ΤΟ BLOG
06/02/2020 11:32 EET | Updated 19/02/2020 13:16 EET

Στο ταγκό χρειάζονται πάντα δύο. Το ίδιο και στην πώληση

Η σημασία του να εμπλέκουμε τον πελάτη (engagement) στην πώληση.

marrio31 via Getty Images
Target market concept, attracting customers

Πριν όχι πολλά χρόνια, στο πρώτο κύμα γνωριμίας των επιχειρήσεων αλλά και των κοινωνιών με τα socialmedia η μαγική λέξη ήταν “like”. Σε μία φρενίτιδα ενθουσιασμού, οι επιχειρήσεις σχεδόν αγνοούσαν τα οικονομικά τους αποτελέσματα και αναζητούσαν “like”, “tag” και “views”. 

Γιατί; Επειδή στην πραγματικότητα, κάθε επιχείρηση, μικρομεσαία ή και μεγάλη, αναζητούσε στα socialmedia τη μαγική λέξη που αποτελεί στοιχείο κάθε πώλησης: Engagement. Χωρίς εμπλοκή από τη μεριά του καταναλωτή δεν υπάρχει πώληση. 

Δείτε λοιπόν στο άρθρο μου που ακολουθεί μία σύντομη ανάλυση για το τι σημαίνει engagement και πώς θα κάνετε την εμπλοκή των δικών σας πελατών ακόμη πιο συχνή. 

Engagement σημαίνει αντίδραση 

Κάποιοι πελάτες ήταν πάντα “φωνακλάδες”. Όμως, η διαφορά με άλλες εποχές είναι ότι ενώ στο παρελθόν οι φωνές τους έφταναν μέχρι το ταμείο, ίσως και το τοπικό καφενείο, τώρα μπορούν να φτάσουν σε κάθε σημείο του πλανήτη Γη. Σταχυολογώ πραγματικές κριτικές που αλίευσα στο Facebook

“Τα χειρότερα κρεβάτια. Δεν αντέχουν, χαλάνε εύκολα”. 

“Τα μεταφορικά δεν περιλαμβάνονται, προσοχή”. 

“Δεν το είδα από κοντά και την πάτησα άσχημα”. 

Τι κοινό έχουν όλα τα παραπάνω; Είναι αναπάντητα! Είναι πιθανόν τα κρεβάτια να αντέχουν και να μη χαλάνε εύκολα. Ίσως τα μεταφορικά να μην περιλαμβάνονται στην τιμή, όπως λένε οι όροι και προϋποθέσεις. Μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα να δει κανείς το προϊόν από κοντά σε κάποια έκθεση. 

Όμως ποτέ δεν θα το μάθουμε. Η απουσία αντίδρασης, η απουσία engagement σημαίνει και απώλεια πελατών. 

Engagement σημαίνει εμπειρία 

Υπάρχει ένα κατάστημα ειδών προσωπικής περιποίησης στην Αθήνα (δεν θα το ονομάσω) που μετατρέπει κάθε επίσκεψη σε εμπειρία. Κάθε ένα με δύο μήνες αφικνούνται νέα προϊόντα, πχ “ψαγμένα” σαπούνια από τις παλαιότερες σαπωνοποιίες του Βελγίου, ενώ η αγορά προϊόντων συνεπάγεται πάντοτε και συσκευασία δώρου – ανεξάρτητα αν ο πελάτης θα το δωρίσει. 

Εσείς λοιπόν τι εμπειρία δίνετε στους πελάτες σας; Είναι ευχάριστη; Ανανεώνεται; Είναι συνεχώς θετική; Ή είναι ανιαρή, κουραστική και “τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου”; Ένα καλύτερο επίπεδο εμπειρίας για τον πελάτη σας σημαίνει περισσότερο engagement και περισσότερες πωλήσεις. Τόσο απλά! 

Engagement σημαίνει φήμη 

Ναι, αυτό το κατάστημα ξηρών καρπών στη Νέα Ιωνία είναι όντως το καλύτερο στο λεκανοπέδιο. Πώς το ξέρετε αφού δεν έχετε πάει ποτέ; Έχει φήμη! 

Η φήμη των προϊόντων σας ή των υπηρεσιών σας πάντα προηγείται της πρώτης, πραγματικής επαφής ενός πελάτη μαζί σας. Προστατέψτε, την αναδείξτε την, πολλαπλασιάστε την. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο engagement για κάποιον που δεν σας γνωρίζει από το να έχει ακούσει καλά πράγματα για εσάς. 

Engagement σημαίνει διακριτικότητα 

Τέλος, θα επαναλάβω για μία ακόμη φορά κάτι που δεν θα κουραστώ ποτέ να λέω: ο καταναλωτής στον 21ο αιώνα είναι ο “απόλυτος μονάρχης” και έτσι πρέπει να του φέρεστε. 

Μην του δίνετε στο site σας το εκνευριστικό pop-up“θα θέλατε να παίρνετε τα νέα μας πρώτοι ή τελευταίοι;” Μην τον κατακλύζετε με SMS για το μπαζάρ σας. Και προς Θεού, μην τον παίρνετε τηλέφωνο για να του πείτε ότι ήρθε η νέα κολεξιόν.

Engagement σημαίνει, πολλές φορές, να είστε διακριτικοί, τη στιγμή που πρέπει. 

Θέσατε τα παραπάνω σε λειτουργία; Συγχαρητήρια, έχετε κάνει κάτι σημαντικό για την επιχείρησή σας! Συνεχίστε, χωρίς να χαλαρώνετε. Και θυμηθείτε ότι όπως ο Καρτέσιος είχε πει “think  therefore  I  am” (σκέπτομαι άρα υπάρχω) εσείς πρέπει να πείτε “engage,  therefore sell” ! 

Θέμης Σαρανταένας

σύμβουλος μάρκετινγκ

www.marketingconsultant.gr