Οδηγούμε την plug-in hybrid Mercedes A 250 e

Αποδοτική, οικονομική σε κατανάλωση, ελκυστική σε εμφάνιση
.
.
Δημήτρης Μπαλής

Μια από τις πιο ισχυρές προτάσεις στα εξηλεκτρισμένα, plug-in υβριδικά σύνολα, είναι η Mercedes A250 e.

Η τετράθυρη, sedan έκδοση του μοντέλου, διαθέτει φινέτσα, ειδικά στο λευκό χρώμα που αναδεικνύεται περισσότερο, και αυτό που χαρακτηρίζει την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση είναι η πολιτισμένη λειτουργία της, η αποδοτικότητά της και η οικονομία της, ως προς την κατανάλωση.

Σε εμφάνιση, η σχεδόν κυρτή οροφή παραπέμπει περισσότερο σε coupe, παρά σε κλασικό sedan, με την έκδοση δοκιμής AMG-Line, να φέρει στυλιστικές προσθήκες που τονίζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Διακρίνουμε, λοιπόν, περίτεχνες ζάντες 18 ιντσών, που θυμίζουν αστερία, μεγάλα δισκόφρενα, σπορτίφ καθίσματα και πιο παχύ τιμόνι. Η μπάρα χρωμίου που διατρέχει τη μάσκα, οι αεραγωγοί στο πλάι, τα μαρσπιέ, οι πίσω αεραγωγοί και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, ολοκληρώνουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του premium μοντέλου.

.
.
Δημήτρης Μπαλής

Στην καμπίνα, η πολυτέλεια είναι διάχυτη και κυρίως απαντάται στα καθίσματα από αλκαντάρα και δέρμα, με την κλασική διπλή οθόνη σε πίνακα οργάνων και συστήματος ενημέρωσης ψυχαγωγίας, να έχει ψηφιακές ενδείξεις. Οι επίσης κλασικές, για τη γερμανική μάρκα, τουρμπίνες σε ρόλο αεραγωγών, σου δίνουν την αίσθηση ότι είσαι έτοιμος για απογείωση και εδώ που τα λέμε αυτό δεν είναι ψευδαίσθηση.

Και δεν είναι, επειδή το σύνολο μπορεί να εφοδιάζεται με έναν μικρομεσαίο κινητήρα βενζίνης 1.3lt, ισχύος 160hp, ωστόσο με τον συνδυασμό ενός ηλεκτρικού μοτέρ 102hp, η συνδυασμένη ισχύς εκτοξεύεται στους 218hp και η ροπή αγγίζει τα 450Nm, ομολογουμένως εντυπωσιακά νούμερα. Το θετικό της υπόθεσης των plug-in hybrid, είναι ότι εκκινούν ηλεκτρικά και αθόρυβα και μπορούν να έχουν μεγάλη δύναμη από τις χαμηλές στροφές, εξαιτίας του ηλεκτροκινητήρα και αυτό το διαπιστώνουμε στον δρόμο με τα 6,7 δευτ. επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα δεν με αφήνει αδιάφορο, μολονότι φανερώνει την απόδοση του αυτοκινήτου, αλλά 240 χλμ./ώρα δεν πρόκειται να πιάσω, εκτός κι αν οδηγώ στην ευθεία της γερμανικής autobahn.

.
.
Δημήτρης Μπαλής

Αυτό που εκτιμάς, επίσης, είναι ότι με τη μπαταρία των 15,6kWh, μπορείς να διανύσεις ίσως και λίγο παραπάνω από 60 χλμ., εφόσον κινείσαι στην πόλη και λειτουργεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνεχώς με το σταμάτα ξεκίνα. Τούτων δοθέντων, η μέση κατανάλωση μπορεί και να φθάσει κάτω από τα 2 λίτρα στα 100 χλμ. (1,3 δίνουν οι εργοστασιακές μετρήσεις), εφόσον δηλαδή για τα υπόλοιπα 40 χλμ. χρησιμοποιείς το καύσιμο της βενζίνης, από ένα ρεζερβουάρ 35 λίτρων, που είναι λίγο μικρότερο από της συμβατικής A-Class, λόγω της ύπαρξης του υβριδικού συστήματος.

Ομως, χιλιόμετρα θα βγάλεις πολλά. Συνολικά, ωστόσο, όταν κάνεις πολλά χιλιόμετρα και έχεις άδεια μπαταρία, τα 6,2 λίτρα στα 100 χλμ. δεν μπορείς να τα πεις και μεγάλη κατανάλωση, για ένα αυτοκίνητο, αν και μπορείς να τα καταβάσεις και κάτω από τα 5 χλμ. με πιο συνετή οδήγηση, που σημαίνει Eco πρόγραμμα και όχι Normal.

.
.
Δημήτρης Μπαλής

Η ύπαρξη της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα, δε μείωσε τον χώρο της καμπίνας, όπου τέσσερις ενήλικες θα καθίσουν άνετα, αλλά περιόρισε κατά 65 λίτρα τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ (345 λίτρα), που παραμένει ικανοποιητικός για ένα ταξίδι. Επίσης, άλλαξε και η πίσω ανάρτηση, από πολλαπλούς συνδέσμους σε ημιάκαμπτο, άξονα, ώστε να χωρέσει η μπαταρία και αυξήθηκε λίγο το βάρος, στα 1700 κιλά.

Όμως, πρακτικά, στον δρόμο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ήταν εξαιρετική. Στον αυτοκινητόδρομο δεν βλέπεις τη διαφορά, αλλά στα στροφιλίκια της Μεσσηνίας προς την Πύλο, που είναι πολλά και απότομα, το αυτοκίνητο υπάκουγε στον χειρισμό και οι αλλαγές στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο γίνονταν υποδειγματικά. Μπορείς, βέβαια και πιο σπορτίφ, με τις αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι.

Τη Mercedes A250 e θα την ευχαριστηθείς, από τη στιγμή που είσαι λάτρης μιας premium μάρκας και θα μπορέσεις να κινηθείς οικονομικά και οικολογικά, εφόσον κάνεις πολλές κοντινές διαδρομές και χρησιμοποιείς τη μπαταρία.