olya-lemperopoeloe

Να γιατί αξίζει να καταγράψεις την προσωπική σου ιστορία.
Η φροντίδα ενός ηλικιωμένου γονιού με άνοια δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Και ο πήχης δυσκολίας ανεβαίνει σημαντικά όταν εκείνος δεν μένει κοντά. Αν κι εσείς βιώνετε τις προκλήσεις μίας τέτοιας κατάστασης, τότε ανήκετε στο ένα τρίτο όσων φροντίζουν τους γονείς τους από απόσταση. Να μερικές συμβουλές για να κάνετε τη εξ αποστάσεως φροντίδα ευκολότερη και πιο αποτελεσματική.
«Δεν είναι ότι δεν θυμάσαι! Απλά δεν δίνεις προσοχή όταν σου μιλάω!» Κι όμως, το πρόβλημα δεν είναι ότι το άτομο με άνοια δεν δίνει προσοχή όταν του μιλάτε. Είναι ότι δεν θυμάται. Ή μπορεί όντως να αντιμετωπίζει προβλήματα συγκέντρωσης και να μην μπορεί να εστιάσει σε αυτό που του λέτε, γι' αυτό και να σας ρωτά ξανά και ξανά τα ίδια πράγματα. Αντί γι' αυτό, αν η υπομονή σας σας το επιτρέπει, επαναλάβετε με ηρεμία την πληροφορία στο αγαπημένο σας πρόσωπο όσες φορές χρειαστεί.
Θέλετε να βάλετε στη ζωή σας τη γυμναστική, να μειώσετε το χρόνο που περνάτε κολλημένοι σε οθόνες ή να υιοθετήσετε οποιαδήποτε άλλη συνήθεια που πιστεύετε ότι θα σας ωφελήσει; Ας είμαστε ειλικρινείς: η δύναμη της θέλησης δεν αρκεί γιατί πολύ απλά, η δύναμη της συνήθειας είναι ισχυρότερη. Αυτό όμως που μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε μια νέα συνήθεια αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς σας, είναι η δέσμευση στο στόχο που έχετε θέσει.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ (καλώς εχόντων των πραγμάτων) το περιστατικό που μου συνέβη πριν 6 χρόνια. Ήταν μία όμορφη καλοκαιρινή βραδιά και η πανσέληνος έλαμπε πάνω από το Λυκαβηττό, αλλά δεν είχα το κουράγιο να σταθώ και να απολαύσω τη στιγμή: η μέρα μου είχε ξεκινήσει στις 7 το πρωί και μόλις έβγαινα από το γραφείο μου φορτωμένη με το λάπτοπ και την τσάντα με τις σημειώσεις μου. Μηχανικά, κατευθύνθηκα προς το σημείο όπου πάρκαρα συνήθως το αυτοκίνητό μου. Όμως, έκπληξη! Το αυτοκίνητο δεν ήταν στη θέση που το είχα αφήσει πριν λίγες ώρες.
Αυτό που ο παππούς δεν είχε συνειδητοποιήσει είναι ότι το μυαλό του παρέμενε κοφτερό σαν ξυράφι όχι τόσο γιατί έτρωγε γκότζι μπέρις, αλλά κυρίως γιατί η γιαγιά Μαριγώ επί 80 χρόνια του μαγείρευε με βάση τις αρχές της αυθεντικής μεσογειακής διατροφής: άφθονα φρούτα, λαχανικά και όσπρια, ελάχιστες επεξεργασμένες τροφές, κοτόπουλο και ψάρι σε μέτριες ποσότητες, λίγο κόκκινο κρέας και μπόλικο αγνό παρθένο ελαιόλαδο. Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει μία τροφή που από μόνη της να μπορεί να μας προστατέψει από την Αλτσχάιμερ.
Μπορεί το «πορτραίτο» της νόσου Αλτσχάιμερ να μην είναι ολοκληρωμένο, ξέρουμε όμως ότι έχει γυναικείο πρόσωπο. Σήμερα, ο αριθμός των γυναικών που είτε ζουν με νόσο Αλτσχάιμερ, είτε φροντίζουν έναν άνθρωπο που έχει διαγνωστεί με τη νόσο, αγγίζει τα 13 εκατομμύρια παγκοσμίως. Από τα 47 εκατομμύρια των ανθρώπων με νόσο Αλτσχάιμερ, τα 2/3 είναι γυναίκες. Ο βασικός -αν και όχι ο μόνος- λόγος είναι προφανής: οι γυναίκες ζουν περισσότερα χρόνια από τους άνδρες - και η αύξηση της ηλικίας είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση της νόσου.
Βρείτε τα πράγματα που σας κάνουν χαρούμενους και αφιερώστε τους περισσότερο χρόνο. Μην φορτώνετε το πρόγραμμά σας να περισσότερα πράγματα απ' όσα μπορείτε να κάνετε. Ακούστε μουσική: στο σπίτι, στο δρόμο για τη δουλειά, στο γραφείο. Κοιμηθείτε τουλάχιστον 7 με 9 ώρες κάθε βράδυ. Αφιερώστε καθημερινά λίγο από το χρόνο σας σε αγαπημένα πρόσωπα της οικογένειας και φίλους. Μην ξοδεύετε 1 ώρα για κάτι που χρειάζεται 10 λεπτά για να ολοκληρωθεί - και το αντίστροφο. Γελάστε!
Στο ερώτημα σχετικά με το ποιες δραστηριότητες είναι αποτελεσματικότερες στην εκγύμναση του εγκεφάλου, οι ερευνητές δεν έχουν μέχρι στιγμής σαφή απάντηση και γι' αυτό δεν γνωρίζουμε αν, για παράδειγμα, η εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας είναι πιο επωφελής από τα μαθήματα μουσικής ή την εκπαίδευση στη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Τα ευρήματα πάντως των σχετικών ερευνών αποκαλύπτουν ότι η ενασχόληση με πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες που ασκούν το μυαλό, γυμνάζουν το σώμα ή/και ενθαρρύνουν την κοινωνικοποίηση προσφέρει στον εγκέφαλο το μέγιστο βαθμό προστασίας από τη νόσο Αλτσχάιμερ.
Σύμφωνα με μία έρευνα του 2011, σε μία συνηθισμένη ημέρα, ερχόμαστε σε επαφή με όγκο πληροφοριών αντίστοιχο με αυτόν που περιέχεται σε 174 εφημερίδες, αριθμός που είναι πέντε φορές μεγαλύτερος από την αντίστοιχη έκθεσή μας σε πληροφορίες το 1986.