Πάνω από 4.4 δισεκατομμύρια επιβάτες «πέταξαν» το 2018

Η παγκόσμια, αεροπορική συνδεσιμότητα, καθίσταται πιο προσιτή και πιο αποτελεσματική από ποτέ.
All copyrights belong to Jingying Zhao via Getty Images

Η μετακίνηση με αεροπλάνο στον 21ο αιώνα, έχει γίνει περισσότερη προσιτή από ποτέ άλλοτε. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), πάνω από 4,4 δισεκατομμύρια επιβάτες «πέταξαν» το 2018, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,9% σε σχέση με το 2017, που αντιστοιχεί σε επιπλέον 284 εκατομμύρια επιβάτες. Μάλιστα, ο αριθμός αυτός επιτεύχθηκε με πληρότητα 81,9% των διαθέσιμων θέσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση στα καύσιμα βελτιώθηκε κατά περισσότερο από 12% σε σχέση με το 2010 κι αυτό σημαίνει πολλά για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η ΙΑΤΑ θεωρεί ότι από το 2020 θα περιοριστεί η αύξηση των εκπομπών άνθρακα, για την επίτευξη του πιο πράσινου μέλλοντος.

Παράλληλα, πάνω από 22.000 ζεύγη πόλεων συνδέονται τώρα με απευθείας πτήσεις, 1.300 παραπάνω από το 2017 και σχεδόν διπλάσια από τα 10.250 ζεύγη πόλεων που συνδέονταν το 1998.

Ωστόσο, το πραγματικό κόστος των αεροπορικών μεταφορών έχει υπερβεί κατά το ήμισυ τα τελευταία 20 χρόνια (σε περίπου 78 σεντς δολαρίων ΗΠΑ ανά τόνο-χιλιόμετρο εσόδων ή RTK).

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού έφεραν και πάλι τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών σε όλο το αεροπορικό σύστημα.

Συγκεκριμένα: Ασιατικός-Ειρηνικός 37,1% μερίδιο αγοράς (1,6 δισ. επιβάτες, αύξηση 9,2% σε σύγκριση με τους επιβάτες του 2017), Ευρώπη μερίδιο αγοράς 26,2% (1,1 δισ. επιβάτες, αύξηση 6,6% σε σχέση με το 2017), Βόρεια Αμερική 22,6% (989,4 εκατομμύρια επιβάτες, αύξηση 4,8% έναντι του 2017), Λατινική Αμερική 6,9% (302,2 εκατομμύρια επιβάτες, αύξηση 5,7% σε σχέση με το 2017), Μέση Ανατολή 5,1% (224,2 εκατ. επιβάτες, αύξηση 4,0% σε σχέση με το 2017) και Αφρική 2,1% (92 εκατ. επιβάτες, αυξημένο κατά 5,5% σε σχέση με το 2017).

Κι ακόμη, οι πέντε πρώτες αεροπορικές εταιρείες που ταξινομήθηκαν βάσει των συνολικών προγραμματισμένων επιβατικών χιλιομέτρων, ήταν: American Airlines (330,6 δισ. Ευρώ), Delta Air Lines (330 δισ. Ευρώ), United Airlines (329,6 δισ. Ευρώ), Εmirates (302,3 δισ. Ευρώ), και Southwest Airlines (214,6 δισ. Ευρώ).

Εξάλλου, τα πέντε κορυφαία διεθνή / περιφερειακά ζεύγη αερολιμένων, ήταν και πάλι φέτος όλα στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού: Χονγκ Κονγκ - Ταϊγιουάν Ταουγιάν (5,4 εκατομμύρια, μείωση 0,4% από το 2017), Μπανγκόκ Σουβαρναμπούμι - Χονγκ Κονγκ (3,4 εκατομμύρια, αυξημένο 8,8% από το 2017), Τζακάρτα Σοεκάρνο-Χαττά - Σιγκαπούρη Τσανγκί (3,2 εκατ., μειωμένο 3,3% από το 2017), Σεούλ-Ίντσεον - Οσάκα-Κάνσας (2,9 εκατ., αύξηση 16,5% από το 2017) και Κουάλα Λουμπούρ - Σιγκαπούρη Changi (2,8 εκατ., αυξημένο κατά 2,1% από το 2017).

Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είχε και τα πέντε κορυφαία εσωτερικά ζεύγη αερολιμένων: Jeju - Σεούλ Gimpo (14,5 εκατ., +7,6% σε σχέση με το 2017), Φουκουόκα - Τόκιο Χανέντα (7,6 εκατομμύρια, +0,9% από το 2017), Μελβούρνη-Tullamarine - Σίδνεϊ (7,6 εκατομμύρια, -2,1% από το 2017), Σαπόρο - Τόκυο-Χανέντα (7,3 εκατ., -1,5% από το 2017) και Beijing Capital - Shanghai Hongqiao (6,4 εκατ., +0,4% από το 2017).

Οι πέντε πρώτες εθνικότητες που ταξιδεύουν σε διεθνείς διαδρομές, είναι: Ηνωμένο Βασίλειο (126,2 εκατομμύρια, ή 8,6% του συνόλου), Ηνωμένες Πολιτείες (111,5 εκατομμύρια, ή 7,6% όλων των επιβατών), Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας (97 εκατομμύρια, ή το 6,6% του συνόλου), Γερμανία (94,3 εκατομμύρια, ή το 6,4% του συνόλου) και Γαλλία (59,8 εκατομμύρια, ή 4,1% του συνόλου).

Οσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές, μετά από ένα πολύ ισχυρό έτος το 2017, ο όγκος των αερομεταφορών αυξήθηκε με μικρότερο ρυθμό το 2018. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα τονοχιλιόμετρα φορτίου και ταχυδρομείου (FTK) παρουσίασαν αύξηση 3,4% σε σύγκριση με το 9,7% του 2017. Με αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 5,2% το 2018, ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 0,8%, στο 49,3%.

Οι πέντε κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες, με προγραμματισμένες εμπορευματικές μεταφορές ήταν: Federal Express (17,5 δισ. Ευρώ), Emirates (12,7 δισ. Ευρώ), Qatar Airways (12,7 δισ. Ευρώ), United Parcel Service και Cathay Pacific Airways (11,3 δισ. Ευρώ).

Καταλήγοντας, σχετικά με τις συμμαχίες αεροπορικών εταιρειών, η Star Alliance διατηρεί τη θέση της ως η μεγαλύτερη αεροπορική συμμαχία το 2018, με 21,9% της συνολικής προγραμματισμένης κυκλοφορίας (σε RPK), ακολουθούμενη από τη SkyTeam (18,8%) και την oneworld (15,4%).

Δημοφιλή