22ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ
27/01/2021 10:54 EET

Bloodhound: Προς πώληση το αυτοκίνητο που προοριζόταν να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά

Υπήρχε έντονο ενδιαφέρον για χρηματοδότηση πριν την πανδημία, μα η Covid-19 άλλαξε τα δεδομένα.

Toby Melville / Reuters

Προς πώληση είναι το υπερηχητικό αυτοκίνητο Bloodhound που είχε κατασκευαστεί για να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, o νυν ιδιοκτήτης, Ίαν Γουόρχερστ, λέει πως έχει μειώσει το ρίσκο του όλου εγχειρήματος, φτάνοντας το όχημα πάνω από τα 965 χλμ/ ώρα, μα είναι καιρός κάποιος άλλος να αναλάβει τα ηνία.

Το Bloodhound έγινε ένα από τα ταχύτερα οχήματα στην ιστορία κατά τις δοκιμές στην έρημο Καλαχάρι το 2019. Ωστόσο απαιτείται ένας πυραυλοκινητήρας για να σπάσει το κορυφαίο ρεκόρ ταχύτητας της ιστορίας, στα 1.228 χλμ/ ώρα. Ο Γουόρχερστ έχει υπολογίσει το κόστος της επίτευξης αυτού του στόχου στα 8 εκατ. λίρες. «Προχώρησα όσο μπορούσα με αυτό» είπε στο BBC News. «Δεν μπορώ να βάλω άλλα δικά μου χρήματα στο εγχείρημα, οπότε είναι ώρα να δώσω τη σκυτάλη σε κάποιον άλλον για να τελειώσει τη δουλειά. Και θα επευφημώ από το περιθώριο».

Το όχημα είχε πιάσει ταχύτητα 1.010 χλμ/ ώρα (628 μίλια/ώρα) στη Νότια Αφρική στα τέλη του 2019. Μόνο επτά αυτοκίνητα είχαν πάει στο παρελθόν πάνω από τα 600 μίλια ανά ώρα.

Τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από πολλές εβδομάδες διαδρομών έδειχναν πως το Bloodhound ήταν όντως ικανό να πιάσει τα 800 μίλια ανά ώρα εάν έπαιρνε έναν πυραυλοκινητήρα για να συμπληρώνει την ισχύ από τον αεριωθούμενο κινητήρα του (σαν αυτόν του μαχητικού Eurofighter-Typhoon).

Ενώ το ενδιαφέρον για χρηματοδότηση ήταν σε υψηλά επίπεδα κατά την είσοδο του 2020, ο Γουόρχερστ αναγκάστηκε να παγώσει το πρόγραμμα λόγω της πανδημίας Covid-19.

Ο αγοραστής θα λάμβανε τον έλεγχο της Grafton LSR Ltd, της εταιρείας στην οποία υπάγεται το πρόγραμμα Bloodhound LSR. Όπως υπογραμμίζει το BBC, το ίδιο το όχημα δεν θα διαλυθεί, κάτι που αποτελούσε πραγματική απειλή πριν ο Γουόρχερστ διασώσει το πρόγραμμα το 2018. «Δεν θα αφήσω να συμβεί αυτό. Στη χειρότερη περίπτωση, το Bloodhound θα πάει σε μουσείο για να το βλέπουν όλοι και να τους εμνπέει. Μα, αλήθεια, το ρεκόρ είναι εκεί για να υλοποιηθεί».

Το να μπει πάντως το όχημα σε μουσείο δεν αποτελεί την πρώτη επιλογή για τον οδηγό, Άντι Γκριν, που πέτυχε το υπάρχον ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά με το Thrust SSC το 1997: «Υπάρχει ακόμα μια φανταστική ευκαιρία εδώ. Αποδείξαμε ότι το Bloodhound έχει δυνατότητες ρεκόρ. Απλά χρειαζόμαστε κάποιον άλλον σαν τον Ίαν να εμφανιστεί και να πει “ξέρω τι είναι το Bloodhound, βλέπω ότι επιδεικνύει τη βρετανική μηχανολογία και τεχνολογία...το Bloodhound δεν έχει πεθάνει ακόμα».

 

ASSOCIATED PRESS
RODGER BOSCH via Getty Images
Toby Melville / Reuters
RODGER BOSCH via Getty Images