Για μια ακόμα φορά πρώτη η Toyota σε πωλήσεις στην Ελλάδα

Ρεκόρ όλων των εποχών για την Toyota Motor Europe το 2023.
TOYOTA

Για μια ακόμα χρονιά η Toyota, το 2023, κατάφερε να τερματίσει πρώτη στην κούρσα των πωλήσεων νέων ΙΧ, επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι από το 2000, δηλαδή σε 24 χρόνια, η Toyota είναι 20 φορές στην πρώτη θέση των πωλήσεων, καθώς μόνο η Hyundai (2000 και 2005) και η Opel (2001 και 2012) κατάφεραν να σπάσουν την παντοκρατορία της ιαπωνικής μάρκας.

Το πώς και γιατί στην Ελλάδα η Toyota βρίσκεται στην πρώτη θέση τόσα χρόνια, όπως έχω γράψει και παλιότερα, θα το αναζητήσουμε στο γεγονός ότι με τα pick-up μοντέλα της (παλαιότερα τα λέγαμε αγροτικά), κατέκτησε τη μισή ύπαιθρο της χώρας, ενώ το δίκτυο καταστημάτων που δημιούργησε ο Τάκης Αθανασόπουλος που είχε τα ηνία της μάρκας, άφησε αποτύπωμα. Ετσι, χτίστηκε μια πολύ καλή σχέση μεταξύ πελατών και εταιρείας.

Βέβαια, η εταιρεία στην Ελλάδα, θυγατρική εδώ και χρόνια της διεθνούς Inchcape Plc, έχει χάσει κάπως την εξωστρέφειά της, ενώ για πρώτη φορά έχει ξένο μάνατζερ στο τιμόνι της, τον Χέρμαν Ρίεντλ, ύστερα από τη συνταξιοδότηση του Αρη Αραβανή.

Για να επιστρέψω στην πρωτιά της Toyota, το 2023 πούλησε 16.402 επιβατικά οχήματα έχοντας το 12,2% της αγοράς, με αύξηση 11% έναντι του 2022. Μάλιστα, το σύνολο των επιβατικών οχημάτων στη λιανική πώληση ήταν 10.660 οχήματα (18,7% της αγοράς), με αύξηση 15% έναντι του 2022, ενώ το σύνολο των επιβατικών φορτηγών ήταν 2.068 οχήματα (20,4% της αγοράς), με αύξηση 35% έναντι του 2022.

Πέραν αυτών, η Lexus, που ανήκει στην Toyota, κατέγραψε 286 πωλήσεις, από 186 το 2022, δείχνοντας τεράστια δυναμική. Επιπλέον, οι όγκοι πωλήσεων του 2023 προσέγγισαν επίπεδα πριν από το 2010, με το μερίδιο αγοράς στα επιβατικά λιανικής να αυξάνεται από 12,3% το 2010 σε 18,7% το 2023.

Το ρεκόρ στην Ευρώπη

Η Toyota Motor Europe κατέγραψε πωλήσεις 1.173.419 οχημάτων Toyota και Lexus το 2023, σημειώνοντας ετήσια αύξηση +9% και αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της στο 6,7%. Πρόκειται για ιστορικό υψηλό της TME. Οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων αυξήθηκαν κατά +14% και αντιπροσωπεύουν πλέον το 70% του συνόλου. Οι πωλήσεις της Lexus σημείωσαν ετήσια αύξηση +46%, καθιστώντας την μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες premium μάρκες στην Ευρώπη, ενώ η Toyota παρέμεινε στη 2η θέση των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων στην περιοχή.

Αναλυτικότερα, η Toyota πούλησε 1.099.782 επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα το 2023, σημειώνοντας αύξηση +7% σε ετήσια βάση. Top sellers ήταν η σειρά Yaris, η σειρά Corolla, το Toyota C-HR, το Aygo X και το RAV4, τα οποία μαζί αντιπροσώπευαν το 76% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας. Οι συνολικές πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Toyota ανήλθαν σε 755.005, σημειώνοντας αύξηση +11% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις του bZ4X, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της Toyota με μπαταρία που βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα eTNGA, έφτασαν τα 19.606 οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η δυναμική των πωλήσεων της μάρκας αναμένεται να συνεχιστεί το 2024, καθώς οι παραδόσεις του νέου Toyota C-HR θα αυξηθούν το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Η Toyota Professional πέτυχε ρεκόρ 140.062 πωλήσεων το 2023, σημειώνοντας αύξηση +18% σε ετήσια βάση. Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει πλέον εξηλεκτρισμένες επιλογές σε όλα τα μοντέλα και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αντιπροσωπεύουν το 14% των συνολικών πωλήσεων της οικογένειας PROACE και PROACE CITY, η οποία επεκτείνεται με την προσθήκη του νέου, μεγάλου PROACE MAX. Περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων αναμένεται φέτος, καθώς το λανσάρισμα του νέου Hilux Hybrid 48V πρόκειται να διευρύνει τη γκάμα του Toyota Hilux. Η Toyota Professional φιλοδοξεί να ξεπεράσει τις 180.000 πωλήσεις μέχρι το 2025.

Η Lexus γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη το 2023, καταγράφοντας συνολικές πωλήσεις 73.637 οχημάτων (+46%). Το εξηλεκτρισμένο μείγμα πωλήσεων αντιπροσώπευε το 87% των συνολικών και σχεδόν το 100% στη Δυτική Ευρώπη. Η επιταχυνόμενη αύξηση των πωλήσεων Lexus οφείλεται στην ισχυρή επέλαση της μάρκας στην κατηγορία D-E Premium SUV, παρέχοντας επιλογές υβριδικών, plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων σε τρία μοντέλα: NX (ετήσια αύξηση πωλήσεων +47% και +50% για την έκδοση PHEV), RZ (που παρουσιάστηκε πρόσφατα) και RX (+44% σε ετήσια βάση). Οι πωλήσεις της νέας γενιάς RX αυξήθηκαν κατά +45% από την προηγούμενη χρονιά, με την plug-in έκδοσή της να αποτελεί το 33% του συνολικού μείγματος πωλήσεων του μοντέλου.

Η μάρκα στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη το 2024 με ισχυρή ζήτηση για την ολοκαίνουργια ναυαρχίδα πολυτελείας, το LM, και το πολυαναμενόμενο λανσάρισμα του πρώτου αστικού crossover της μάρκας, LBX, στις αρχές του 2024.

Δημοφιλή