Μιά νέα διαδικασία με στόχο να σκοτωθεί το τέρας της γραφειοκρατίας στην εξυπηρέτηση Κράτους – Πολίτη, ξεκινά η Κυβέρνηση. Με Βαθμολογία η οποία θα γίνεται δύο φορές το χρόνο, με συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο θα απευθύνεται σε 5 εκατομμύρια Ελληνίδες και Έλληνες. Επικοινωνιακό τρικ ή στρατηγική ουσίας; Θα δείξει.
Η HuffPost συνομίλησε σε Skype βίντεο με τον Yπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο. Ο Σύμβουλος Έκδοσης και αρθρογράφος Τέρενς Κουίκ του ζήτησε να διευκρινίσει ποιες ακριβώς είναι οι διαδικασίες εμπλοκής των πολιτών σε αυτήν την αξιολόγηση του βαθέος γραφειοκρατικού κράτους, το οποίο ψηφιοποιείται απλοποιώντας πολλές διαδικασίες, αλλά χωρίς να απαλείφονται φαινόμενα ταλαιπωρίας των συναλλασσομένων με το Δημόσιο.
Η διαδικασία της αξιολόγηση θα γίνεται δύο φορές τον χρόνο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο και θα διαρκεί δύο εβδομάδες. Θα αφορά 5 εκατομμύρια εγγεγραμμένους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, ηλικίας 17 ετών και άνω.
Όπως εξηγεί ο υπουργός σωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, οι εγγεγραμμένοι πολίτες θα λαμβάνουν email με 40-50 ερωτήσεις, στις οποίες θα βαθμολογούν από το 1 έως το 10 την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών.
Θα υπάρχουν και δύο κουτάκια όπου θα μπορεί όποιος θέλει να καταθέτει και τις συγκεκριμένες παρατηρήσεις του.
Η πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη με τους προσωπικούς κωδικούς του gov.gr, προκειμένου να διασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου. Το link θα ανακοινωθεί το πολύ μέχρι Τετάρτη.
Στον Υπουργό τέθηκε από τον Τέρενς Κουίκ και το ερώτημα εάν ο πολίτης που μετέχει αυτής της ιδιότυπης αξιολόγησης με τη μορφή βαθμολογίας και δημοσκόπησης, θα μπορεί να βλέπει ότι οι προσωπικές του παρατηρήσεις ελήφθησαν υπ’ όψιν. Ή εάν αυτή η προφόρμα είναι άλλη μία συνήθης επικοινωνιακή πολιτική, ένα επικοινωνιακό τρικ, που συνηθίζεται στην πολιτική.
Στο Skype βίντεο καταγράφεται η απάντηση του Υπουργού, ο οποίος επίσης διευκρινίζει ότι η βαθμολογία και αξιολόγηση δεν αφορά πρόσωπα, εργαζομένων στο Δημόσιο ή πολιτικά πρόσωπα, αλλά μόνο την παροχή των υπηρεσιών και την ποιότητά τους. Καταγράφεται επίσης και η απάντηση του στο ερώτημα εάν ο πολίτης θα μπορεί να βαθμολογεί και να αξιολογεί ΚΑΙ το Μέγαρο Μαξίμου.
Οι υπηρεσίες που θα μπουν στη βαθμολογία των πολιτών είναι, όπως ανέφερε ο κ.Λιβάνιος, φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και το Κτηματολόγιο, ψηφιακές υπηρεσίες φορέων κυβέρνησης, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, υπηρεσίες του gov.gr, ανάμεσά τους ή υπεύθυνη δήλωση, kids wallet, εισιτήρια αθλητικών αγώνων, υπηρεσίες των περιφερειών, όπως π.χ. η κατάσταση του οδικού δικτύου, καθώς και οι παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες τους, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στις υπηρεσίες των δήμων, όπως είναι ο ηλεκτροφωτισμός, η ανακύκλωση, η καθαριότητα, το πράσινο, οι παιδικές χαρές, το οδόστρωμα, τα πεζοδρόμια, τα δημοτικά ιατρεία, η πολεοδομία, η δημοτική συγκοινωνία και οι χώροι στάθμευσης.
«Μιλάμε για μία μεγάλη δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα των πολιτών», τόνισε ο Υπουργός Εσωτερικών. Διευκρινίζοντας ότι μετά την επεξεργασία όλων των στοιχείων που θα έχουν ληφθεί με τις απαντήσεις των πολιτών, τα τελικά δεδομένα θα είναι μέσα στο Μάιο, Δημόσια προσβάσιμα.