ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
25/11/2021 09:10 EET

Σχεδιάζονται εργαλεία στήριξης των ΜμΕ για την ψηφιακή προσαρμογή τους

Σύμφωνα με τον υπουργό Eπικρατείας και Ψηφιακής Πολιτικής, Κυριάκο Πιερρακάκη, η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο Ανάκαμψης.

mihailomilovanovic via Getty Images
Blond florist with glasses working on a digital tablet

Το Ταμείο Ανάκαμψης το περιμένουν όλοι ως «μάννα εξ ουρανού», καθώς θα χρηματοδοτήσει πλείστες δράσεις.

Μια από αυτές, πρόκειται να είναι η χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Eπικρατείας και Ψηφιακής Πολιτικής, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας σε δείπνο δικτύωσης που παρέθεσαν από κοινού το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα, στο πλαίσιο του 2ου Φόρουμ Καινοτομίας.

«Το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί ένα Σχέδιο Μάρσαλ για την εποχή μας. Προβλέπει πόρους με τους οποίους μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε πλήρως την πολιτική μας στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, που απαιτεί ταχύτητα στην εκτέλεση των μικρών και των μεγάλων έργων. Πρόκειται για στόχο που πρέπει να επιτευχθεί και θα επιτευχθεί, γιατί έχουμε και τις δυνατότητες και τους ανθρώπους μας για να το πετύχουμε», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση θα δώσει νέα εργαλεία στήριξης των ΜμΕ για την προσαρμογή τους σε κάθε εξέλιξη σχετική με το ψηφιακό περιβάλλον, ενώ εξήγησε πώς σε εύλογο χρόνο θα ολοκληρωθεί η λειτουργία του ηλεκτρονικού φακέλου υγείας.»  

Ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Μαραγκός, ανέφερε ότι «το Επιμελητήριο λειτουργεί ως επιταχυντής ανόρθωσης της ελληνικής Οικονομίας μέσω της αξιοποίησης στενών συνεργασιών της Γερμανικής και Ελληνικής Επιχειρηματικότητας» και πρόσθεσε ότι «στις δύσκολες στιγμές, με τις προκλήσεις που προέκυψαν από την πανδημία, στήριξε με πολλές δράσεις τα μέλη του, αλλά και συνολικά το επιχειρηματικό κοινό. Οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε, ήταν σημαντικές και ουσιώδεις, υλοποιώντας ένα πλούσιο σε δράσεις και υπηρεσίες έργο, έχοντας κύριο στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση των οικονομικών, επενδυτικών και εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών, ενώ διατήρησε στενή συνεργασία αφενός με την Κεντρική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Γερμανίας (DIHK), αφετέρου με τα αρμόδια υπουργεία της Γερμανίας». 

Ο γενικός διευθυντής και μέλος ΔΣ του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, αναφέρθηκε στην ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας σημειώνοντας ότι «το βασικότερο στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν σήμερα οι επιχειρήσεις, είναι η ψηφιακή επανάσταση που έρχεται και χαρακτηρίζεται από πολλούς ως η 4η βιομηχανική επανάσταση». Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «σήμερα, οφείλουμε όλοι μας να αντιληφθούμε ότι η καινοτομία διαμορφώνει το αύριο, είναι το μέλλον της κοινωνίας και της οικονομίας. Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο στηρίζει την καινοτομία, δίδει ιδιαίτερη σημασία σε δράσεις που συμβάλλουν στον πολλαπλασιασμό των startups, προσφέρει ευκαιρίες σε ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις να «συστηθούν» στη γερμανική επενδυτική κοινότητα, με τα μέλη του να αναζητούν συστηματικά νέες ιδέες, ώστε να τις αναδείξουν και να τις προωθήσουν ιδιαίτερα προς τη Γερμανία. Ιδέες που έχουν όλες τις προοπτικές να εξελιχθούν σε άκρως επιτυχημένα κοινά διμερή επενδυτικά εγχειρήματα». 

Καταλήγοντας, η εκτελεστική αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και Α΄ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ και Πρόεδρος του Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών, Σοφία Εφραίμογλου, έδωσε έμφαση στα ερευνητικά έργα που υλοποιεί το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, με επίκεντρο την καινοτομία και εξελιγμένες εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας που μπορούν να αξιοποιηθούν ευρέως στον πολιτισμό, την εκπαίδευση και στο επιχειρείν. Αναφέρθηκε, επίσης, στην υλοποίηση ερευνητικού προγράμματος που δίνει τη δυνατότητα σε άτομα με προβλήματα ακοής να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις με ζωντανή προβολή υποτίτλων, μέσω της χρήσης έξυπνων γυαλιών. Ένα πρόγραμμα που θα συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάδειξη και προώθηση της εγχώριας πολιτιστικής κληρονομίας και του τουριστικού προϊόντος στο ξενόγλωσσο κοινό.