Ύστερα από σχεδόν 70 χρόνια συνεχούς παρουσίας στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, τα τρόλεϊ ετοιμάζονται να περάσουν στην ιστορία.

Όπως δήλωσε το πρωί της Παρασκευής (1/8) στον ΣΚΑΪ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, η απόσυρση των τρόλεϊ από το λεκανοπέδιο θα ξεκινήσει σύντομα.

Advertisement
Advertisement

Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι, παρόλο που υπήρχε πρόβλεψη για την αγορά νέων οχημάτων, το σχέδιο αυτό ακυρώθηκε, καθώς το υπάρχον δίκτυο καλωδίων και στύλων απαιτεί αναβάθμιση – κάτι που συνεπάγεται υψηλό κόστος.

Με βάση την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης, αποφασίστηκε η σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ σε δύο φάσεις:
Αφαίρεση καλωδίων και στύλων από τις περισσότερες περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, με εξαίρεση βασικούς κεντρικούς άξονες όπως η λεωφόρος Συγγρού, όπου τα δρομολόγια θα ενισχυθούν.
Αντικατάσταση των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία, που θα καλύψουν πλήρως τις ανάγκες των μετακινήσεων.

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ δεν θα χάσουν τη δουλειά τους αλλά θα απορροφηθούν στα νέα δρομολόγια με ηλεκτρικά λεωφορεία.

«Τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στα ΜΜΜ»

Αναφερόμενος στις συνθήκες που επικρατούν στα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια των ημερών καύσωνα, ο κ. Κυρανάκης παραδέχθηκε ότι, αν και αρκετοί νεότεροι συρμοί του ΗΣΑΠ διαθέτουν κλιματισμό, αυτός δεν λειτουργεί πάντα αποτελεσματικά. «Ο κόσμος ανοίγει τα παράθυρα, επειδή οι συρμοί δεν κινούνται υπόγεια», σημείωσε.

Για το μετρό, ανέφερε ότι στη Γραμμή 2 και 3, από τους 52 συρμούς που βρίσκονται σε λειτουργία, οι 32 διαθέτουν κλιματισμό.

«Δεσμεύομαι προσωπικά ότι αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι που βιώνουμε τη ζέστη μέσα στα ΜΜΜ», υπογράμμισε. «Κάποια στιγμή πρέπει να ζητηθούν εξηγήσεις από όσους αποφάσισαν την προμήθεια συρμών χωρίς κλιματισμό. Δεν είναι κάτι που έγινε τους τελευταίους τέσσερις μήνες – αυτοί οι συρμοί παρήχθησαν και παραγγέλθηκαν δεκαετίες πριν».

«Στην Ελλάδα, κάποιος κάποτε θεώρησε σωστό να αγοράσει συρμούς κόστους εκατομμυρίων χωρίς σύστημα ψύξης. Εμείς προχωρούμε πλέον σε πρόγραμμα ανακαίνισης των συρμών. Θα πρέπει κάποιοι να αποσυρθούν προσωρινά για να εκσυγχρονιστούν – αυτό πιθανόν να επηρεάσει τη συχνότητα των δρομολογίων, και το λέω με διαφάνεια. Όμως πρέπει να πάρουμε απόφαση: χρειάζεται κλιματισμός; Ναι, χρειάζεται. Και για να μπει, πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στα μηχανολογικά μέρη των συρμών», κατέληξε.

Ενδεικτικά, στον ΗΣΑΠ εξακολουθούν να κυκλοφορούν συρμοί που χρονολογούνται από το 1980.