ΔΙΕΘΝΕΣ
05/04/2019 18:10 EEST

Αιθιοπικές αερογραμμές: Τα 6 λεπτά αγωνίας στο πιλοτήριο μέχρι την συντριβή του Mπόινγκ 737 Max 8

«Πάλη» με τα χειριστήρια και δευτερόλεπτα - αιώνες...

Scott Olson via Getty Images

Από την πρώτη στιγμή, όταν τροχοδρόμησε στην πίστα και απογειώθηκε το Boeing 737, οι πιλότοι της πτήσης 302 των Αιθιοπικών Αερογραμμών, αντιμετώπισαν προβλήματα με το αεροπλάνο. Σχεδόν αμέσως, μια συσκευή που ονομάζεται «μοχλός shaker» άρχισε να δονείται στο χειριστήριο του κυβερνήτη, προειδοποιώντας τον ότι το αεροπλάνο μπορεί να είναι έτοιμο να διακόψει την πορεία του (αεροδυναμική στάση) και να πέσει στο έδαφος.

Επί έξι λεπτά, οι πιλότοι βομβαρδίστηκαν από ειδοποιήσεις και συναγερμούς, καθώς πολεμούσαν για να κρατήσουν εν πτήση το αεροπλάνο. Μερικές φορές μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να μετακινηθούν από το χειριστήριό τους, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να κρατήσουν το τεράστιο αεροσκάφος στον αέρα.

Οι αρχές της Αιθιοπίας εξέδωσαν την προκαταρκτική έκθεσή τους την Πέμπτη 4 Απριλίου 2019 και περιγράφουν λεπτομέρειες σχετικά με την συντριβή της 10ης Μαρτίου, κατά την οποία σκοτώθηκαν 157 άνθρωποι.

 

AP Photo/Mulugeta Ayene
 

Διαπίστωσαν ότι ένας αισθητήρας δυσλειτουργίας έστειλε ελαττωματικά δεδομένα στο σύστημα που αποτρέπει τη λεγόμενη «αεροδυναμική στάση» στο Μπόινγκ 737 Max 8 και πυροδότησε έτσι μια αλυσίδα γεγονότων, η οποία κατέληξε σε μια σύγκρουση τόσο βίαιη ώστε να διαλυθεί το αεροπλάνο σε θραύσματα και κομμάτια. Ο αγώνας των πιλότων, και το τραγικό τέλος, μοιάζουν με επανάληψη της σύγκρουσης ενός ίδιου αεροσκάφους της εταιρείας Lion έξω από τις ακτές της Ινδονησίας, με αποτέλεσμα τότε να σκοτωθούν 189 άτομα.

 

AP Photo/Mulugeta Ayene

Το σύστημα κατά των αεροδυναμικών στάσεων, που ονομάζεται MCAS, χαμηλώνει αυτόματα τη μύτη του αεροπλάνου κάτω από κάποιες συνθήκες για να αποφευχθεί η αεροδυναμική στάση. Η Boeing αναγνώρισε ότι ένας αισθητήρας στο συγκεκριμένο αεροπλάνο δεν λειτουργούσε, προκαλώντας το MCAS , ενώ δεν ήταν απαραίτητο. Η εταιρεία επανέλαβε ότι εργάζεται για αναβάθμιση λογισμικού για να διορθώσει το πρόβλημα στο αεροπλάνο best-seller.

«Είναι ευθύνη μας να εξαλείψουμε αυτόν τον κίνδυνο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ντένις Μίλενμπεργκ. «Ελέγχουμε την κατάσταση και ξέρουμε πώς να το κάνουμε».

 

Sponsored Post