romantismos

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη της παράστασης «Σούμαν» που παρουσιάζεται στο Εθνικό Θέατρο
Ιστορίες αγάπης που μας διδάσκουν πως να είμαστε καλύτεροι σύντροφοι
Μια νέα έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 2.000 άτομα, ανατρέπει όσα ίσως οι περισσότεροι πιστεύουν για το τι θέλουν οι άνδρες
Περίμενα μόνο να βγεις στην οθόνη. Ασκούσες μια περίεργη γοητεία πάνω μου. Μου άρεσαν οι εκπομπές σου, ο τρόπος που τις παρουσίαζες, οι ερωτήσεις σου, το χαμόγελό σου, το χιούμορ σου, η ευφυΐα σου. Κατάφερνες να με κάνεις να ζω σε έναν άλλο κόσμο όσο διαρκούσε η εκπομπή, να ξυπνάς τα συναισθήματά μου, να με συγκινείς, αλλά και να με κάνεις να νιώθω ευτυχισμένη. Ήμουν μικρή και έγινες το πρότυπό μου. Φάνταζες διαφορετικός, κοινωνικός, μα και απόμακρος. Έμοιαζες σαν να μην σε ένοιαζε να εκτεθείς, αλλά και σαν να ήθελες να κρατήσεις όλα τα μυστικά σου μακριά από τον κόσμο.
Το μεγάλο επίτευγμα της συγγραφέως είναι πως κατορθώνει να συνταιριάξει στο κείμενό της αντικρουόμενα στοιχεία: ρομαντισμό, τρόμο, κοινωνικά στερεότυπα της εποχής, ψυχολογικές εμβαθύνσεις, ανατροπές. Ένα κράμα στοιχείων που δένουν περίτεχνα μέσα από τον χαρισματικό της λόγο και ακολουθούν ένα ρυθμό ιδιότυπο, που άλλοτε τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα και άλλοτε μειώνει αισθητά την έντασή του και προβάλλει τις εσωτερικές συγκρούσεις των χαρακτήρων. Οι ήρωες είναι τόσο αντιφατικοί μεταξύ τους, που δεν ξέρεις ποια στάση να κρατήσεις απέναντί τους.
Σε πολλά σημεία της πόλης νεοκλασικά κτήρια που δεν έπεσαν θύματα στο βωμό της αντιπαροχής και της ανοικοδόμησης, μας δίνουν μία μικρή γεύση για το τι και πώς ήταν κάποτε η Αθήνα και γιατί ο ποιητής την είχε υμνήσει με πάθος ως «διαμαντόπετρα της γης το δακτυλίδι...». Ένα από αυτά τα σημεία είναι η πλατεία Συντάγματος και τα κτήρια που βρίσκονται στην αριστερή πλευρά ανόδου (από το Σύνταγμα προς τον Ευαγγελισμό) της τότε λεωφόρου Κηφισίας και μετέπειτα Βασιλίσσης Σοφίας. Στα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι τις αρχές του 20ού ο δρόμος αυτός, αποτελούσε το πιο όμορφο και αριστοκρατικό βουλεβάρτο της πρωτεύουσας με θαυμάσια αρχοντικά, κτισμένα το ένα δίπλα στο άλλο.
Ο Λεγκαρντινιέ δημιούργησε μια τρυφερή και αυθόρμητη λογοτεχνική ηρωίδα, που σε αφοπλίζει και σε γοητεύει από την πρώτη της λέξη. Η ίδια διηγείται με μια σπιρτόζικη φινέτσα τις περιπέτειές της και μοιράζεται με τον αναγνώστη τις ξεκαρδιστικές σκέψεις της και τις πιο τρελές της αποφάσεις. Μηχανεύεται δεκάδες τρόπους προσέγγισης του γοητευτικού Ρικ και τα αποτελέσματα της υλοποίησής τους είναι άκρως απογοητευτικά. Και όμως εκείνη συνεχίζει να προσπαθεί με κάθε τρόπο.
Σας αρέσουν όλες οι ερωτικές ιστορίες; Ονειρεύεστε φιλιά στην βροχή και ηλιοβασιλέματα; Είστε τυχεροί, γιατί το να είστε
Δεν θεώρησα ποτέ ότι διαλέγοντας σωστούς συνεργάτες, υπογράφεις και συμβόλαιο αιώνιας πίστης και αφοσίωσης. Το μόνο που πραγματικά θεωρώ μετά από δεκαετίες στον επαγγελματικό χώρο, είναι ότι ποτέ δε χάνουμε χρόνο σε ανώφελες αντιπαραθέσεις και εκδικητικές χρονοβόρες διαδικασίες, εκτός αν μιλάμε για σοβαρή λασπολογία όπου εκεί πλέον επιβαλλεται ο νόμος του #nomercy. Ακόμα και σαν στέλεχος «ξεκαθαρίζεις» τη σχέση σου με εκείνους που επιθυμούν να σε δούνε στην ίδια μοίρα με εκείνους. Πώς; Απλά τους απομακρύνεις.
Σ’ ένα νοητό ταξίδι στην Αθήνα του 17ου έως τον 19ο αιώνα μας προσκαλεί το πρώτο Μουσείο της χώρας, το Εθνικό Αρχαιολογικό