Οδηγούμε το Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 hp 4x4

Το SUV της ρουμανικής μάρκας ανανεώθηκε και παραμένει ένα από τα πιο συμφέροντα αυτοκίνητα βάση αξίας συγκριτικά με αυτά που προσφέρει.
.
.
.

Εδώ και αρκετά χρόνια έχει καταφέρει να αναγεννηθεί η Dacia, προσφέροντας στο κοινό αυτοκίνητα τα οποία ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους, βάση αυτών που παρέχουν.

Το Duster είναι ένα από αυτά, ανανεώθηκε εις βάθος, δίχως, πάντως, να χάνει την ταυτότητά του. Ως εκ τούτου, οι βασικότερες αλλαγές εντοπίζονται στη νέα μάσκα και τα εμβλήματα, καθώς εμπρός εμφανίζεται το νέο λογότυπο DC και τα επιθετικά φώτα. Το ίδιο λογότυπο εμφανίζεται στο κέντρο των τροχών, ενώ πίσω δεσπόζει το DACIA ολογράφως, κάτι το οποίο κάνουν μερικές φίρμες. Προτιμούν δηλαδή να αναγράφεται το όνομά τους και όχι το μοντέλο.

.
.
.

Από εκεί και πέρα, περνώντας στο εσωτερικό, αλλαγές παρατηρούνται στο λογότυπο της φίρμας στο τιμόνι, με τους ορθογώνιους αεραγωγούς να έχουν αντικαταστήσει τους στρογγυλούς. Εν συνεχεία, στο κέντρο έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής οκτώ ιντσών, που σε συνδυασμό με τα σκληρά πλαστικά και την καλή συναρμογή, δημιουργούν ένα όμορφο περιβάλλον.

Άνετοι μπορούν να χαρακτηριστούν οι χώροι για τους επιβαίνοντες, καθώς υπάρχει αρκετός «αέρας» για κεφάλια και γόνατα, ενώ το πορτ-μπαγκάζ, ναι μεν έχει μικρότερη χωρητικότητα από το 2κίνητο (κατά 64 λίτρα), αλλά τα 414 επαρκούν για τις αποσκευές.

Τέλος, χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονοι, άρα σε ένα ταξίδι υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθούν στην κατάλληλη θέση, δίχως να υπάρχει άγχος για το που βρίσκεται το καθένα.

.
.
.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο αγαπημένος κινητήρας της εταιρείας, ο 4κύλινδρος, οκτώ βαλβίδων 1.500άρης diesel. Αποδίδει 115 ίππους με 260Nm ροπή και συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο. Το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 175χλμ./ώρα. Μπορεί να «δώσει» από χαμηλά και αυτό είναι ό,τι καλύτερο για μια καλή εκκίνηση σε περίπτωση που υπάρχει βιασύνη.

.
.
.

Το Duster προορίζεται κυρίως για εκείνους που είναι λάτρεις των off-road διαδρομών. Θα ικανοποιήσει τον πιο απαιτητικό κάτοχο, καθώς πέραν της 4κίνησης, διαθέτει και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 214χλστ., αριθμός που είναι ό,τι πρέπει προκειμένου να κινηθεί σε χώμα ή άλλη επιφάνεια. Μάλιστα, ελέω κακών ελληνικών δρόμων, είναι ικανότατο και για την άσφαλτο (μπαλωμένη, σκαμμένη ή οτιδήποτε άλλο), αφού η ρύθμιση της ανάρτησης του επιτρέπει να απορροφά τις ανωμαλίες με τρόπο μοναδικό. Στις κλίσεις στις στροφές, το Duster κρατά την τροχιά του, δεν κουράζει και δεν ανησυχεί τους επιβάτες, οι οποίοι μπορούν άνετα να συνεχίσουν το ταξίδι τους.

.
.
.

Το Duster έχει κατασκευαστεί για να προσφέρει συγκινήσεις εκτός δρόμου. Μπορεί να περάσει σημεία που άλλα αυτοκίνητα θα τα δουν «βουνό» και η ανάρτησή του είναι τέτοια που δεν θα το κάνει να «ιδρώσει». Τα δύσβατα σημεία δεν θα περιορίσουν την κίνησή του και από τη στιγμή που το κάνει αυτό, φυσικά δεν πρόκειται να κολλήσει στις λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Για το Duster αυτές είναι παιχνιδάκι.

Δημοφιλή