Οδηγούμε την επαγγελματική έκδοση Suzuki Jimny LCV

Μόνο σε τέτοια έκδοση λανσάρεται το μοντέλο, που έχει τα δικά του, ξεχωριστά χαρακτηριστικά.
D.Ballis
D.Ballis
Dimitris Balis

Οι αυστηρότερες προδιαγραφές σε ρύπους, προδιέγραψαν την πορεία του νέου Jimny στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, φυσικά. Κι ενώ είχε λανσαριστεί σε επιβατική και επαγγελματική έκδοση, ωστόσο, πλέον, πωλείται μόνο στην επαγγελματική LCV και είναι αλήθεια ότι ξεχωρίζει, διότι ανταγωνισμός σε τέτοιο αμάξωμα δεν υπάρχει.

Το Jimny ήταν και παραμένει ένα καθαρόαιμο off-road αυτοκίνητο, που διατηρεί τη φιλοσοφία του έξτρα κιβωτίου ταχυτήτων, για τις λεγόμενες κοντές σχέσεις, προκειμένου να ανταπεξέρχεται στα δύσκολα.

D.Ballis
D.Ballis
D.Ballis

Το τετραγωνισμένο αμάξωμα 3,4 μ. μήκους, είναι κάτι που το κάνει επίσης να ξεχωρίζει σε εμφάνιση, όμως αυτό το σχέδιο δε συνεισφέρει στην αεροδυναμική κι αυτό το διαπιστώσαμε όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας στην πόλη, όπου με δυνατό άνεμο ένιωθες έντονα τις πλευρικές πιέσεις, χωρίς, βέβαια, να κινδυνεύεις με φυσιολογικές ταχύτητες.

Ευέλικτο, με κοντούς προβόλους και τους τροχούς (σε σιδερένιες ζάντες, λόγω κόστους) στις άκρες του αμαξώματος, είναι ιδανικό για αστικές μετακινήσεις, παρά τον «εκτός δρόμου» χαρακτήρα του.

D.Ballis
D.Ballis
D.Ballis

Η ρεζέρβα στην πίσω πόρτα, η οποία ανοίγει από το πλάι, ολοκληρώνουν την εικόνα του αυτοκινήτου, εξωτερικά.

Στην καμπίνα, οι θέσεις είναι για δύο άτομα, ενώ πίσω ο χώρος αποσκευών είναι όγκου 873 λίτρων, με τα κανονικά σε χρώμα τζάμια να χαρίζουν φως, αφενός, και αφετέρου να φαίνεται ότι είναι επαγγελματικό, εφόσον μεταφέρει κάποια εμπορεύματα.

D.Ballis
D.Ballis
D.Ballis

Η σχεδίαση του κόκπιτ έχει φρεσκάδα, υπάρχουν περιστροφικά χειριστήρια και πλήκτρα, αναλογικά όργανα στον πίνακα, μια μικρή οθόνη για το σύστημα πολυμέσων που διαθέτει και δυνατότητα συνδεσιμότητας, διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι αλλά άβολα τοποθετημένες οι ποτηροθήκες (στη μέση και ανάμεσα στις πλάτες των καθισμάτων) και σχετικά καλά πλαστικά. Τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν σχετικά καλή πλευρική στήριξη, ενώ είναι και ψηλά τοποθετημένα, για πανοραμική εικόνα του οδηγού και του συνεπιβάτη.

D.Ballis
D.Ballis
D.Ballis

Το Suzuki Jimny LCV εφοδιάζεται με ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.462 κ.εκ., τετρακύλινδρο, ισχύος 102 ίππους, με 130Νm ροπής. Δεν είναι δυνατό και αυτό φαίνεται, αν και η συνεργασία του με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο είναι πολύ καλή. Το ελαφρύ αμάξωμα εκκινεί καλά και με στρωμένη οδήγηση στον πίνακα έδειξε 7,5 λίτρα μέση κατανάλωση στα 100 χλμ. Για τελική ταχύτητα δε χρειάζεται να λέμε πολλά. Πηγαίνει και πάνω από 120 χλμ./ώρα, όμως πρώτον δε χρειάζεται, δεύτερον βράζει περισσότερο θόρυβο το μοτέρ και τρίτον αν έχεις αέρα, καλύτερα μικρότερη ταχύτητα να έχεις και την ησυχία σου.

Για αυτούς που θέλουν να κινηθούν στα δύσκολα, το κοντό κιβώτιο με επιλογές: 2Ηi, 4Ηi και 4Low, αποδεικνύεται ιδανικό σε κάθε περίσταση, δημιουργώντας συνθήκες τετρακίνησης όπου τη χρειάζεσαι.

Οι άκαμπτοι άξονες στην ανάρτηση το χαρακτηρίζουν κάπως σκληρό για τους δρόμους της πόλης, όμως εξαιρετικό για εκτός δρόμου καταστάσεις, διότι οι τροχοί παραμένουν κάθετοι.

Με αρκετά καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το Jimny δεν προλάβαινε να παραδώσει, όταν υπήρχε και η επιβατική έκδοση. Όμως και την επαγγελματική την επιλέγουν πολλοί, ειδικά στην περιφέρεια της χώρας και στα νησιά, λόγω των συμπαγών διαστάσεών του.

Δημοφιλή