Πέντε ακόμη αεροδρόμια παραδίδει το 2019 η Fraport Greece

Ψηλά ο πήχης από την εταιρεία που διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρα μας – 3,35 εκατ. η κίνηση στο τετράμηνο 2019.

Μετά από 2 χρόνια και ένα μήνα που έχει αναλάβει η Fraport Greece, την ανακατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρα μας (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Ακτιο, Ζάκυνθος, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Μύκονος, Σαντορίνη, Κως, Ρόδος, Μυτιλήνη, Σάμος, Σκιάθος, Χανιά), ήδη έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα με παραδόσεις ανακατασκευασμένων αεροδρομίων και αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης.

Θυμίζω ότι η εταιρεία έχει αναλάβει τα 14 αεροδρόμια για 40 χρόνια, καταβάλλοντας στο ελληνικό δημόσιο εφάπαξ τίμημα 1,23 δις ευρώ, ενώ κάθε χρόνο θα δίνει το ένα τρίτο των κερδών της (περίπου 20-25 εκατ. ευρώ το χρόνο.

«Υλοποιούμε ένα τετραετές επενδυτικό πλάνο κόστους 415 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του οποίου αναβαθμίζουμε και επεκτείνουμε τις εγκαταστάσεις των 14 αεροδρόμιων. Το 2018 ολοκληρώσαμε εργασίες αναβάθμισης σε τρία αεροδρόμια (Καβάλα, Χανιά, Ζάκυνθος), το 2019 θα έχουμε ολοκληρώσει τις εργασίες σε 6 ακόμα (Ακτιο, Κεφαλονιά, Σκιάθο, Σάμο, Ρόδο και Μυτιλήνη) που θα παραδίδονται σταδιακά, ενώ το 2020 θα παραδώσουμε πλήρως αναβαθμισμένα τα υπόλοιπα αεροδρόμια, με τη μεγαλύτερη επένδυση να είναι στη Θεσσαλονίκη, όπου κατασκευάζουμε νέο αεροσταθμό (Terminal). Μάλιστα, από τα 200.000 τ.μ. που ήταν οι εγκαταστάσεις σε όλα τα αεροδρόμια, μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες σε όλα, τα τετραγωνικά μέτρα θα αυξηθούν κατά 120.000,» επισήμανε ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, στην εκπομπή DRIVE & TRAVEL (μεταδίδεται κάθε Σάββατο 8-10 το πρωί από τον SPORT 24 RADIO 103,3), με τον Δημήτρη Μπαλή και την Καλλιστώ Γούναρη.

«Το 2018 η αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης, σε σχέση με το 2017, ήταν 9%, με κύριο μοχλό ανάπτυξης την κίνηση του εξωτερικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από το 80% είναι κίνηση εξωτερικού (μεγάλη συμβολή της Θεσσαλονίκης, με 7 νέα δρομολόγια, που ήταν και τον χειμώνα), καθώς προσμετράμε και εκείνους που έρχονται στο αεροδρόμιο της Αθήνας και καταλήγουν σε ένα από τα 14 αεροδρόμια, με μετεπιβίβαση. Γι’ αυτό δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στο εξωτερικό. Όμως και η κίνηση εσωτερικού μας ενδιαφέρει, καθώς για παράδειγμα όταν η Ryanair έφυγε από τα Χανιά, την αναπλήρωσαν επάξια τόσο η Aegean με αύξηση δρομολογίων, όσο και η SkyExpress,» συνέχισε.

Τώρα, όσον αφορά την ταξιδιωτική κίνηση στα 14 αεροδρόμια, το πρώτο τετράμηνο του 2019, επιβάτες έφτασαν τα 3,35 εκατομμύρια, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του προηγούμενου έτους κατά 7,8% (+ 0,24 εκατ.), λόγω της αύξησης των διεθνών πτήσεων κατά 13,1% ενώ και η εγχώρια κυκλοφορία παρουσίασε αύξηση κατά 3,4%.

«Αυτή η αύξηση είναι αποτέλεσμα της πολιτικής κινήτρων που δίνει η εταιρεία προς τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς προσφέρει έκπτωση 50% στις χρεώσεις των αεροδρομίων προς εκείνες τις εταιρείες που θα βάλουν νέα δρομολόγια, τα οποία θα διατηρήσουν και τη χειμερινή περίοδο. Ηδη έκαναν χρήση των κινήτρων οι εταιρείες: Qatar, Aegean, Ryanair, Eurowings. Στόχος η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και αυτό δείχνει σταδιακά να επιτυγχάνεται,» ανέφερε ο Γιώργος Βήλος.

Η Fraport Greece δείχνει ευχαριστημένη από τη μέχρι τώρα συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες, με τη Rynair να έχει προσθέσει 25 νέα δρομολόγια, τη Volotea να έχει 4 νέα δρομολόγια, τη Wizz Air με ακόμη 3, η βρετανική Jet 2 με 7 επίσης (4 στα Χανιά, που επιχειρεί για πρώτη φορά). Εξάλλου, μπαίνουν στον χάρτη προορισμοί όπως ο Λίβανος, η Ουκρανία, η Ιρλανδία, η Αυστρία και η Πολωνία), που έχουν μέλλον και περιθώρια ανάπτυξης.

Παράλληλα, η εταιρεία αναπτύσσει και το εμπορικό σκέλος των αεροδρομίων, με τα καταστήματα, διπλασιάζοντας του εμπορικούς χώρους και με καταστήματα εστίασης.

Καταλήγοντας, αναφορικά με την αξιοποίηση των υπολοίπων αεροδρομίων της χώρας, πέραν των 14, εφόσον υπάρξει κίνηση από την κυβέρνηση, η Fraport Greece θα εξετάσει την περίπτωση.

Θεωρούμε ότι το 2019 θα είναι μια σταθεροποιητική χρονιά, με θετικό πρόσημο. Ο ανταγωνισμός από άλλες χώρες θα είναι μεγάλος και εμείς θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να τον αντιμετωπίσουμε. Δεν είναι το αεροδρόμιο που θα φέρει τους τουρίστες, αλλά η γενικότερη υποδομή του προορισμού. Εμείς μιλάμε με όλους τους φορείς, για το πως μπορεί να βελτιωθεί κατά τόπους η κατάσταση. Κάνουμε συμπράξεις με ξενοδόχους, με τη Marketing Greece, για να προωθήσουμε καλύτερα τον προορισμό.

|

Δημοφιλή