκ μέρους του Φλαμανδού καλλιτέχνη.

Οι είκοσι συνυπογράφοντες, στην πλειονότητά τους γυναίκες -από τις οποίες οι οκτώ αναφέρουν το όνομά τους- υπογράμμιζαν πως «η ταπείνωση ήταν το καθημερινό μας ψωμί» στους κόλπους του θιάσου Troubleyn.

Οι ίδιοι εξηγούσαν πώς ο Φαμπρ προσκαλούσε στο σπίτι του καλλιτέχνες με πρόσχημα παραστάσεις αναπαραστατικής τέχνης και επιχειρούσε τότε μια «σεξουαλική προσέγγιση».

Ορισμένοι συνεργάτες είδαν να τους προσφέρεται ένα σημαντικό χρηματικό ποσό έπειτα απ′ αυτές τις προσκλήσεις. Αυτοί που αρνούνταν τα χρήματα, έβλεπαν το ρόλο τους στις παραστάσεις να περιορίζεται.

«Ουδέποτε είχα την πρόθεση να εκφοβίσω ή να τραυματίσω τους ανθρώπους ψυχολογικά ή σεξουαλικά», είχε δηλώσει εκείνη την εποχή ο Φαμπρ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Δημοφιλή