Από 66.500 ευρώ η νέα Mercedes-Benz GLC

Διαθέσιμη μόνο με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης, ήπια υβριδικό και plug-in hybrid
Mercedes-Benz GLC SUV Plug-in-Hybrid
Mercedes-Benz GLC SUV Plug-in-Hybrid
Mercedes-Benz

Με πάνω από 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις GLC, η νέα εκδοχή της έρχεται με πολλά περισσότερα. Θα προσφέρεται σε εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία και plug-in hybrid που χαρίζει αυτονομία έως 100 χλμ., φέρει νέο σύστημα διεύθυνσης πίσω, σύστημα 4MATIC στον βασικό εξοπλισμό, την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), δύο οθόνες LCD και φωνητικό βοηθό «Hey Mercedes».

Ένα από τα καθοριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της GLC είναι το επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, με προβολείς που ενσωματώνονται απευθείας στη μάσκα ψυγείου, για να τονίζουν το πλάτος του οχήματος, και η νέα μάσκα ψυγείου της γραμμής εξωτερικού AVANTGARDE, η οποία διαθέτει πλέον πλαίσιο χρωμίου και σπορτίφ γρίλια σε ματ γκρι χρώμα με διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου. Η AMG Line περιλαμβάνει τη μάσκα ψυγείου με μοτίβο Mercedes-Benz.

Το δε φαρδύ μετατρόχιο, τονίζεται και από τις επίπεδες ζάντες 18 έως 20 ιντσών, ενώ τα νέα πίσω φώτα δύο τμημάτων, έχουν εσωτερικό με τρισδιάστατη σχεδίαση και τονίζουν το πλάτος του πίσω τμήματος, όπου υπάρχει και μια προστασία κάτω μέρους με εμφάνιση χρωμίου, στην οποία ενσωματώνονται οι επίσης χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης.

Στο εσωτερικό, το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέα, επίπεδα στρογγυλά στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα κινητήρα αεροσκάφους, ενώ το κάτω τμήμα εκτείνεται με τον γενναιόδωρο διάκοσμό του αρμονικά μέχρι την κεντρική κονσόλα.

Η υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD 12,3 ιντσών στη θέση του οδηγού μοιάζει να αιωρείται ελεύθερα μπροστά από το ταμπλό σε σχήμα φτερού. Η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών ορθώνεται αρμονικά από την κεντρική κονσόλα, χωρίς καθόλου ενώσεις, και μοιάζει επίσης να αιωρείται πάνω από τον διάκοσμο του ταμπλό. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.

Ανασχεδιασμένα και τα καθίσματα, όπως και τα προσκέφαλα, ενώ προστέθηκαν δέρμα στο ταμπλό, νέες επενδύσεις ξύλου και ένα λεπτό ένθετο αλουμινίου κατά μήκος του ταμπλό.

Με μήκος 4,716 μ., είναι 6 εκ. μακρύτερη και 4 χιλιοστά χαμηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6 χιλιοστά μπροστά και κατά 23 χιλιοστά πίσω, το πλάτος έχει διατηρηθεί στα 1,890 μ. και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έχει φθάσει στα 620 λίτρα (+70 λίτρα). Στον βασικό εξοπλισμό της GLC περιλαμβάνεται το πίσω καπό EASY-PACK, το οποίο ανοίγει και κλείνει άνετα με το πάτημα ενός κουμπιού: πατώντας το κουμπί στο κλειδί του οχήματος, τον διακόπτη στην πόρτα οδηγού ή τη λαβή απασφάλισης στο πίσω καπό.

Βελτιωμένη και η αεροδυναμική, χάρη στις σχεδιαστικές αλλαγές, βελτιώθηκε και το επίπεδο θορύβου κύλισης και το διαλειτουργικό σύστημα ENERGIZING δικτυώνει διάφορα συστήματα άνεσης, για να παρέχει μια πιο αποδοτική οδηγική εμπειρία. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρα σύνολα.

Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται έξυπνα στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Στις τρεις από αυτές τις εκδόσεις, η GLC 200 4MATIC με δίλιτρο μοτέρ αποδίδει 204 ίππους, η GLC 300 4MATIC φθάνει τους 258 ίππους και η πετρελαίου GLC 220 d 4MATIC τους 197 ίππους. Τρεις ακόμη εκδόσεις δίλιτρων κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες, με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων: GLC 300 e 4MATIC με 204 hp, GLC 300 e 4MATIC με 252 hp και πετρελαίου GLC 300 de 4MATIC με 200 hp.

Στις plug-in εκδόσεις ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προγράμματα οδήγησης: BATTERY HOLD: Προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση και ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως 140 χλμ./ώρα, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.

Επίσης, στα προγράμματα οδήγησης HYBRID και ELECTRIC, καθώς και BATTERY HOLD, το σύστημα υποβοήθησης ECO αξιολογεί τα δεδομένα της διαδρομής και υποστηρίζει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με τη διαδρομή. Εάν ο χάρτης πλοήγησης ή οι αισθητήρες και οι κάμερες ανιχνεύσουν, για παράδειγμα, έναν κυκλικό κόμβο, μια στροφή φουρκέτα, μια κλειστή στροφή, μια διασταύρωση, μια ανηφόρα, ένα προπορευόμενο όχημα ή κάποιο όριο ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης ECO υπολογίζει τη βέλτιστη ταχύτητα του οχήματος με βάση την απόσταση, την ταχύτητα και την κλίση.

Η GLC διαθέτει και προσομοιωτή αυτονομίας, που βοηθά τους οδηγούς να ανακαλύψουν εύκολα πώς επιδρούν οι επιμέρους συνθήκες λειτουργίας στην πραγματική ηλεκτρική αυτονομία.

Τα βασικά εξαρτήματα του δυναμικά σχεδιασμένου συστήματος ανάρτησης της GLC είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και μια ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τοποθετημένη σε υποπλαίσιο, πίσω. Προαιρετικά, υπάρχει αερανάρτηση AIRMATIC και σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα.

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα διαθέτουν αερανάρτηση και σύστημα ρύθμισης ύψους ανάρτησης στον πίσω άξονα ως βασικό εξοπλισμό. Προαιρετικά διατίθεται το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad, το οποίο αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 20 χιλιοστά και περιλαμβάνει προστατευτικό αντισφήνωσης και προστασία υποδαπέδου.

Με το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, με γωνία έως 4,5 μοίρες, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 80 εκατοστά στα 11,0 μέτρα, και ο οδηγός κάνει λιγότερες περιστροφές του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Σε ταχύτητες κάτω από 60 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς, ενώ κατά την στάθμευση έως και 4,5 μοίρες αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα.

Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά «κονταίνει» και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Οσον αφορά την υποβοήθηση οδηγού, έχει προστεθεί το τελευταίας γενιάς πακέτο, με νέες και εξελιγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση.

Διατίθενται και συστήματα στάθμευσης, με υποστήριξη κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα, ενώ στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν οι προβολείς LED High Performance, το πρόγραμμα οδήγησης εκτός δρόμου και το σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation).

Στο πρόγραμμα οδήγησης off-road, η GLC με κάμερα 360 μοιρών προσφέρει ένα «διαφανές καπό»: η κεντρική οθόνη δείχνει μια εικονική άποψη κάτω από το μπροστινό μέρος του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών τροχών και της γωνίας τους. Αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο αφού επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει πολύ έγκαιρα τυχόν εμπόδια, όπως μεγάλες πέτρες ή βαθιές λακκούβες, στην πορεία του.

Η GLC παρέχει δυνατότητα ρυμούλκησης. Οι τιμές ξεκινούν από τις 66.500 ευρώ.