ΔΙΕΘΝΕΣ
10/03/2019 10:23 EET | Updated 10/03/2019 10:26 EET

Η επιχειρηματική ιδέα τριών φίλων που σήμερα βγάζουν εκατομμύρια και αγαπούν αυτό που κάνουν

Στα πρώτα τους βήματα δεν είχαν φαναταστεί πως θα έκαναν κάτι τέτοιο.

Bloomberg via Getty Images

Λένε πως για να πετύχεις αυτό που κάνεις πρέπει πρώτα απ′ όλα να το αγαπάς. Και σε μεγάλο βαθμό αυτό ισχύει. Αυτό αποδεικνύει μεταξύ άλλων και η περίπτωση του Sweetgreen, ενός εστιατορίου στην Ουάσιγκτον που φτιάχνει αποκλειστικά και μόνο υγιεινές σαλάτες.

Η εταιρεία μετρά ήδη 13 χρόνια ζωής ενώ ιδρυτές της είναι τρεις φίλοι που τότε αποφάσισαν να δημιουργήσουν αυτό που όπως λένε, έλειπε από την αγορά. Η αξία της επιχείρησης ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο δολάρια.

Bloomberg via Getty Images

Οι τρεις φίλοι, Νίκολας Τζαμέτ, Τζόναθαν Νίμαν και Ναθάνιελ Ρου αναφέρουν πως όλοι έχουν στο μυαλό τους πως το πιο νόστιμο και δημοφιλές φαγητό είναι γενικά το λιγότερο υγιεινό και αυτό ήταν αυτό που ήθελαν κι οι ίδιοι να αλλάξουν.

Έτσι, η παρέα των νεαρών αποφάσισε να κάνει πράξη το δικό της επιχειρηματικό πλάνο, παρόλο που τότε καμία ιδέα δεν είχε σχετικά με την οργάνωση και την προώθηση ενός εστιατορίου.

Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν ένα fast food εστιατόριο που θα πωλούσε όμως μόνο σαλάτες, κρύες αλλά και ζεστές με ψητά λαχανικά. Τα προϊόντα που θα χρησιμοποιούσαν θα προέρχονταν από τοπικούς αγρότες προκειμένου να διασφαλίσουν ότι όλα θα ήταν όσο το δυνατόν πιο φρέσκα.

Bloomberg via Getty Images

Οι φίλοι και νέοι επιχειρηματίες μέχρι το καλοκαίρι του 2007 είχαν συγκεντρώσει 300.000 δολάρια από τους φίλους και τις οικογένειές τους. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους άνοιξαν το πρώτο κατάστημα Sweetgreen στην περιοχή Τζορτζτάουν.

Στα σχέδια τους αρχικά δεν ήταν να ανοίξουν πάνω από ένα εστιατόρια. «Δεν πιστεύαμε πως μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο στην καριέρα μας. Υπήρχε μια ανάγκη για υγιεινό φαγητό και θέλαμε να καλύψουμε ένα κενό στην αγορά και αυτό ήταν όλο», αναφέρει ο ένας εκ των επιχειρηματιών.

Bloomberg via Getty Images

Γρήγορα όμως οι πελάτες άρχισαν να κάνουν ουρές έξω από το κατάστημά τους και το ένα έφερε το άλλο. «Παλέψαμε για πολύ καιρό ώστε να πείσουμε τον κόσμο να επενδύσει στο Sweetgreen. Καμία ιστορία επιτυχίας δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα», σχολιάζει ο Τζόναθαν.

Ο Νίκολας επισημαίνει πως καθώς η εταιρεία εξακολουθεί να επεκτείνεται, δεσμεύεται να αγοράζει προϊόντα μόνο από Αμερικανούς αγρότες, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν κάποιοι μήνες και χρόνια που ορισμένα φρούτα και λαχανικά δεν είναι διαθέσιμα. «Είμαστε το έλεος της Μητέρας Φύσης» λέει. «Μια από τις πιο δημοφιλείς σαλάτες μας είναι αυτή με τα ροδάκινα».

Σήμερα η Sweetgreen μετρά 90 υποκαταστήματα σε όλες τις ΗΠΑ και 20 επιπλέον έχουν προγραμματιστεί να ανοίξουν φέτος. Με τα κεντρικά γραφεία να μετακομίζουν από την Ουάσινγκτον στο Λός Άντζελες το 2016, η επένδυση στην επιχείρηση πλέον ανέρχεται στα 365 εκατομμύρια δολάρια και απασχολεί πάνω από 3.500 εργαζομένους.

Bloomberg via Getty Images
The Washington Post via Getty Images
The Washington Post via Getty Images

(Mε πληροφορίες από BBC)